هفته نامه (دیواری) باشگاه کوه‌نوردی اسپیلت راه اندازی شد

ارسال شده توسط در 26 می 2013 ۴ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

به پیشنهاد مسئول باشگاه ، از این پس مطالب بخش (یکشنبه تا یکشنبه) در قالب یک روزنامه دیواری ، هفته‌ای یک بار بر روی تابلوی اعلانات باشگاه نصب و به مدت یک هفته در معرض دید همنوردان گرامی قرار خواهد گرفت.

امید است اعضای باشگاه اسپیلت با مطالعه دقیق این مطالب در جریان مهم‌ترین رویدادهای هفتگی ورزش کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی که شامل ۳ بخش «داخلی باشگاه» – «داخلی کشور»و «اخبار مهم جهان» می باشد، قرار گیرند.

پروانه کاظمی و تصمیمی با فراست و هوشمندانه :
همانطور که خوانندگان محترم این سایت مستحضرند،پروانه کاظمی بانوی هیمالیانورد کشورمان،فاتح ۳ قله بالای ۸۰۰۰ متر (اورست ، لوتسه و آمادابلام ) و عضو پایدار باشگاه اسپیلت در برنامه صعود قلل بالای ۸۰۰۰ متری خود در سال ۲۰۱۳ ، صعود قله کانچن جونگا یا ۵ گنجینه برفی (سومین قله مرتفع و دشوار جهان ) را استارت زد . ایشان در اولین تلاش خود تا ارتفاع ۸۲۰۰ متری این قله صعود کرده و بدلیل شرایط جوی بد ، مجبور به بازگشت به کمپ اصلی شد و پس از چند روز استراحت،در تلاش دوباره ،مصمم و اراده‌ای مثال‌زدنی تا ارتفاع ۷۵۰۰ متر نیز اقدام به صعود نموده ولی بر اثرالتهاب گلو و ریه تصمیم به بازگشت گرفت. ضمن اینکه اخباری که در وبلاگ سولدوز کلوب و از کانچن جونگا درج شده،متأسفانه حاکی از مرگ پنج کو‌ه‌نورد از جمله،دو کوه‌نورد تاپ مجارستانی، زولت اروس (Zsolt Eross) و پیتر کیس (Peter Kiss) می باشد که در راه بازگشت از صعود قله و در ارتفاع حدود ۸۰۰۰ متری ناپدید شدند و سه کوه‌نورد به نام‌های پارک نام سو (Park Nam Su) از کره جنوبی و دو شرپا، فوربا و ریواس شرپا، در حال بازگشت از قله جان خود را از دست داده‌اند.
طبق آخرین صحبت مسئول باشگاه با آقای آرمان ضابط (همسرپروانه کاظمی)مطلع شدیم امروز (۹۲،۳،۵) پروانه کاظمی در سومین روز بازگشت مسیر طویل بیس کمپ کانچن جونگا به شهر کاتماندو مرکزکشور نپال می باشد که به احتمال زیاد تا آخر هفته تلاش حدودا ۲ماهه ایشان به پایان خواهد رسید.
ضمن ارج نهادن به این اراده ، پشتکار، استواری و مقاومت ، برای پروانه عزیز آرزوی سلامتی و موفقیت در برنامه‌های آتی را  داریم .
هنگامی که سختی‌ها پی در پی تمام تلاش‌هایت را در هم می شکند،
گویی هرگز فردایی از راه نخواهد رسید.
اما ، امید آن است که فردایی بهتر از راه برسد.
درعمق وجودت نیرویی نهفته است تا تو را
درتحمل تمام رنج های امروزت یاری رساند.
پس ، نیروی درون را همواره به یاد آر!
"جودی مه"

پروانه کاظمی در ارتفاع ۸۲۰۰ متری قله کانچن جونگا

نشست هفتگی ۹۲،۲،۳۱ :
در نشست هفتگی گذشته ، ارائه دو گزارش برنامه‌ی اجرا شده باشگاه را داشتیم . صعود قلل قره داغ و اسب گیرون (برای اولین بار در باشگاه اسپیلت اجرا شد)، همراه با عکس توسط آقای بابک فتحیان ارائه شد .گزارش دوم مربوط به تیم فنی باشگاه اسپیلت که صعود «مسیر اسکندر» دیواره بیستون بود ، همراه با عکس و فیلم توسط آقای محمدرضا بهروزی ارائه شد.


اعضای جدید باشگاه :
خانم زهرا رنجبر و آقای علی اصغر ملکی در هفته گذشته به عضویت باشگاه کوه‌نوردی اسپیلت درآمدند. ضمن خیرمقدم ، برای ایشان آرزوی صعودهای موفق در کنار همنوردانشان در باشگاه را داریم.


تبریک تولد :
روزهای هفته گذشته مصادف بود با زادروز تعدادی از اعضای باشگاه اسپیلت :
 31 اردیبهشت آقای محمد رهبری
۱ خرداد آقایان صفتدرظهوری (مدیر باشگاه اسپیلت در بخش آقایان ) و فردین کولائیان
۴ خرداد آقای رامین منفردزاده
ضمن عرض تبریک ، آرزوی تندرستی و موفقیت روز افزون برای این عزیزان را از درگاه خداوند منان خواستاریم .


برنامه هفتگی :
صعود قلل کهار و ناز برنامه جمعه هفته گذشته بود . این برنامه با حضور ۲۴ نفر از اعضا و میهمان و به سرپرستی آقای حمیدی اجرا گردید و همانطور که در گزارش برنامه این صعود ملاحظه نمودید ، بدلیل مصدومیت یکی از اعضا ، تنها قله کهار صعود شد .


کوه‌نوردان ایرانی برفراز قله کانچن جونگا و لوتسه :
آقای رضا شهلایی روز دوشنبه ۳۰ اردیبهشت موفق به صعود قله کانچن جونگا شد . همچنین آقایان دکتر«علیرضا بهپور» و «مرتضی رمضانی» ساعت ۱۰ صبح روز ۳۱ اردیبهشت موفق به صعود قله‌ی ۸۵۱۶ متری «لوتسه» شدند. لازم به یادآوری است که هرسه کوه‌نورد بطور مستقل اقدام به صعود نموده اند. ضمن تبریک آرزوی سلامتی برای ایشان را داریم .


ایران قهرمان مسابقات سنگ نوردی ۲۰۱۳ آسیا :
همانطور که مستحضرید ، هفته گذشته (۱ تا ۳ خرداد) تهران میزبان بیست و یکمین دوره مسابقات سنگ‌نوردی آسیا بود . در این رقابت‎ها ایران با کسب مجموعا ۳ مدال طلا و ۳ نقره به مقام قهرمانی آسیا نائل گردید. بنا بر گزارش سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی کشور در آئین اختتامیه‌ی بیست‌ویکمین دوره‌ی رقابت‌های سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا که با سخنرانی «آنتونی سی» رئیس فدراسیون آسیا و همچنین مراسم اهدای جوایز و مدال قهرمانان و در انتها نیز برنامه‌های هنری و نورافشانی در کنار دریاچه‌ی پارک ملت همراه بود، کاپ قهرمانی این دوره از رقابت‌ها به تیم ملی «ایران» اهداء شد.
برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت پایگاه خبری مسابقات سنگ نوردی قهرمانی آسیا – ۲۰۱۳" به آدرس asian2013.msfi.ir مراجعه فرمائید.

در بخش آقایان :

علی برات زاده ۲ مدال طلا در رشته سرطناب و بولدرینگ

رضا کلاسنگیان مدال نقره در رشته سرطناب

رضا علیپور مدال نقره در رشته سرعت

در بخش بانوان :

فرناز اسماعیل زاده مدال طلا در رشته سرعت

الناز رکابی مدال نقره در رشته بولدرینگ

باشگاه کوه‌نوردی اسپیلت کسب مقام قهرمانی آسیا را به این عزیزان و فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی کشور تبریک می گوید.

۳۰ اریبهشت ماه سالروز اولین صعود ایرانیان به «بام دنیا »:
ضمن گرامی داشت این روز ، به نقل از سایت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی کشور؛ در روز ۳۰ اردیبهشت سال ۱۳۷۷ چهار نفر (زنده یاد محمد اوراز، حمید اولنج، جلال چشمه قصابانی و محمد حسن نجاریان) از گروه سیزده نفره‌ی تیم ملی کوه‌نوردی بر فراز "بام دنیا" ایستادند و پرچم کشور عزیزمان را به اهتزاز درآوردند.

جشنواره کوه‌نوردی «شامونی» :

سایت انجمن کوه‌نوردان ایران اعلام کرد ؛ نخستین جشنواره ی کوه‌نوردی شامونی، امسال از ۱ تا ۸ ماه ژوئن (۱۱ تا ۱۸ خرداد ۱۳۹۲) برگزار می شود.شرکت کنندگان با پرداخت ۶۰ یورو در روز از محل اقامت، غذا و بالابر از جمله تِـلـِه فریک اگویی دو میدی بهره مند خواهند شد. (هزینه تله فریک به اگویی دو میدی، به تنهایی  ۵۸ بورو است).در این ۸ روز امکان کوه نوردی، دیواره نوردی، یخ نوردی و حتی اسکی فراهم آمده است.


جشنواره گشایش مسیر در ارمنستان :
سایت انجمن کو‌ه‌نوردان ایران : جشنواره‌ی« نخستین صعودها» یا «گشایش مسیر» در ارمنستان برای سومین سال برگزار می شود. امسال از ۲۵ تا ۳۱ ماه می ۲۰۱۳ (۴ تا ۱۰ خرداد ۱۳۹۲).هدف اصلی برگزارکنندگان  این جشنواره توسعه سنگ نوردی و دیواره نوردی در ارمنستان است  و به همین دلیل هزینه ها در برابر خدمتی که ارائه می شود از جمله محل اسکان، غذا و جابجایی های مورد نیاز، بسیار مناسب است، ۱۹۵ یورو برای کل رویداد.
اعضای انجمن کوه‌نوردان ایران از تخفیف مخصوص بهره مند خواهند شد.
برای تازه کاران کلاس های آموزشی توسط سازمان فرانسوی SNAPEC  و با حمایت مالی PETZL برگزار خواهد شد.
آدرس سایت جشنواره  http://uptherocks.com (لازم به ذکر است که این خبر در تاریخ ۱ خرداد ۹۲ روی سایت انجمن درج شده است ).


برنامه های آموزشی آتی موسسه(انجمن) پزشکی کوهستان ایران:
وبلاگ موسسه علمی پزشکی کوهستان ایرانیان برنامه‌های آتی همراه با تاریخ برگزاری را در خرداد ماه اینگونه اعلام کرده :
۱-    برگزاری دوره آموزشی "مبانی هواشناسی کوهستان" در ۹ خرداد ۱۳۹۱
۲-    برگزاری دوره آموزشی "کار با جی پی اس" در ۱۶ و ۱۷ خرداد ۱۳۹۲
۳-    دوره آموزشی"آشنایی با صدمات شایع اورتوپدیک در ورزش کوه‌نوردی، حرکات اصلاحی "نیمه دوم خرداد۱۳۹۲
علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به وبلاگ مربوطه و به آدرس www.iranmountainmedicine.blogfa.com  مراجعه فرمایند.


صعود قله اورست و ابتکار جدید :
کوه نیوز به نقل از شبکه تلویزیونی« بی بی سی» گزارش کرد ؛ دانیل هیوز کوه‌نورد انگلیسی پس از چند روز تلاش سرانجام بر بلندترین نقطه جهان ایستاد. این کوه‌نورد انگلیسی توانست قله ۸۸۴۸ متری اورست را فتح کند. اقدام دانیل هیوز از برخی جهات تازگی دارد زیرا وی برای نخستین بار با ارتباط اینترنتی از فراز اورست، با جهانیان سخن گفت و برای امور خیریه کمک مالی درخواست کرد. این گفتگوی تصویری و زنده از طریق اینترنت با کوه‌نورد انگلیسی از چنین ارتفاعی برای نخستین بار در تاریخ جهان انجام می شد.وی از فراز اورست به صورت زنده با شبکه بی بی سی به گفتگو پرداخت و سخنان او پخش شد. این کوه‌نورد انگلیسی ، این امکان را فراهم کرده بود تا علاقه مندان به کوه و کوه‌نوردی بتوانند به صورت زنده و از طریق اینترنت، تصاویر صعود او به بام دنیا را مشاهده کنند.


شکست رکورد کوه‌نورد افسانه‌ای کوکوچکا توسط یک کره‌ای :
سولدوز کلوب : در تاریخ ۲۰ می (۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲) کوه‌نورد اهل کره جنوبی کیم چانگ-هو (Kim Chang-Ho) با صعود به اورست چندین رکورد را به نام خود ثبت کرد. او با صعود بدون اکسیژن مکمل به عنوان اولین کره ای شناخته شد که توانسته اورست را بدون اکسیژن صعود کند. کیم با این صعود پروژه ۱۴ قله بالای هشت هزار متری را نیز به پایان رساند و دوباره به عنوان اولین کره ای شناخته شد که توانسته هر ۱۴ قله هشت هزار متری را بدون استفاده از اکسیژن مکمل صعود کند. اما موضوعی که اهمیت صعود او را دوچندان می کند مدت زمان تکمیل این پروژه می باشد. کیم مدت زمان ۷ سال و ۱۰ ماه و ۶ روز برای تکمیل صعود قلل ۱۴ گانه بالای هشت هزار متری سپری کرد، که طبق گزارش فدراسیون کوه نوردی کره جنوبی، کیم چانگ-هو رکورد قبلی را که با مدت زمان ۷ سال و ۱۱ ماه و ۱۴ روز در اختیار کوه نورد افسانه ای لهستان، یرزی کوکوچکا، بود را شکست. اگرچه نباید فراموش کرد که یرزی کوکوچکا چندین مسیر نو و چند صعود زمستانی (برای اولین بار) در قلل بالای هشت هزار متری به نام خود ثبت کرده بود. کیم چانگ هو سال گذشته موفق به دریافت جایزه کلنگ طلایی آسیا نیز شده بود.

 

جمله انتخابی :

زندگی«تغییر»است و پیشرفت«اختیاری». هوشمندانه « انتخاب» کنید.«کارن کایزرکلارک».

 

گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

 

۴ دیدگاه to “هفته نامه (دیواری) باشگاه کوه‌نوردی اسپیلت راه اندازی شد”

  1. محسن می گوید:

    سلااااااااااام وخسته نباشید خدمت خانم محمودی عزیز..
    تشکر و سپاس بابت یادآوری دوره های انجمن پزشکی کوهستان…
    آرزوی سلامتی و موفقیت روز افزون برای خانم کاظمی…

  2. فردین کولائیان می گوید:

    خانم محمودی سلام گرم و حس قدردانی صمیمانه ما تقدیم به تلاش بی شائبه و سرشار از شور و شوق شما، به‌ویژه کار ارزشمند و خلاقانه تهیه هفته‌نامه دیواری باشگاه. البته ما اسپیلتی‌ها از سایر کارهای ارزشمند شما در باشگاه که نشأت گرفته از شعور و شخصیت اجتماعی بالا و علاقه شما به کوهنوردی و فعالیت اجتماعی‌ست بی‌خبر نیستیم و خود را مدیون شما و فعالیتهای ارزشمند سایر عزیزان در هیئت مدیره و مدیر دوست داشتنی باشگاه، آقای حمیدی می‌دانیم. از پیام تبریک تولد این‌جانب که به صورت پیام کوتاه و در بخشی از نشریه دیواری اشاره شده ممنونم.
    سال‌روز تولد اساتید عزیز آقایان ظهوری و رهبری و همنورد عزیز آقای منفردزاده مبارک باد.

  3. همتیان می گوید:

    سلام و درود سرکار خانم محمودی،سپاس از زمانی که برای فراهم آوری این اطلاعات صرف نمودید،بسیار عالی بود،جا دارد این تصمیم گرفته شده را تبریک بگویم به شما و همچنین خانواده ی اسپیلت.منتظر اخبار بعدی شما هستیم.
    پیروز و سربلند باشید

  4. رامین شریف زاده می گوید:

    سلام ..
    هیچی ندارم بگم فقط باید بگم که نمره خانم محمودی بیسته … والسلام .

دیدگاه خود را بیان کنید