پیمان و تجدید دوستی‌ها در «ششمین سالگرد تأسیس باشگاه کوهنوردی اسپیلت» – ۱۳۹۱٫۰۴٫۰۶

ارسال شده توسط در 27 ژوئن 2012 یک دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گزارش مراسم و جشنها

ششم تیر ماه سال ۱۳۹۱، مصادف بود با ششمین سالگرد تولد باشگاه کوهنوردی و سنگنوردی اسپیلت.

۶ سال پیش در چنین روزی، اولین باشگاه کوهنوردی صددرصد خصوصی در سطح کشور، پس از دریافت مجوز و پروانه فعالیت از سازمان تربیت بدنی، متولد شد.

در آن روز جمع کثیری از همنوردان، دوستداران و مسئولین وقت این ورزش اعم از فدراسیون و هیئت کوهنوردی، انجمن و باشگاه‌ها و گروه‌های کوهنوردی، به همراه ۲۰ عضو مؤسس و پایدار این باشگاه، طی مراسمی اولین روز شروع به کار باشگاه کوهنوردی اسپیلت را جشن گرفتند.

از آن سال تاکنون، هر ساله این مراسم در چنین روزی برپا می‌گردد. ولی امسال در آستانه هفتمین سال شروع به کار این باشگاه، این مراسم با مراسم‌های دیگر یک تفاوت اساسی داشت و آن حضور هشت میهمان گرامی در میان جمع کثیری از اعضای باشگاه کوهنوردی اسپیلت بود.

شاید بسیاری از همنوردان آگاه باشند که مؤسس و مسئول باشگاه، ذبیح‌ا… حمیدی به همراه دیگر اعضای مؤسس و پایدار باشگاه کوهنوردی اسپیلت، جمعی بودند که در زمستان سال ۱۳۸۴ از گروه کوهنوردی خانه کوهنوردان تهران جدا شده، پس از مدتی اقدام به تأسیس این باشگاه کردند.

در آن زمان متأسفانه اختلاف عقیده در سطح مدیریتی خانه کوهنوردان باعث آن شد که این جدایی (ناخواسته و ناباورانه) صورت گرفته و متعاقب آن پس از مدتی روابط بین اعضای قدیمی این دو باشگاه مهم کوهنوردی به سردی گرایش پیدا کرد.

خوشبختانه در تاریخ سه‌شنبه ۱۳۹۱٫۳٫۲۳، آقای محمد نادریان، مسئول محترم هیئت مدیره خانه کوهنوردان تهران، طی نامه‌ای از مسئول باشگاه کوهنوردی اسپیلت دعوت به عمل آورد تا در جشن سی و سومین سالگرد تأسیس خانه کوهنوردان تهران حضور یابد و او پس از ۶٫۵ سال مجدداً به طور رسمی در جمع همنوردان سابق خود حاضر شد.

حال پس از دو هفته در تاریخ ۱۳۹۱٫۴٫۶، این بار طی نامه‌ای از سوی باشگاه کوهنوردی اسپیلت، از آقایان نادریان و حامد حواله‌دار (مسئول روابط عمومی)، به همراه ۶ عضو هیئت مؤسس خانه کوهنوردان تهران، آقایان مهدی شیرازی، بهرام شکوهی‌وند، محمدرضا کفاش، احمد ایلیافر، هادی آبادی‌خواه و ناصر جنانی دعوت به عمل آمد تا در این مراسم حضور یابند.

خوشبختانه در این مراسم که با صحبت‌هایی از سوی رامین شریف‌زاده (مجری)، ذبیح‌ا… حمیدی (عضو هیئت مؤسس خانه کوهنوردان تهران و مسئول باشگاه کوهنوردی اسپیلت)، غلامرضا عمیقی (مدیر اسبق باشگاه کوهنوردی اسپیلت) و مهدی شیرازی (پیشکسوت کوهنوردی و رئیس اسبق هیئت مدیره و هیئت مؤسس خانه کوهنوردان تهران) ایراد شد، هر دو طرف طی ابراز خرسندی از ایجاد روابط دوستانه مجدد، اظهار امیدواری کردند در آینده این گونه مراسم‌ها و دیدارهای مشترک گسترش یابد.

اسامی اعضای مؤسس پایدار باشگاه کوهنوردی اسپیلت که در این مراسم حضور داشتند به شرح زیر بود:
فرزین امینی ـ ذبیح‌ا… حمیدی ـ درایت دانا ـ غلامرضا عمیقی ـ رامین شریف‌زاده ـ محمد رهبری ـ صفتدر ظهوری ـ میلاد حسین‌زاده ـ پیمان توکلیان ـ حمید طربی ـ مهران حمیدی ـ رضا طهماسبی ـ سعید شریعتی ـ مجتبی جلالتی ـ مرتضی آهویی
غایبین: سودابه مشهدی ـ علیرضا مرادی ـ مجتبی ظاهری ـ حسین علی‌اصغر ـ مجتبی رحمان‌نژاد

در این مراسم بیش از ۱۰۰ نفر حضور داشتند که اکثرشان را اعضای پایدار، رسمی و موقت باشگاه کوهنوردی اسپیلت و برخی از اعضای خانه کوهنوردان تهران تشکیل داده بود.

قبل و بعد از مراسم رسمی، دیدارهای دوستانه بین اعضای هیئت مؤسس خانه کوهنوردان تهران و اعضای مؤسس پایدار باشگاه کوهنوردی اسپیلت که با اهدای شاخه گل و گرفتن عکس همراه بود، یکی از جلوه‌های زیبای این مراسم به شمار می‌رود.

همچنین سرکار خانم پروانه کاظمی پرچم باشگاه کوهنوردی اسپیلت را که در هنگام صعود به قلل اورست و لوتسه به همراه داشتند، امضاء شده همراه با یک تابلو عکس از قلل منطقه هیمالیا به باشگاه اهداء نمودند.

کارت های عضویت رسمی اعضاء نیز در حاشیه این مراسم به آنها اهداء شد.

به همت یکی از خانواده‌ها، هزینه‌های این برنامه و پخت آش رشته تأمین شده بود.

با سپاس از سرکار خانم زینب داداشی که مسئولیت اجرای این برنامه را عهده‌دار بودند.

عکس‌ها از علیرضا حاصلی.

یک دیدگاه to “پیمان و تجدید دوستی‌ها در «ششمین سالگرد تأسیس باشگاه کوهنوردی اسپیلت» – ۱۳۹۱٫۰۴٫۰۶”

  1. مرتضی زارع می گوید:

    غلام عمیقی کمی چاق شده اماهنوزذات یک دیواره نورد درچهره اش پیداست.

دیدگاه خود را بیان کنید