گزارش برنامه صعود قلل سرکچال به خلنو(۹۴،۵،۹)

ارسال شده توسط در 1 آگوست 2015 ۶ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

قله سرکچال در منطقه شمشک و البرز مرکزی قراردارد . این قله را می توان ازچند مسیر صعود کرد ؛

۱- مسیر پناهگاه لجنی (مسیر اصلی) : از منطقه شمشک (سپیدِستون)آغاز می شود . در این مسیر پناهگاهی وجود دارد بنام پناهگاه لجنی. اکثر کوهنوردان این مسیر را برای صعود انتخاب می کنند.
۲- مسیر گردنه دیزین : این مسیر از گردنه دیزین شروع می شود و بعد از صعود قله کلون بستک در سمت شرق ، به واسطه خط الرأس کلون بستک به سرکچال به این قله می توان دست یافت.
۳- یال شرقی سرکچال : از روستای لالان و از یال شرقی سرکچال که در انتهای این روستا قرار دارد می توان قله سرکچال را صعود کرد.
۴- یال شمالی : مبدأ صعود روستای لالان می باشد . بعد از عبور از چشمه تلخ آب و نرسیده به آبشار خلنو به سمت یال شمالی سرکچال تغییر مسیر داده و از روی این یال به قله سرکچال می رسیم . (این مسیر کمتر برای صعود انتخاب می شود.)

 

شرح صعود ما :
روز جمعه ساعت ۵ صبح از سیدخندان به همراه ۱۲ نفر از اعضای باشگاه و ۳ نفر میهمان به سمت شمشک حرکت کردیم .مسیر صعود ما از منطقه شمشک بود .
ساعت ۶:۳۰ دقیقه به سپیدِستون رسیدیم و حرکتمان را آغاز کردیم . طبق گزارش هواشناسی آنروز هوایی صاف را پیش رو داشتیم.
از روستا تا پناهگاه لجنی مسیر کاملاً پاکوب است و دیواره بزرگ شمشک که در کنار این پاکوب قرار دارد بهترین نشانه برای پیدا کردن مسیر است .
ساعت ۸:۴۰ دقیقه به پناهگاه لجنی رسیدیم (این پناهگاه در سال ۱۳۶۴ توسط کوهنوردان ساخته شده است)آخرین نقطه دسترسی به آب زیر پناهگاه لجنی وجود دارد.
ساعت ۹:۳۰ از پناهگاه به سمت قله سرکچال حرکت کردیم. تیم اول (۴ نفر) با سرعت بیشتر به راه افتاد . این تیم قرار بود قله برج را هم صعود نماید.
ساعت ۱۰:۴۰ قله سرکچال توسط تیم اول صعود شد . بعد از گرفتن عکس ساعت ۱۱ از قله سرکچال به قله برج حرکت کرد که بعد از فرود با شیب تند زیر قله برج مواجه شد. با تلاش زیاد و پس از یک فراز و نشیب نفس گیر در ساعت ۱۲:۲۰ دقیقه قله برج صعود شد . قرار بود برنامه همین‌جا به پایان برسد اما به این دلیل که با زمان خوبی قله برج صعود شد ، دونفر از تیم اول تصمیم گرفتند قله خلنو را هم صعود کنند .
ساعت ۱۲:۴۰ دو نفر به سمت قله خلنو و دو نفر هم به سمت گردنه ورزاب رفتند .
نفرات صعود کننده به قله خلنو بعد از عبور از تیغه های ژاندارک در ساعت ۱۳:۱۰ دقیقه به قله خلنو رسیدند و از مسیر کاسه خلنو به گردنه ورزاب حرکت کردند. ساعت ۱۴ تیم اول از روی گردنه ورزاب به روستای لالان فرود آمدند و ساعت ۱۷ با پیمایش خط الرأس سرکچال به قله خلنو برنامه خود را به پایان رساندند.
تیم اول (۱۱ نفر)به سرپرستی شنتیا ربانی از پناهگاه لجنی حرکت کرد و از یال پناهگاه به انتهای خط الرأس کلون بستک به سرکچال رسید و توسط این خط الرأس در ساعت ۱۱:۵۰ موفق به صعود قله سرکچال شدند.
بعد از یک توقف طولانی بر روی قله ساعت ۱۲:۴۰ دقیقه برای فرود آماده شدند و ساعت ۱۳:۵۰ به پناهگاه لجنی رسیدند . بعد از صرف ناهار به طرف سپیدِستون حرکت کردند و در نهایت ساعت ۱۶ در روستای سپیدِستون به برنامه خود پایان دادند.
این تیم از شمشک به روستای لالان عزیمت کرده و با تیم اول به تهران مراجعت نمودند.

 

اعضای شرکت کننده در برنامه :
خانمها: یکتا و پیمان
آقایان: رضا خلیل آبادی(سرپرست)- ربانی – غلامی – ملکی – بیک محمدی- کاظمی – صابری – طوطی(پزشک) – وزیری – جهانگیری
میهمانان : سیدمحمود قاسمی – علیرضا قره داغی – حمید کوشکی

 

گزارش سایت از : رضا خلیل آبادی

 

 IMG_8183

نمای دیواره شمشک از سپیدِستون

 

IMG_8222

IMG_8225

قله کلون بستک 

 

IMG_8294

پناهگاه لجنی 

 

IMG_8262قلل سرکچال 

 

IMG_8263قلل سرکچال و یال شرقی 

 

IMG_8265مسیر صعود به قله برج از قله سرکچال

 

IMG_8284

قله سرکچال 

 

L1140722قله خلنو

 

۶ دیدگاه to “گزارش برنامه صعود قلل سرکچال به خلنو(۹۴،۵،۹)”

  1. علیرضا کاظمی می گوید:

    باسلام و خسته نباشید.برنامه خیلی خوبی بود.آخربرنامه هوا خیلی گرم شد اما به دلیل سرعت خوب تیم ساعت ۱۱:۵۰ قله سرکچال صعود شد وبرای همین زیاد توی گرما نموندیم.ولی فرود گرمی داشتیم.میخوام ازآقای ربانی بخاطر سرپرستیشون تشکر کنم. مخصوصا”توی فرود.واز آقارضاخلیل آبادی بخاطر اینکه اجازه دادند لحظاتی پشت سر تیم اول برای صعود سرعتی خودمونو تست بزنیم.همواره سرافراز بر فراز باشید.البته ۳تا اشتباه در نام قله ها و عکس پناهگاه لجنی شده که امیدوارم بادرایت مسول سایت و خانم محمودی هرچه زودتر برطرف بشود.ببخشید.

  2. غلامرضا خلیل ابادی می گوید:

    عرض سلام و ارزوی موفقیت برای همنوردان خوب شرکت کننده در این صعود.تشکر از اقای شنتیا ربانی سرپرست تیم دوم بخاطر زحماتشان.

  3. طوطی می گوید:

    صعود بسیار خوبی بود… با تشکر از همه همنوردان عزیز بخصوص جناب آقای خلیل آبادی و جناب آقای ربانی برای رهبری موثرشان.

  4. عليرضا قره داغي می گوید:

    باسلام و خسته نباشید برنامه ارزشمندی بود باتشکر از همه دوستان همنورد به خصوص آقایان ربانی و خلیل آبادی

  5. علیرضا کاظمی می گوید:

    عرض سلام و خسته نباشید.تشکرفراوان بخاطر مدیریت شما سرکارخانم محمودی برای تصحیح سریع این گزارش.ممنون.خسته نباشید.

  6. بهاران اصلانی می گوید:

    به به
    چقدر عالی
    جای خیلی ها خالی

دیدگاه خود را بیان کنید