گزارش صعود قله قره داغ ۹۷/۷/۲۷ /هر هفته یک برنامه «شماره ۷۸۲»

ارسال شده توسط در 20 اکتبر 2018 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

قله قره داغ بر روی خط الرأس دوبرار قرار دارد.

این خط الرأس بعد از گردنه اما زاده هاشم شروع می شود و در روستای ارجمند (فیروزکوه) به پایان می رسد.

مشابه این برنامه را سال ۱۳۹۲ اولین بار باشگاه اسپیلت اجرا کرد که در آن دو قله ی قره داغ و اسب گیرون آخرین قله‌ی این خط الرأس از روستای مومج صعود شدند.(جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.)

ساعت ۵ صبح روز جمعه ۹۷/۷/۲۰ به همراه ۲۳ نفر از اعضای باشگاه و یک نفر میهمان به سمت جاده فیروزکوه حرکت کردیم . در ‌۳۰‍ ‌‎کیلومتری شهر فیروزکوه ، به طرف جاده هویر تغییر مسیر دادیم .

سال های قبل هیچ گونه تابلویی وجود نداشت اما امسال تابلویی بود دکه روستاهای بهر ، دهنار و مومج را مشخص کرده بود.

ما بعد از گذشتن از روستاهای بهر و مومج به دهنار رسیدیم .

ساعت ۷:۴۵ حرکتمان را از ابتدای دره دهنار و از کنار مسجد روستا آغاز کردیم .

داخل این دره رودخانه ای بود بهترین نشانه برای مسیر صعود بود.

بعد از ۴۵ دقیقه کوهپیمایی ساعت ۸:۳۰ توقف کوتاهی برای صرف صبحانه داشتیم و بعد از صرف صبحانه ساعت ۹ به صعودمان ادامه دادیم.

هوا آفتابی و صاف بود.

در ساعت ۱۰ از دره‌ی زیبای دهنار خارج شدیم و در ابتدای یال منتهی به خط الرأس دو برار قرار گرفتیم که ابتدای یال شیب زیادی داشت و انتهای یال (محل تلاقی با خط الرأس) دست به سنگ بود.

ابتدای یال یکی از نفرات از ادامه‌ی صعود انصراف داد و یکی از نفرات با تجربه تیم را با این همنورد همراه کردیم.

از آنجائی که نهایتاً ساعت ۱۳:۳۰ میتوانستیم قله قره داغ را صعود کنیم ، سعی کردیم کمی سریع تر و با توقف کمتری صعود کنیم.

در انتهای یال ، تخته سنگی قرار داشت که حدود نیم ساعت با آن درگیر بودیم و بعد از آن به خط الرأس قره داغ رسیدیم .

در اینجا نیز دو نفر از اعضای تیم به صعودشان خاتمه دادند.

هوا رو به سردی بود و روی قله کمی مه بود .

در نهایت ساعت ۱۳ تعداد ۲۰ نفر موفق شدند قله را صعود کنند.

به دلیل سرمای حاکم بر روی قله ، پس از گرفتن عکس ساعت ۱۳:۱۵ فرودمان را آغاز کردیم.

برای فرود دره‌ی کنار یال صعود را انتخاب کردیم.

ساعت ۱۴:۲۵ به ابتدای دره دهنار رسیدیم و بعد از پیوستن دو همنوردمان به تیم ، فرود را ادامه دادیم.

ساعت ۱۴:۴۵ جهت استراحت و صرف غذا توقف کرده و ساعت ۱۵:۴۵ به طرف روستای دهنار حرکت کردیم.

در نهایت ساعت ۱۶:۳۰ به دهنار رسیدیم و یک صعود موفق و یک روز به یادماندنی برایمان رقم خورد.

آقایان : رضا خلیل آبادی«سرپرست» – غلامرضا خلیل آبادی «مربی» – نوید ملکی – روح اله موسوی – حسین صادق زاده – ارسلان بیک محمدی – علیرضا کاظمی – رضا عبدالهی – محمد زیودار – علیرضا رضایی – علیرضا گوهری – نیما اسماعیلی – بهزاد زرین کوب – محمدرضاتقی پور – حجت اسماعیل زاده – دانیال طهرانیان

خانم ها : راشا ملک – فاطمه هوشمند – نیلوفر خدادوست – نرگس یاری -سپیده میرشانی – ندا محمدنژاد – سارا مقصودپور