گزارش صعود قله شیورکش تا ارتفاع ۳۴۵۰ متر ۹۸/۱۱/۲۵ – هر هفته یک برنامه «شماره ۸۵۵»

ارسال شده توسط در 15 فوریه 2020 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

این قله سنگی ۳۶۳۰ متری در البرز مرکزی ، مابین سه قله پیرزن کلون ، کاسونک و کافره قرار گرفته که بهترین مسیر صعود آن از روستای گرمابدر (فشم) است.

ساعت ۶:۳۰ صبح جمعه ۹۸/۱۱/۲۵ با تیم ۲۰ نفره باشگاه در هوائی سرد و ابری صعود را شروع کردیم.(ارتفاع ۲۴۵۰ متر)

پس از پشت سر گذاشتن کوچه باغات و ویلاهای گرمابدر (قبل از محیط بانی) ، در امتداد دره حرکت را ادامه دادیم.

برف بسیاری دره را پوشانده بود که به نوبت برف کوبی می کردیم.

پس از تعیین یال صعود استراحت و صرف صبحانه داشتیم.

تیم پیشرو وظیفه برف کوبی و مسیریابی را بر عهده داشت.

هوا سرد و ریزش خفیف برف آغاز شده بود.

مخروط سنگی قله شیورکش از دور خودنمایی می کرد.

یال صعود در ارتفاع حدود ۲۸۰۰ متری با چرخشی به سمت شمال ما را به زیر سنگ های مخروطی قله می رساند.

با پیش بینی هواشناسی ۳۰ الی ۴۰ کیلومتر باد پیش رو داشتیم که این مقدار افزایش یافته ، در برخی ساعات به ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر رسید.

در ساعت ۱۲:۳۰ به سنگ های منتهی به قله رسیدیم.

به دلیل یخ زدگی ، شدت باد ، سردی هوا و همچنین خطرناک بودن مسیر ، پس از کمی بالا رفتن از صعود بیشتر دست کشیده از ارتفاع ۳۴۵۰ متری تصمیم به بازگشت گرفتیم.

«در این برنامه دو نفر از اعضای موقت تا ارتفاع ۲۹۵۰ متری و بقیه افراد تا ارتفاع یاد شده صعود کردند.»

در هنگام بازگشت اکثر جای پاهای کوبیده شده در روی برف پر شده بود که مجدداً توسط اعضا برف کوبی شد.

در ساعت ۱۷ به مینی بوس باشگاه رسیده و به طرف تهران بازگشتیم.

آقایان : ذبیح اله حمیدی «سرپرست» – غلامرضا خلیل آبادی «مربی» – حمید محمودی «مربی» – محمود نادری – محمد زیودار «کمک سرپرست» – فرامرز فریدی – سید محسن حسینی – امیرمحمد عباسی – علی شیدا – حامدزضا قنبری – احمد مشیری – حمید سلیم رفتار – آرمین فرازمان – مهدی عبادزاده – اعضای جدید بهداد تیموریان و مسعود شجاعی