گزارش برنامه صعود قله مهرچال ـ ۱۳۹۳٫۰۳٫۲۳

ارسال شده توسط در 14 ژوئن 2014 ۲ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

صبح روز جمعه ۲۳ خرداد ماه ۱۳۹۳، جهت صعود این قله «البرز مرکزی» به تعداد ۲۰ نفر به طرف روستای امامه (فشم) حرکت کردیم.

امامه یکی از روستاهای بزرگ بخش «رودبارقصران» است که معمولاً کوهنوردان جهت صعود به سه قله «مهرچال، پیرزن کلون و هم هن» از این منطقه اقدام می کنند. (ارتفاع ۲۲۵۰)

فاصله روستای امامه تا تهران، حدود ۲۵ کیلومتر است.

ساعت ۶:۰۰ صبح، در گردنه لشکرک مینی بوس باشگاه دچار نقص فنی شد که به ناچار بعد از یک ساعت اتلاف وقت و تعویض مینی بوس به طرف فشم و امامه حرکت کردیم.

ساعت ۸:۳۰ صبح صعود را از دره و از مسیر پاکوب اصلی شروع کردیم. بعد از ۳ ساعت در دشت کوچک و سه راهی صعود سه قله «مهرچال، پیرزن کلون و هم هن» در ارتفاع ۳۲۰۰ متری استراحتی کرده، با انتخاب یال مهرچال به طرف قله حرکت کردیم.

در این فصل تمام یال های این منطقه پوشیده از گیاهان سرسبز و گل های وحشی کوهستانی است که با توجه به درجه حرارت مناسب هوا و پرآبی منطقه، صعود تیم ما با طراوت و شادابی بسیاری همراه بود.

یکی از نکات جالب صعود قله مهرچال، وجود گیاهان سرسبز کوهستانی تا نزدیکی های قله می باشد.

در ساعت ۱۴:۰۰ سیزده نفر از اعضای تیم موفق به صعود قله ۳۹۱۵ متری (ثبت با GPS) مهرچال شدند. هفت نفر باقی مانده تیم به دلیل اتمام زمان صعود و نداشتن آمادگی جسمانی لازم در ارتفاع حدود ۳۷۰۰ متری به صعود خود پایان داده، به طرف دره بازگشتند.

این قله در همسایگی قلل آتشکوه (شرق) و پیرزن کلون (غرب) قرار گرفته است. مهرچال در خط الرأس اصلی البرز واقع شده که سمت شمال آن به منطقه لار می رسد.

در این برنامه کل مسافت طی شده به صورت رفت و برگشت از امامه تا قله مهرچال حدود ۱۸ کیلومتر اندازه گیری شد.

بعد از جمع شدن تمام نفرات تیم و صرف ناهار در دره اصلی، به طرف امامه حرکت کردیم و در ساعت ۱۹:۳۰  به آنجا رسیدیم و با مینی بوس، از مسیر امامه ـ لواسان به طرف تهران بازگشتیم.

گزارش سایت از: ذ. حمیدی
    1393.3.24

نفرات شرکت کننده در برنامه:
خانم‌ها: کمالی، بیگدلی، جمالی، مقدم، وفایی و مهسا صادق نژاد (عضو جدید)
آقایان: حمیدی (سرپرست)، غ.ر. خلیل آبادی، غلامی، کولائیان، جهانبخش (نقشه و GPS)، طریقی، صادق زاده (عکس)، منصوری، شاکری، قائم مقامی، رضوی، کاویانی، ن. نادری و بیژن قربانی (عضو جدید)

نقشه مسیر صعود

ابتدای مسیر حرکت از امامه

روستای زیبای امامه

محل تلاقی ۳ قله «مهرچال، پیرزن کلون و هم هن»

قله مهرچال ـ ۳۹۱۰ متر

۲ دیدگاه to “گزارش برنامه صعود قله مهرچال ـ ۱۳۹۳٫۰۳٫۲۳”

1. قاسم رضوي می گوید:

باسلام و درود
    واقعا برنامه عالیی بود خیلی مسیر طولانی بود اما با لیدری آقای حمیدی همه چی به موقع و عالی اجرا شد.
    از همه پیشکسوتهای گروه کمال تشکر را دارم.
    درود بر همه ((((((

2. هاشم ا می گوید:

ازده گرمابدر به قله مهرچال نیز صعود می کنند خیلی قشنگ تر است ولی اوایل آن شیب تندتری دارد ولی شاید زمان کمتری برای صعود ببرد