گزارش صعود قله کرکس۹۷٫۳٫۴/هر هفته یک برنامه «شماره ۷۵۱»

ارسال شده توسط در 26 می 2018 یک دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

قله کرکس از کوه های مرکزی ایران است و در غرب شهرستان نطنز واقع گردیده است.

این قله در استان اصفهان و در فاصله ۸۰ کیلومتری شمال شهر اصفهان قرار دارد.

از چهار روستا می توان این قله را صعود کرد ؛
۱- مسیر جنوبی : (نرمال) کِشِه
۲- مسیر شرقی : طامه
۳- مسیر شمال شرقی : اوره
۴- مسیر شمال غربی : بیدهند

برنامه این هفته باشگاه اسپیلت صعود یک روزه این قله از تهران بود که طی ۱۷ ساعت و به شرح زیر اجرا شد ؛

ساعت ۴ بامداد ۹۷/۳/۴ با تیمی ۲۵ نفره تهران را ترک کردیم و در ساعت ۹:۱۵ دقیقه اولین گام ها را بر دامنه جنوبی این کوهستان نهادیم.(ارتفاع ۲۶۰۰متر)

محل آغاز کوهپیمایی مجتمع توریستی رایان نطنز در شمال روستای کِشِه بود(مرغداری سابق کِشِه).

لازم به ذکر است این روستا در فاصله ۲۵ کیلومتری جنوب غربی شهرستان نطنز در بخش طرق رود قرار دارد.

در ساعت ۱۱ به پناهگاه کرکس در ارتفاع ۳۳۰۰ متری رسیدیم و پس از پانزده دقیقه استراحت به صعود ادامه دادیم.

مسیر به شکل جاده ای خاکی با طول حدود ۲ کیلومتر آغاز شده سپس به شکل پاکوب تا پناهگاه کشیده شده است.

پس از پناهگاه مسیر صعود تا قله به دو قسمت«راست-شرق»و«چپ-غرب» تقسیم می شود.

تیم ما مسیر غربی را انتخاب کرد که پس از صعود شیبی زیاد به صخره های غربی قله رسید.

در ساعت ۱۲:۴۵ دقیقه پس از سه و نیم ساعت صعود به قله ۳۸۹۵ متری کرکس گام نهادیم.

نیم ساعت روی قله استراحت و عکس برداری داشتیم و سریعاً به فرود پرداختیم.

مسیر دوم (شرقی) را برای فرود انتخاب کردیم و از مسیر شن اسکی ، ابتدا خود را به پناهگاه رسانده سپس ادامه مسیر داده در ساعت ۱۵:۱۵ دقیقه به محل پارکینگ اتومبیل ها بازگشتیم.

پس از استراحتی کوتاه با مینی بوس باشگاه و یک دستگاه سواری به طرف تهران حرکت کرده در ساعت ۲۱:۲۰ دقیقه پس از ۱۷ ساعت تلاش (۷۵۰ کیلومتر جاده و ۱۲ کیلومتر کوهستان) به درب باشگاه رسیدیم و برنامه به پایان رسید.

پی نویس :
این برنامه همان طور که در گزارش آن خواندید از تهران به تهران در بازه زمانی ۱۷ ساعت اجرا شد که شاید با توجه به تعداد نفرات تیم (۲۵ نفر ) ، در نوع خود کمتر توسط باشگاه ها و گروه های کوهنوردی صعود شده باشد که بدین وسیله از همکاری همه اعضای شرکت کننده در این برنامه کمال تشکر و سپاس را دارم.

اعضای شرکت‌کننده در برنامه:
آقایان: ذبیح اله حمیدی«سرپرست»- غلامرضا خلیل آبادی«مربی» – رضا خلیل آبادی«سرپرست فنی» – مهدی موسی نژاد – محسن شاکری – علیرضا کاظمی(نقشه) – رضا زاهدزاده – مجید رضا پور – نیما اسماعیلی – مهدی یگانه – محمدحسین رحمانی – هادی حسنی – محمد عراقی – بنیامین سعیدی – بهزاد زرین کوب – فرامرز فریدی – محمد بطحایی – مصطفی آهنی – امیر محمد عباسی – سیدمحسن حسینی
خانم ها : راشا ملک – فاطمه هوشمند – نرگس یاری و عضو جدید نازنین تبیانی
میهمان برنامه : اعظم یوسفی

*پی نویس :
این برنامه همان طور که در گزارش آن خواندید از تهران به تهران در بازه زمانی ۱۷ ساعت اجرا شد که شاید با توجه به تعداد نفرات تیم (۲۵ نفر ) ، در نوع خود کمتر توسط باشگاه ها و گروه های کوهنوردی صعود شده باشد که بدین وسیله از همکاری همه اعضای شرکت کننده در این برنامه کمال تشکر و سپاس را دارم.*

ذبیح اله حمیدی
   ۱۳۹۷٫۳٫۵

نقشه مسیر صعود و فرود قله کرکس

قله کرکس به ارتفاع ۳۸۹۵ متر

446303816_118743

مسیر فرود

عکس ها : گالری اسپیلت

یک دیدگاه to “گزارش صعود قله کرکس۹۷٫۳٫۴/هر هفته یک برنامه «شماره ۷۵۱»”

1. علیرضا کاظمی می گوید:

درود و خداقوت به همه همنوردانی که دربرنامه کرکس حضور داشتند.
    زمان اجرای این برنامه باتوجه به مسافتی که از تهران باید طی میکردیم فوق العاده بود.حتی ازیک صعود یکروزه درمنطقه فشم هم زمان کمتری داشت واین خودش میتونه باوجود تعداد ۲۵ نفر عضوی که همه باهم روی قله رفتیم یک رکورد محسوب بشه.
    درود به همه دوستان شرکت کننده.
    تشکراز سرپرستی عالی استاد حمیدی.