گزارش صعود قله ی کرکس

ارسال شده توسط در 3 اکتبر 2009 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در اخبار, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

کرکس کوهی است منفرد که (با اندازه گیری  GPSما) ۳۹۱۰ متر ارتفاع دارد.

برعکس برنامه ی هفته ی پیش (خرسنگ) که از فرازش قلل بسیاری نمایان بود، از این قله کوه های زیادی دیده نمی شود. فقط کوه کرگز در همسایگی شمال غربی آن است به ارتفاع ۳۶۰۰ متر که در منطقه ی قمصر کاشان واقع است.

قله کرکس - پاییز 88

این قله را می توان از سه مسیر روستاهای اوره، طامه و کشه صعود کرد.

تیم ۹ نفره ی ما پنجشنبه ساعت یک بعد از ظهر روز ۹/۷/۸۸ با یک دستگاه ون از محل باشگاه به طرف روستای کشه از توابع شهرستان نطنز حرکت کرد.

صعود به قله کرکس - مهر 88

در ساعت ۶ عصر از مرغداری (سابق) روستای کشه صعود را آغاز کردیم. کوه پیمایی شبانه، آرام و دلچسبی بود چون هوا خنک و آسمان شب، مهتابی بود. ما این پاکوب حدوداً ۵/۳ کیلومتری را که با شیب نرمی ادامه داشت ۵/۲ ساعته پیمودیم و در ساعت ۳۰/۸ شب به پناهگاه ۳۱۵۰ متری کرکس رسیدیم. اگر همسایگان ما در آن شب که بعضی کوهنوردان دیگر گروه های کوهنوردی بودند، کمی سکوت و فرهنگ شب مانی پناهگاه های عمومی را بیشتر مراعات می کردند، شاید بتوان گفت شب مانی مان نیز مانند راه پیمایی در آن شب مهتابی لذت بخش و خاطره انگیز بود.

صبح زود، ساعت ۴۵/۴ بیدار شدیم و ساعت ۶ به طرف قله حرکت کردیم. به دلیل شیب زیاد مسیر که از دره اصلی بالای پناهگاه می گذشت، خیلی زود به خط الرأس رسیدیم و ساعت ۸ هم روی قله بودیم. هوای قله، خنک و آفتابی بود.

یادم هست سال ها قبل از روی کرکس دماوند را دیده و از آن عکس گرفته بودیم. ولی امسال به دلیل گرد و غبار زیاد، این اتفاق نیفتاد و ما فقط توانستیم افق هایی از کویرهای اطراف (شمال و شرق) این کوه را نظاره گر باشیم.