گزارش صعود قله سبلان ۲۸و۹۷/۶/۲۹ /هر هفته یک برنامه «شماره ۷۷۷»

ارسال شده توسط در 23 سپتامبر 2018 ۲ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

قله سبلان با ارتفاع ۴۸۱۱ متر بلندترین قله استان اردبیل، سومین قله بلند ایران و یکی از پرجاذبه ترین قله های کشورمان است.

وجود چندین آب گرم ، هوای مطبوع ، دره ها و دشت های پرآب و سرسبز سبلان را به زیباترین و جذاب ترین قله کشورمان تبدیل کرده است.

یکی از متداول ترین مسیرهای صعود این قله ، جبهه شمالی و از آب گرم شابیل است.

وجود دو آب گرم شابیل و قوتورسویی در کنار هم ( به فاصله ۳ کیلومتری ) و وجود رستوران های متعدد که فقط با گوشت تازه از شما پذیرایی می کند ، علاوه بر کوهنوردان ،گردشگران بسیاری را پذیرای خود کرده است.

هرچند مسیر دسترسی به این منطقه بسیار طولانی می باشد اما فقط کافیست شما یک بار این منطقه را ببینید تا برای همیشه عاشقش شوید.

گزارش صعود:
تیم ۱۴ نفره ما طبق برنامه باشگاه ساعت ۴:۲۰ دقیقه بامداد چهارشنبه ۲۸ شهریور با یک دستگاه مینی بوس به سمت اردبیل و آب گرم شابیل حرکت کرده و ساعت ۱۵ به مقصد رسیدیم.

هوای بارانی و دره مه آلود آب گرم شابیل در آخرین روزهای تابستان پذیرای تیم ما و سایر کوهنوردان بود.

بعد از صرف ناهار و شب مانی ، ساعت ۵ صبح روز پنجشنبه با چند دستگاه لندرور به سمت حسینیه حرکت و در ساعت ۶:۲۰ به مقصد رسیدیم.

در دو شبانه روز گذشته برف زیادی در منطقه باریده بود (حدود ۲۰ سانت) و با توجه به آگاهی که داشتیم تیم ما تقریبا با تجهیزات زمستانی ساعت ۶:۳۰ صعود را آغاز نمود.

به دلیل وجود برف و پوشیده شدن پاکوب ها حرکت تیم با آهستگی ادامه پیدا کرد.

تیم ما اولین تیمی بود که صعود را آغاز کرد .

بعد از چند بار توقف کوتاه برای استراحت ، ساعت ۱۱:۳۰ به سنگ محراب و در ساعت ۱۱:۴۵ با تمامی نفرات موفق به صعود قله شدیم.

دیدن دریاچه روی قله که بطور سطحی یخ زده بود همه کوهنوردان را به وجد آورده بود و کسانی که برای اولین بار موفق به صعود سبلان شدند، هیجان زده بودند.

اما سرمای روی قله اجازه ماندن بیش از چند دقیقه را به ما نمی داد ، بنابر این بعد از گرفتن عکس قله و عکس های یادگاری ، فرود را آغاز و در ساعت ۱۶ به حسینیه رسیدیم و با لندرورهایی که منتظرمان بودند به سمت شابیل حرکت و ساعت ۴:۴۵ به مقصد رسیدیم .

تقریباً همه تیم به مدت نیم ساعت از آب گرم استفاده کرده و بعد از خوردن ناهار (عصرانه) در ساعت ۱۹:۳۰ به سمت تهران حرکت و ساعت ۵ صبح جمعه ۳۰ شهریور به میدان آزادی رسیدیم و یکی از خاطره انگیزترین صعود های این فصل به پایان رسید.

آقایان : غلامرضا خلیل آبادی «سرپرست» – محمدحسین رحمانی – فرامرز فریدی – امیرمحمد عباسی – سیدمحسن حسینی – علی شیدا – افشین جوادی
خانم ها : رویا جوادی – فاطمه هوشمند – آناهیتا والی – نرگس یاری – ندا محمدنژاد – تینا غدیری – لیلا نظری

گزارش از:غلامرضا خلیل آبادی
        ۹۷٫۶٫۳۱

قله سبلان با ارتفاع ۴۸۱۱ متر

۲ دیدگاه to “گزارش صعود قله سبلان ۲۸و۹۷/۶/۲۹ /هر هفته یک برنامه «شماره ۷۷۷»”

1. حمید می گوید:

سلام
    من به خاطر نیومدن دوستانم برای صعود به قله سبلان مهمان گروه خوب شما بودم .
    تو این صعود واقعا سرپرست فهیم ومهربان و با تجربه شما که الحق عموی خوبی برای گروه هستن و یه برادر خوب و خندان و قوی هم در گروه به نام اقا فرامز هست که واقعا دمشون گرم ، هر دواین بزرگوار تو این مسیر که من دچار ارتفاع زدگی شدم کمک شایانی به من کردن که دیدم شایسته هست حداقل از این طریق تشکر ویژه ای داشته باشم از هر دوی این عزیزان.
    موفق و شاد و سلامت باشید .
    حمید عرفانی .

2. فرامرز می گوید:

سلام جناب آقای عرفانی عزیز
    بسیار از لطف و اظهار نظر شما سپاس گذارم.
    بنده به نوبه خود و جناب آقای غلام رضا خلیل آبادی ( عمو غلام ) از شما تشکر میکنم .
    امیدوارم همواره سلامت و شاد باشید و بر فراز.
    تمای اعضا و همنوردهای من در باشگاه اسپیلت به تبع آموزه هایی که از مدیرت این باشگاه معظم جناب آقای حمیدی فرا گرفته اند عمل میکنند و لذتی که در تمام جریانات و اتفاقهایی که رخ میدهد به هیچ قیمت دیگری به دست نمی آید.
    همین که پیام شما در پیوست این صعود نقش میبندد برایمان بس که به آموزه ها درست عمل کردیم.