گزارش برنامه صعود قلل آتش کوه و ساکا (۹۵،۱،۲۰)

ارسال شده توسط در 9 آوریل 2016 ۳ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

آتش کوه نام قله ای‌ست برفراز البرز مرکزی ایران . این قله از سمت شرقی به قله ریزان و از سمت غربی به قله رفیع مهرچال می رسد.

شمال آتش کوه به پهنه وسیع دشت لار و جنوب آن به منطقه لواسانات تهران ختم می شود.

جمعه ۲۰ فروردین ۹۵ با تیم ۲۵ نفره باشگاه اسپیلت در هوائی ناپایدار و کاملاً بهاری موفق به صعود این قله ۳۷۵۱ متری شدیم که خلاصه گزارش آن به شرح زیر است ؛

ساعت ۶:۳۰ صبح با رسیدن به روستای افجه ، کوهپیمائی را آغاز کردیم (ارتفاع ۲۰۷۶ متر).

یک و نیم ساعت بعد در دشت دوم افجه یا به قولی دشت سوئک استراحت و صرف صبحانه داشتیم.

سپس از مسیر پاکوب شده بر روی برف به طرف گردنه ساکا به آتش کوه صعود را ادامه دادیم.

وضعیت میزان برف نسبت به سال گذشته بسیار مناسب و پرحجم بود . هرچند نرمی آن در اوایل صبح قابل توجه بود که به همین دلیل تذکرات لازم جهت احتیاط و عبور از این گونه برف ها که پدیده خطرناک (تله برفی) را برای کوهنوردان ایجاد می کند ، به اعضا ارائه شد.

ساعت ۱۰:۳۰ به گردنه مابین دو قله ساکا و آتش کوه رسیدیم.

از آنجا و از مسیر معروف به تیغه ها به طرف قله حرکت کردیم.

در این قسمت مسیر صعود گاهاً از روی صخره ها و یا از زیر آن گذر می کرد.

لازم به یادآوری است این قسمت را یخچال های پرشیب برفی تشکیل داده است.

ساعت ۱۲ ظهر با تمام نفرات به قله ۳۷۵۱ متری آتش کوه دست یافتیم .

وضعیت هوا نیمه ابری توأم با ریزش خفیف برف بود .

البته این وضعیت هوا پایدار نبوده در بعضی ساعات آفتابی و ابری هم شد. در زمان بازگشت از آتش کوه ۸ نفر از اعضا به سرپرستی غلامرضا خلیل آبادی به طرف قله ساکا از تیم جدا شده بعد از یک ساعت و صعود این قله (ارتفاع ۳۳۷۵ متر)به جمع هم تیمی های خود بازگشتند.

درساعت ۱۶ با رسیدن به محل پارک اتومبیل ها این برنامه به پایان رسید.

(مسافت طی شده رفت و برگشت ۱۵ کیلومتر اندازه گیری شد.)

اسامی اعضای شرکت کننده در برنامه:

خانم‌ها: الهه کیانی – پگاه شارخی – حوریه جمالی – مهرنوش تنظیفی – سِدا هاکوپیان – راشا ملک – الهام کریمی

آقایان : ذبیح اله حمیدی(سرپرست) – غلامرضا خلیل آبادی(مربی و سرپرست تیم دوم و عکاس) – علیرضا کاظمی – رحیم بیضاوی – علی طوطی(پزشک) – سیدمحمودقاسمی(نقشه و gps ) – مصطفی وزیری – محمدحسین اله یاری – علی اکبر فیض آبادی – رضا عبدالهی – رضا غلامی – سجاد پاپایی – نوید عابدی – پویان حیرت پور- مهراد باقرلو – امیر درودیان و عضو جدید سیدصالح کریمی

میهمان برنامه: خانم خاطره دانش

گزارش سایت از : ذبیح‌اله حمیدی

آتش کوه

نقشه و مسیر GPS قلل آتش کوه و ساکا

قله آتش کوه به ارتفاع ۳۷۵۱ متر

قله ساکا به ارتفاع ۳۳۷۵ متر

۳ دیدگاه to “گزارش برنامه صعود قلل آتش کوه و ساکا (۹۵،۱،۲۰)”

1. طوطی می گوید:

برنامه بسیار خوبی بود، از جناب آقای حمیدی بسیار متشکرم. همچنین از جناب خلیل آبادی و همنوردان عزیزی که بخاطر من به زحمت افتادند.

2. علیرضا کاظمی می گوید:

درود بر همنوردانم. در روزی خوب صعودی زیبا داشتیم.البته هوا هم کمی با ما مهربان بود.البته روی قله کمی بارش وباد سرد نمیگذاشت زمان بیشتری از لذت صعود استفاده کنیم.
    یک مساله ای در راه برگشت اتفاق افتاد که برای من باعث افتخاربود.شاید گفتنش درست نباشد ولی باید گفت.البته به شرطی که همنوردان باشگاه مغرور نشوند بلکه به عضویت دراین باشگاه افتخار کنند.
    بعد از دشت هویچ داخل کوچه باغها مسیرمان با کوهنوردان وطبیعت گردان یکی بود.سه نفر باهم صحبت میکردند یک لحظه صحبتهایشان را شنیدم.ظاهرا” از همنوردان ما پرسیده بودند که ازکجا میاییم.ودوستان جواب داده بودند آتشکوه وساکا را صعود کردیم.قسم میخورم عین کلمات را نقل قول میکنم.
    یکی از آن سه نفرکه سن و سالی داشت و باتجربه تر بود میگفت امکان نداره این تیم آتشکوه را صعود کرده باشه والان فرود اومده باشه.میگفت ما توی تابستون تازه ۲ میرسیم قله الان ساعت ۲/۳۰ این تیم فرود اوده میگه آتشکوه و ساکا را صعود کردیم.میگفت امکان نداره.
    اینجابود که من به اسپیلتی بودنم افتخار کردم.
    دوستان.همنوردان.قدر باشگاهمان را بدانیم.
    همواره سرافراز برفراز باشید.

3. رحیم بیضاوی می گوید:

با سلام. از زحمات استاد حمیدی و مربی توانمند باشگاه آقای خلیل آبادی سپاسگزارم. در کنار همنوردان پرتوان و منظم باشگاه روز زیبایی رقم خورد. امیدوارم سربلند و سلامت باشین.