هفته نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی اسپیلت (سال اول – شماره پنجم – تاریخ ۹۲،۴،۲)

ارسال شده توسط در 23 ژوئن 2013 یک دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

هفته نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی اسپیلت

سال اول         شماره پنجم          تاریخ ۹۲،۴،۲

شکایت از عیب ونقص دیگران، از عیب و نقص خود انسان نشأت می‌گیرد و ما هرچه کامل‌تر می‌شویم نسبت به عیب و نقص دیگران آرام‌تر و مهربان‌تر می‌شویم .«ژوزف ادیسون»

عکاس: آقای حسین فقیهی

نشست هفتگی ۹۲،۳،۲۸:
در این نشست هفتگی طبق روال ، ضمن دیدار اعضا بایکدیگر ، گزارش برنامه صعود قله خلنو همراه با عکس توسط آقای سعیدنیکومنش ارائه شد.در ادامه نشست آقای حمیدی مسئول باشگاه توضیحات توجیهی در خصوص صعود قله دماوند و وسایل مورد نیاز این برنامه که آخر هفته اجرا می شد ارائه کردند.


حضور اعضای باشگاه در آزمون مربی‌گری :
طی اطلاعیه ای از طرف هیئت کوه‌نوردی استان اصفهان درخصوص برگزاری آزمون مربی‌گری درجه ۳ کوه‌پیمائی که از طریق سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی کشوراعلام شده بود و هماهنگی مسئول دپارتمان آموزش آقای بهروزی با اعضای باشگاه ، ۴ نفر از واجدین شرایط از جمله :خانم زینب داداشی در بخش بانوان و آقایان غلامرضا خلیل آبادی ، روبن سرکیسیان و شنتیا ربانی در بخش آقایان در این آزمون که از تاریخ ۹۲،۳،۲۹ تا ۹۲،۳،۳۱ و در شهر اصفهان برگزار شد ، شرکت کردند.


برنامه هفتگی :
صعود قله دماوند به مدت ۲/۵ روزه از مسیر جنوبی برنامه هفته گذشته باشگاه بود که با حضور ۱۴ نفر از اعضا و میهمان و به سرپرستی آقای حمیدی برگزار شد.


اولین جلسه انجمن کوه‌نوردان ایران درخصوص برگزاری جشنواره دو سالانه فیلم و گزارش نویسی:
به نقل از سایت انجمن کوه‌نوردان ایران : روز دوشنبه ۲۷خرداد ماه اولین جلسه انجمن پس از مشخص شدن رئیس انجمن و هیئت مدیره در دفتر انجمن و از ساعت ۱۵ تا ۱۸:۳۰ با حضور آقایان شکور لطفی، وحید بهرامی، عباس محمدی، محمود بهادری، سیامک شایان پور،و خانم فاطمه زند حبیبی تشکیل شد. در این جلسه درخصوص فعال نمودن برنامه جشنواره ، زمان اجرا ، مشخص نمودن مسئولان هر قسمت از جشنواره، تهیه پوستر و محل برگزاری برنامه گفتگو شد.


بررسی و پیش نویس اساسنامه‌ی انجمن کوه‌نوردان ایران:
سایت انجمن کوه‌نوردان ایران اعلام کرد : بنابر نظر هیئت مدیره انجمن تصمیم گرفته شد، جهت بررسی و تدوین پیش نویس اساسنامه این ارگان، تیمی متشکل از آقایان شکور لطفی، محمد نوری، رودی و کیومرث بابازاده این مسئولیت را به عهده گرفته ودر اسرع وقت اقدام به تشکیل جلساتی در این خصوص نمایند.


فراخوان اعزام مربیان درجه ۲ و ۳ به دوره‌های آموزشی مدرسه ENSA :
سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعدهای ورزشی کشور اعلام کرد ؛ پیرو تعاملات فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی جمهوری اسلامی ایران و مدرسه کوه‌نوردی و اسکی ENSA در کشور فرانسه، این فدراسیون در نظر دارد جهت اعزام مربیان درجه ۲ و ۳ خود به دوره‌های آموزشی مدرسه مذکور اقدام نماید.این سایت در ادامه می افزاید : لذا کلیه مربیان محترمی که دارای سوابق و فعالیت‌های فنی و آموزشی مناسب در زمینه‌های کوه‌نوردی، سنگ‌نوردی، برف و یخ و… بوده و علاقمند به حضور در این دوره می‌باشند می‌توانند نسبت به ارسال مدارک زیر همراه با رزومه کامل خود حداکثر تا پایان وقت اداری چهارشنبه ۱۹ تیر ۹۲ به فدراسیون اقدام نمایند. بدیهی است انتخاب مربیان براساس سوابق آموزشی و فعالیت‌های فنی آنها و وضعیت فعلی نفرات توسط کارگروه تخصصی فدراسیون صورت خواهد گرفت.
•    شایان ذکر است کلیه هزینه‌های حضور در دوره به عهده متقاضیان می‌باشد.


اخبار هیمالیا : وقوع بهمن وحمله تروریستی در منطقه نانگاپاربات:
پس از خبری که در وبلاگ سولدوزکلوب درخصوص ریزش بهمن در منطقه نانگاپاربات در تاریخ ۲۸ خرداد که منجر به تخریب کمپ یک شده بود درج شد، آخرین خبر از این منطقه و به نقل از سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی کشور حاکی از آن است که گروهی از کوه‌نوردان که گویا ملیت چینی، روسی و اوکراینی داشته‌اند، در کمپ اصلی «نانگاپاربات» مورد حمله‌ی یک گروه تروریستی واقع شده‌اند.بر اساس گزارش‌های اولیه در این حمله متأسفانه ۱۱ کوه‌نورد کشته و مجروح شده‌اند. این گزارش حاکی‌ست، ارتش پاکستان در این رابطه وارد منطقه گردیده است.خاطرنشان می‌شود؛ «مهدی قلی‌پور» کوه‌نورد ایرانی که بر روی ارتفاعات این قله تلاش می‌کند به همراه «تونچ فیندیک» ( کوه‌نورد ترکیه‌ای) و یک کوه‌نورد نپالی، در کمپ ۲ این قله بوده اند و هم‌اکنون در سلامت کامل هستند.
طبق آخرین خبری که ساعاتی پیش بر روی سایت کوه نیوز درج شده ، به گفته مقامات مسئول پنج اوکراینی، سه چینی، یک روسی و راهنمای آنها که پاکستانی بوده است، در یک حمله تروریستی به منطقه ای در نزدیکی کمپ اصلی نانگاپاربات که پوشیده از برف  است، کشته شدند.
در این حادثه مردان مسلح ناشناس شب گذشته وارد این هتل شدند و آن جا را به آتش کشیدند . گروه شبه نظامی پاکستانی معروف به جندالله مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است. احمد مروت سخنگوی جندالله از طریق تلفن به خبرگزاری رویترز گفت:این خارجی‌ها دشمنان ما هستند و ما با افتخار مسئولیت کشتن آنها را قبول می کنیم. او گفته چنین حملاتی در آینده نیز ادامه خواهد داشت.این گروه قبلا نیز مسئولیت یک سری از حملات به امسلمانان شیعه این کشور در شمال پاکستان، از جمله حمله تروریستی  فوریه ۲۰۱۲ به یک اتوبوس که در آن ۱۸ نفر به ضرب گلوله کشته شده اند را بر عهده گرفته است.یک فرد مسئول در پاکستان گفته است: افراد مسلح پس از حمله به هتل، در حدود ۱ بامداد روز یکشنبه، فرار کردند.این مقام مسئول گفت: از آنجا که این منطقه بسیار دور است و با هیچ جاده و راه ماشین رو برای رسیدن به آن وجود ندارد، با بالگرد تعداد زیادی از پرسنل امنیتی به آن‌جا فرستاده شده اند. گلگت بلتستان، که هم مرز با چین و کشمیر است یکی از مناطق امن پاکستان است، اما توسط شبه نظامیان بارها به شیعیان در این منطقه حمله شده است.نواز شریف، نخست وزیر و رییس جمهور آصف علی زرداری این حادثه را به شدت محکوم کرده اند.

دو خبر از دو نوجوان ۱۲ ساله سنگ‌نورد :
وبلاگ بیواک : مایکل  لیناسیزورو Mikel Linacisoro  12 ساله اسپانیایی با ۱۶۸ سانتی‌متر قد و ۵۳ کیلو گرم وزن . او از ۵ سالگی سنگ‌نوردی را شروع کرده است . در ۱۰ سالگی اولین +۷b و در ۱۱ سالگی اولین +۸a خود را به ثمر رسانده است . مایکل حالا در ۱۲ سالگی موفق شده اولین C8 (یا ۵٫۱۴d) خودرا ثبت نماید . او نفر اول نوجوانان زیر ۱۶ سال است .
همچنین این وبلاگ در ادامه این خبر می‌افزاید ؛ میرکو کابالرو Mirko Caballero ، نوجوان ۱۲ ساله امریکایی با قد ۱۶۰ سانتی‌متر و وزن ۴۵ کیلوگرم ، دانش آموز و یک ژیمناست است که فعلا توجه‌اش از ژیمناستیک به سنگ‌نوردی معطوف شده . میرکو اخیراً موفق شد دو صعود با درجه سختی ۸a  و+۸a (یا ۵٫۱۳c) را در یک روز به ثمر برساند . او تا کنون ۲۰ بولدر با درجه ۸a و ۵ بولدر با درجه +۸b داشته است  و از این نظر نفر اول جوانان زیر ۱۹ سال امریکاست .


 بسته پیشنهادی این هفته :
«انتقاد محمود شعاعی (سرپرست فدراسیون) ازصعودهای مستقل و شخصی: صعود به هر قیمتی را بایدکنار گذاشت و چشم‌های خود را به سوی واقعیت‌های جهان کوه‌نوردی باز کرد» : کوه نیوز

 

گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

 

یک دیدگاه to “هفته نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی اسپیلت (سال اول – شماره پنجم – تاریخ ۹۲،۴،۲)”

  1. همتیان می گوید:

    تقدیر از لطف بی شائبه ی شما

دیدگاه خود را بیان کنید