گزارش برنامه صعود زمستانی «قله ناز» تا ۳۸۰۰ متری(۹۴،۱۰،۱۱)

ارسال شده توسط در 2 ژانویه 2016 ۷ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

قله ناز با ارتفاع ۴۰۹۰ یکی از قلل سرسخت ۴۰۰۰ متری البرز مرکزی می باشد . این قله در کنار قله کهار در روستای کلوان از توابع آسارا واقع شده است. اطلاعات بیشتر را در گزارش برنامه تاریخ ۹۲،۱۰،۲۰ را (اینجا)بخوانید.

 

گزارش این صعود:
ساعت ۴:۴۰ دقیقه صبح روز جمعه ۱۱ دیماه تیم ۲۳ نفره باشگاه از تهران حرکت کرده و ساعت ۷ به روستای کلوان رسید.
به علت یخ‌زدگی جاده مینی‌بوس در ابتدای روستا توقف کرد .
پس از خروج از روستا و کوچه باغ‌های پربرف کلوان ، ساعت ۸:۳۰ برای صرف صبحانه توقف کردیم. سپس یک تیم جهت برف‌کوبی انتخاب شد و بقیه نفرات پشت سر این تیم حرکت کرد.
حجم زیاد برف تازه باعث شد حرکت تیم کند شود اما با تلاش تیم برف‌کوب ، در نهایت ساعت ۱۰:۳۰ تیم اول به پناهگاه ناز رسید.
به علت هوای نامساعد در ارتفاعات همراه با باد شدید تصمیم گرفتیم همه نفرات تا ساعت ۱۳:۳۰ تلاش کنند و در هر ارتفاعی بودند راه فرود را پیش بگیرند. ساعت ۱۱ تیم اول از پناهگاه حرکت کرد و تیم دوم هم با کمی تأخیر آماده حرکت شد.
بعد پناهگاه و روی یال اصلی قله ناز ، بادهای معروف ناز و کهار شروع به وزیدن کرد که هر کوه‌نوردی را با چالش روبرو می کرد .
ساعت ۱۳ با مشاهده‌ی یک جبهه هوای سرد به همراه ابر سیاه بر روی قله ناز و همچنین اتمام وقت صعود ، از ارتفاع ۳۸۰۰ متری تصمیم به برگشت گرفتیم.
مسیر فرودمان از روی یال و از همان مسیر صعود بود .
در پناهگاه ناز جهت صرف غذا توقف کردیم و سرانجام ساعت ۱۷:۳۰ به روستای کلوان رسیدیم.

 

هدف از اجرای این برنامه صرفا صعود به قله ناز نبود بلکه تلاش در ارتفاعات این قله بود و تصمیم داشتیم اعضای شرکت کننده با شرایط سخت زمستانی و درگیری با حجم برف زیاد و مسیرهای یخ‌زده در دمای بیش از منفی ۱۵ درجه آشنا شوند.
باشگاه کوهنوردی اسپیلت همیشه به نظم و انضباط تیمی تأکید دارد . در این برنامه هر یک از اعضا علاوه بر نهایت تلاششان برای صعود ، با انضباط شخصی باعث شدند که این برنامه به خوبی اجرا شود که جای تحسین و قدردانی از همه نفرات را دارد.

 

اعضای شرکت کننده در برنامه :
خانمها: زینب داداشی – نسرین سلطانی – نسرین چارلنگی – مریم بهرامی – نرگس غمی لویی – مهرنوش تنظیفی – راشا ملک

آقایان: رضاخلیل آبادی(سرپرست برنامه)- غلامرضا خلیل آبادی (سرپرست تیم دوم) – حسین قربان‌نژاد – محسن شاکری – ناصر کاویانی(عکاس) – ارسلان بیک محمدی – سعید جوانشیر – علیرضا کاظمی – مصطفی وزیری – علیرضا قره داغی – بهزاد یگانه – محسن فضلی – علی اکبر فیض آبادی – سروش معمار – سجاد پاپایی

میهمان:سروش شرفیان اردکانی

 

گزارش سایت از : رضا خلیل آبادی

DSC06317

روستای کلوان

 

DSC06343

 

 

DSC06348

سگ مهربانی که تیم را تا پناهگاه همراهی کرد

 

DSC06368

 

 

DSC06375

 

 

DSC06378

 

 

DSC06390

 

 

DSC06402

پناهگاه سیاه‌در

 

 ۲۰۱۶۰۱۰۱_۱۳۲۳۴۹

آخرین ارتفاع صعود شده ۳۸۰۰ متر

 


DSC06418

 

 

۷ دیدگاه to “گزارش برنامه صعود زمستانی «قله ناز» تا ۳۸۰۰ متری(۹۴،۱۰،۱۱)”

  1. بهزاد میرزایی یگانه می گوید:

    با سلام، صعود زمستانی خوبی بود که با درایت سرپرستان برنامه بدون چالش اجرا شد و از ایشان تشکر می کنم.

  2. علیرضا کاظمی می گوید:

    درود برهمه همنوردان.همانطور که آقارضا خلیل آبادی در گزارش برنامه گفتند برنامه صعود تا ساعت ۱۳:۳۰ تا هرارتفاعی بود.صعود زمستانه یکروزه به قله ناز ودرشرایطی که برف سنگین و هوای نامساعد داریم سخت انجام میشود.ولی باید از همه همنوردان تشکرکرد که تمام تلاش خودشان را کردند.هیچ کسی کم کاری نکرد.وهمه طبق دستور سرپرست عمل میکردند.همین موضوع باعث شد که روز خوبی و برنامه دلچسبی کنارهمنوردانم داشته باشم.
    همواره سرافراز برفراز باشید.

  3. حسین قربان نژاد می گوید:

    درود بر همنوردان عزیز
    برنامه قله ناز با وجود منطقه زیبا و تلاش ستودنی همنوردان واقعا لذت بخش بود و جا داره از سرپرست تیم کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم.

  4. عليرضا قره داغي می گوید:

    با سلام و درود بر همه دوستان.برنامه ناز همانطوریکه دوستان اشاره کردند بخاطر منطقه و مناظر زیبا وتلاش خستگی ناپذیر دوستان .برنامه زیبا و خاطره انگیزو خیلی”ناز”بود. از همه همنوردان علی الخصوص سرپرستان خوش اخلاق و باتجربه کمال تشکر را دارم.با امید سلامتی برای همه طبیعت دوستان.

  5. غلامرضا خلیل ابادی می گوید:

    درود بر همنوردان عزیز. اینکه قله ناز هر ساله در زمستان کوهنوردان را به چالش می کشد برای من خیلی جالب است. هر چند ما نتوانستیم قله را صعود کنیم اما لذت یک روز کوهنوردی را از این برنامه بردیم و همه همنوردان راضی به خانه برگشتند چون شرایط جوی طوری بود که همه شرایط اب و هوایی یک روز زمستانی را تجربه کردیم.ضمن تشکر از سرپرست برنامه جا دارد از همنوردان باسابقه که واقعا به تیم کمک کردند تشکر کنم.

  6. بهمن ابراهیمی می گوید:

    حیف من نبودم

  7. alborz می گوید:

    درود فراوان.قله ناز و کهار هر دو در حوزه جغرافیایی طالقان قرار دارد و مربوط به روستای گته ده است و از آنجا که از کلوان مسیر ساده تر و نیز دسترسی به تهران هم راحتتر است بیشتر از مسیر کلوان جهت صعود استفاده میشود . ولی هر دو قله در حوزه جغرافیایی طالقان است.

دیدگاه خود را بیان کنید