گزارش برنامه صعود قله زرین کوه(۹۴،۹،۲۷)

ارسال شده توسط در 19 دسامبر 2015 ۶ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

کوه‌شناسی:
قله زرین کوه یکی از قلل انفرادی البرز مرکزی است. این قله با ارتفاع ۳۸۵۰ متر در شمال روستاهای خسروان و آینه ورزان از توابع شهرستان دماوند قرار دارد.
قله زرین کوه را از چهار مسیر می‌توان صعود کرد . سه مسیر از یال‌های جنوبی و یک مسیر از یال شمالی .
۱- شایع‌ترین مسیر صعود به این قله روستای خسروان است که توسط دو یال به یال زیر قله می رسد. یک یال در غرب روستا قرار دارد که شیب تندی دارد و یال دیگری در شرق روستاست که بهترین نشانه برای این یال وجود سه آرامگاه در ابتدای مسیر است.
۲- مسیر روستای آینه ورزاناغلب در زمستان صعود می شود که خطر ریزش بهمن در این مسیر بسیار کم است.
۳- مسیر روستای جابان و سربندان که از یال جنوب شرقی به قله زرین کوه می رسد .
۴- یال شمالی از دریاچه تار صعود می‌شود . این مسیر برای فرود در تابستان بسیار مناسب است.

شرح صعود :
تیم ۲۰ نفره ما شامل ۱۹ نفر از اعضای باشگاه و یک میهمان در ساعت ۵ صبح توسط یک دستگاه مینی‌بوس و یک دستگاه خودرو شخصی از زیر پل سیدخندان به طرف روستای خسروان ، کیلومتر ۵۰ جاده فیروزکوه به راه افتاده و در ساعت ۶:۴۵ به روستای خسروان رسیدیم و بعد از آماده شدن رأس ساعت ۷ صبح صعود را آغاز کردیم.
برای صعود ، ما یال سمت شرق روستا که دارای شیب خفته‌تری می باشد را انتخاب کردیم.
بعد از حدوداً یک ساعت کوهپیمائی توقفی کوتاه جهت معارفه اعضای جدید و کم کردن لباس داشتیم.
بعد از حرکت ، سرپرست فنی رضا خلیل آبادی ، شش نفر از اعضاء تیم را جهت آموزش جدا کرد و حدوداً نیم ساعت آموزش‌های اولیه کوهپیمائی را آموزش داد.

در ابتدای مسیر با هوائی مساعد روبرو بودیم که رفته رفته وضعیت هوا نامساعد شد.
در ساعت ۹ صبح جهت صرف صبحانه توقفی چند دقیقه ای داشتیم و سپس به سمت قله ادامه مسیر دادیم.
از ساعت ۱۰ صبح و بعد از ارتفاع گرفتن با هوای نامساعد روبرو شدیم که برودت هوا حدوداً به ۲۰ درجه زیر صفر و سرعت باد حدوداً ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر بود.
متأسفانه سرعت زیاد باد باعث کندی حرکت تیم شد . اما در نهایت ۸ نفر از اعضا با تلاش فراوان ساعت ۱۲ موفق به صعود قله اول و ۵ نفر از اعضا ساعت ۱۲:۳۰ موفق به صعود قله فرعی شدند و بعد از صعود به سرعت به سمت پایین فرود را آغاز کردیم .
به دلیل برودت هوا تیمی که از صعود به قله بازمانده بود ، زودتر از سمت دره به سمت پایین فرود آمد و تیم صعود کننده به دلیل مه غلیظ از مسیر اصلی به سمت پایین حرکت کرد که در نهایت هر دو تیم رأس ساعت ۴ بعدازظهر به میبی بوس رسیدیم و به سمت تهران حرکت کردیم.

خانمها: آزاده مقدم ، نسرین چارلنگی ، نرگس غمی لوئی ، مهرنوش تنظیفی

آقایان : غلامرضا خلیل آبادی (سرپرست)،رضا خلیل آبادی(سرپرست فنی)،صادق آوانلو ، علیرضا کاظمی ، مهدی صابری ، مصطفی وزیری ، رحیم بیضاوی ، دکترعلی طوطی(نقشه مسیر و عکاس)،بهزاد یگانه ، علیرضا قره داغی ، حسین اله یاری ، حسام تکلو ، سروش معمار ، بهمن ابراهیمی (عضو جدید) ، سجاد پاپایی (عضو جدید )
میهمان برنامه : رضا عبدالهی

۲۰۱۵۱۲۱۸_۱۲۱۸۲۹

قله اصلی زرین کوه به ارتفاع ۳۸۵۰ متر

۲۰۱۵۱۲۱۸_۱۲۱۶۵۵

۶ دیدگاه to “گزارش برنامه صعود قله زرین کوه(۹۴،۹،۲۷)”

1. علیرضا کاظمی می گوید:

درود بر همه همنوردانم.واقعا” باید درود فرستاد برشما.این برنامه درشرایط آب وهوایی نامساعدی به سرانجام رسید.باد شدید که از ارتفاع ۳۰۰۰متری شروع شد و برودت خیلی پایین هوا نزدیک قله ومه سنگین هنگام فرود این صعود را تبدیل به یکی از چالش برانگیزترین صعودهای سال کرد.من که به نظرخودم ضعیف عمل کردم ولی درود بر تمامی همنوردانم دراین برنامه.
    همواره سرافراز برفراز باشید.

2. محسن می گوید:

درووود بر هم باشگاهی های عزیز
    همیشه در اوج وسلامتی باشید

3. بهزاد میرزایی یگانه می گوید:

با سلام برنامه ی مفید و تجربه ی خوبی برای من بود از سرپرست تیم جناب آقای رضا خلیل آبادی که در مه غلیظ زمان بازگشت با تلاش موفقیت آمیز مسیر را بازیابی کردند تشکر می کنم.

4. رحیم بیضاوی می گوید:

باسلام . برنامه هیجان انگیز و جالبی بود. از سرپرستان گرامی آقایان رضا خلیل آبادی و غلامرضا خلیل آبادی و همچنین آقای دکتر طوطی سپاسگزارم.

5. طوطی می گوید:

برنامه بسیار لذت بخشی بود که به شکل بسیار موثری زمان بندی و مدیریت شد. با تشکر فراوان از آقایان خلیل آبادی بخاطر مدیریت موثرشان .

6. بهمن ابراهیمی می گوید:

با تشکر از مدیر باشگاه و همه دست اندر کاران و دوستان شرکت کننده
    برنامه بسیار خوبی بود ، تجربه خوبی کسب کردیم و شرایط متفاوتی را تجربه کردیم.