گزارش صعود قله ارفع کوه ۹۸/۹/۱ – هر هفته یک برنامه«شماره ۸۴۲»

ارسال شده توسط در 23 نوامبر 2019 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

این قله جنگلی بین دو منطقه ورسک و پل سفید جاده فیروزکوه قرار گرفته که مبدأ صعود آن روستای ارفع ده است.(ارتفاع ۱۵۰۰ متر)

روز جمعه اول آدر ۹۸ با تیم ۲۵ نفره باشگاه اسپیلت با رسیدن به اول جاده فرعی ارفع ده با یخ زدگی سطح آن مواجه شدیم و الزاماً به شکل پیاده خود را در ساعت ۸ صبح به روستا رساندیم.

برف بسیار زیادی منطقه را پوشانده بود.

دو تیم جلوتر از ما مسیر جنگلی صعود این قله را برف کوبی کرده بودند.

در ساعت ۹ صبح پس از صرف صبحانه در دل جنگل ، مسیر پاکوب شده روی برف را ادامه دادیم.

در این هنگام یک تیم ۵ نفره دیگر از ما پیشی گرفته به طرف قله حرکت کردند.

در ساعت ۱۲ کلیه تیم ها در انتهای مسیر جنگل به دلیل حجم زیاد برف در دره متوقف شدند.

سپس تیم آماده و تازه نفس ما وظیفه ادامه برف کوبی سنگین مسیر را بر عهده گرفتند و بعد از یک ساعت خود را به اول یال صعود رساند.

فقط یکی از تیم ها (۳ نفره) حاضر منطقه با ما همراه شدند و بقیه تیم ها از صعود بیشتر امتناع کردند.

«لازم به ذکر است ۳ نفر از اعضای تیم اسپیلت نیز به دلیل عدم آمادگی لازم به سرپرستی جناب محسن شاکری به طرف روستا بازگشتند»
در ساعت ۱۳ با رسیدن به اول یال صعود در کمال تعجب با حجم برف بیشتری روبرو شدیم که این امر خارج از قاعده مرسوم است که می باید بر روی یال ها شاهد برف کمتری باشیم!

به نوبت برف کوبی سنگین مسیر را ادامه دادیم .

هوا ابری و مه شدیدی منطقه را فرا گرفته بود ولی خوشبختانه باد نبود و سردی هوا به حدود صفر درجه سانتی گراد می رسید.

در نهایت ساعت ۱۴:۳۰ با تمام نفرات تیم (۲۱ نفر) به قله رسیدیم و چند دقیقه‌ای را داخل جان پناه سنگی آنجا استراحت کرده با گرفتن عکس یادگاری به سرعت راهی ارتفاعات پایین تر شدیم(ارتفاع قله ۲۷۲۰ متر اندازه گیری شد).

ساعت ۱۶ با رسیدن به اول مسیر جنگلی ناهار را صرف کرده بلافاصله از روی مسیر برف کوبی شده به طرف ارفع ده بازگشتیم.

با تاریکی زود هنگام هوا و با کمک هدلامپ‌ها در ساعت ۱۸:۱۵ دقیقه به روستا رسیدیم و به طرف تهران حرکت کردیم.

پی نویس:
این برنامه با اینکه مبدأ صعود پایینی داشت و فقط ۱۲۰۰ متر صعود کردیم اما به دلیل شرایط جوی آن به یک برنامه زمستانی تبدیل شد که امیدواریم این خود نوید یک فصل زمستان پربار و پر برف در کوهستان های کشور باشد.

«با سپاس از آقای اشکان سالمی که اتومبیل خود را در این برنامه در اختیار تیم باشگاه اسپیلت گذاشت.»

آقایان : ذبیح اله حمیدی «سرپرست» – غلامرضا خلیل آبادی«مربی» – محمود نادری – محسن شاکری – رضا عبدالهی – مجید رضاپور – مهدی یگانه – فرامرز فریدی(gps)– حامدرضا قنبری – حمیدسلیم رفتار – نیما علاقه بند – پویان خانجانی – اشکان سالمی
خانم‌ها : حوریه جمالی – راشا ملک – فاطمه هوشمند«پزشک» – نرگس یاری – ندا محمدنژاد – اسما سلطانی – مریم بیات – مریم عطارچی – حنا صیرفی – پریسا سلطانی نسب – الهام بیک – رویا تاراسی