ارسال شده توسط در 7 آگوست 2023 یک دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

ساعت چهار صبح جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ به اتفاق چهار تن از دوستان و به وسیله یک دستگاه خودروی سواری عازم جاده هراز شدیم.

مقصد کمی جلوتر از روستای لاسم بود.

حدودا ساعت ۶:۱۵ به محل مناسبی جهت پارک خودرو در ارتفاع ۲۶۰۰ متر رسیدیم.پس از آماده شدن در ساعت ۶:۳۰ به راه افتادیم.

جاده خاکی را در پیش گرفتیم تا نقطه ای که باید به سمت یال اصلی، ارتفاع میگرفتیم.

مشخصه این نقطه، لوله های ضخیم آب هستند.

مسیری نسبتا پایکوب را به سمت غرب در پیش گرفتیم.

حدود ساعت ۷:۲۵ به روی یال رسیدیم؛ محل مناسبی برای صرف صبحانه بود.بنابراین ۲۰ دقیقه را به صبحانه اختصاص دادیم.

پس از آن با گامهای مناسب به سمت گرده روانه شدیم. باتوجه به شیب نسبتا زیاد این یال، استراحتها را کمی بیشتر از معمول درنظر گرفتیم تا انرژیمان را ذخیره کنیم.

حدودا در ارتفاع ۳۴۵۰ متر و حوالی ساعت ۹:۴۰ به ابتدای گرده رسیدیم، آبی نوشیدیم، باتون ها را جمع کرده و آماده دست به سنگها شدیم.

دو کوهنورد جلوتر از ما قسمتی از مسیر را عبور کرده بودند ولی برای گذشتن از تیغه ها، به کمک احتیاج داشتند.

با همیاری بچه های تیم، این دو نفر را از روی تیغه ها عبور دادیم.

در اینجا یک نفر نیز که پشت سر ما بود به تیم ما ملحق شد و تا آخر برنامه همراهمان شد.

مسیرهای دست به سنگ و فراز و فرودها را با دقت و همکاری کامل، یکی پس از دیگری عبور میکردیم.

شایان ذکر است که سنگهای گرده بسیار ریزشی و خطرناک هستند و احتیاط زیادی را طلب میکند.

در حدود ساعت ۱۲:۲۰ قله دوبرار غربی رویت شد.۲۰ دقیقه را به استراحت پرداخته و سپس عازم این قله شدیم.

مسیر باقیمانده دست به سنگ نبود، بنابراین با استفاده از باتون، به کوهنوردی ادامه دادیم‌.

در نهایت در ساعت ۱۳:۲۰ بر بلندای قله دوبرار غربی به ارتفاع ۴۰۸۰ متر عکسی به یادگار گرفتیم و سریعا راهی قله دوبرار شرقی شدیم.

از طریق پایکوبهایی که به صورت عرضی (تراورسی) روبرویمان بود، مسیر را به سمت دوبرار شرقی ادامه دادیم.

در ساعت ۱۳:۵۲ به زیر قله دوبرار شرقی در رخ جنوبی رسیدیم.

کوله ها را زمین گذاشته و سبکبار راهی قله شدیم.

ساعت حوالی ۱۴:۰۵ بود که دوبرار شرقی به ارتفاع ۴۱۵۰ متر نیز صعود شد.

دقایقی به ثبت عکس و خوش و بش با دوستانی که روی قله بودند پرداختیم.

پس از آن به سمت کوله ها روانه شدیم.در محل کوله ها کمی استراحت کردیم.

قرارمان این بود که ناهار را در گوسفندسرای زیر قله سوزچال صرف کنیم.بنابراین راه را ادامه داده و در ساعت ۱۵:۱۰ به گوسفندسرا رسیدیم.

در تمامی این مسیر، قله زیبا و باصلابت دماوند دلربایی میکرد.

۳۰ دقیقه ای را به ناهار و خوابی مختصر اختصاص دادیم.

این مسیر برای فرود کمی طولانی میشد ولی چون از ایمنی بیشتری برخوردار بود، از همان ابتدا این مسیر را برای فرود انتخاب کردیم.

پس از استراحت، شیب نسبتا تندی را در پیش گرفتیم، بعد از ۲۰ دقیقه شیب تمام و تراورس آغاز میشد.

با گامهای مناسب به سمت کف دره ادامه مسیر دادیم.کمی جلوتر به شن اسکی برخورد کردیم که سرعت فرود را چند برابر میکرد.

در نهایت در ساعت ۱۸:۵۵ به همان لوله های ابتدای مسیر رسیدیم.کمی از آن آب گوارا و زلال نوشیدیم و به سمت خودرو راهی شدیم.

این برنامه چالشی با سلامت و موفقیت در ساعت‌ ۱۹:۳۵ در محل پارک خودرو به پایان رسید.

کل مسافت پیموده شده حدودا ۱۶/۵ کیلومتر ثبت شد.

در پایان، از اعضای تیم بابت صبر، تلاش، تمرکز و توانشان کمال تشکر را دارم.

اعضای شرکت کننده در برنامه:

آقایان : امین شاه محمدی «مربی راهنما و سرپرست» – علی طوطی «پزشک تیم» – حسن محسنی

خانم ها : ماریه زرینی – مهسا الفتی

گزارش از امین شاه محمدی

عکس‌ها از گالری اسپیلت

یک دیدگاه to “گزارش برنامه صعود گرده دوبرار غربی – دوبرار شرقی ۱۴۰۲/۵/۱۳ – هر هفته یک برنامه «شماره ۱۰۴۴»”