هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت(سال دوم-شماره۹۴-تاریخ ۹۳,۶,۹)

ارسال شده توسط در 31 آگوست 2014 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت
سال دوم                 شماره۹۴                تاریخ ۹۳,۶,۹

 

بزرگترین کارها در این دنیا توسط افراد ساده‌ای به انجام رسیده‌اند که برای فکر و ایده‌ای که به ظاهر غیر ممکن بوده است همت و تلاش نموده اند .«چارلز همیلتون»


در این شماره می خوانید :
-برگزاری نشست هفتگی اعضای باشگاه ۹۳،۶،۴
-تبریک تولد به همنوردان باشگاه
-اعضای جدید باشگاه
-قله قالی‌کوه صعود شد
-نفرات برتر اولین دوره مسابقات «درآی تولینگ» قهرمانی کشور(بانوان- آقایان)
-نفرات برتر مسابقات سنگ‌نوروری قهرمانی کشور در رده نوچوانان و جوانان
-«اولین همایش تحقیقی کوه‌نوردی و فضای مجازی»
-صعود «حسن گرامی» و «حمید شفقی»به «مون بلان کوچک» از مسیر Triangle 
-عریان بر فراز قله «کلیمانجارو» در دمای ۱۲ درجه زیر صفرو مشارکت در «کارزار سطل آب یخ»
-مسابقات بولدرینگ قهرمانی جهان – مونیخ ۲۰۱۴ و انجمن " سنگنوردان علیه سرطان


برگزاری نشست هفتگی اعضای باشگاه ۹۳،۵،۲۸:
در هفدهمین نشست هفتگی ضمن دیدار اعضا با یکدیگر ، گزارش صعود قله دماونداز مسیر شمال غربی همراه با عکس و فیلم توسط حمید جهانبخش ارائه شد.


تبریک تولد به همنوردان باشگاه : 
روزهای هفته گذشته مصادف بود با تولد اعضای باشگاه . روز ۵ شهریور علی بلوچی و ۶ شهریور مهدی موسی‌نژاد. ضمن عرض تبریک به این عزیزان ، آرزوی موفقیت در تمام ارکان زندگی برایشان را داریم .

اعضای جدید باشگاه:
در هفته گذشته خانم نسرین چارلنگی عضو باشگاه شدند. ضمن خوش‌آمدگویی ، برایشان آرزوی صعودهای موفق در کنار همنوردانشان در باشگاه را داریم.


قله قالی‌کوه صعود شد:
برنامه هفته گذشته باشگاه صعود قله قالی‌کوه ، بلندترین قله استان لرستان بود که با موفقیت اجرا شد.

نفرات برتر اولین دوره مسابقات «درآی تولینگ» قهرمانی کشور(بانوان- آقایان):
اولین دوره مسابقات درآی تولینگ قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی و یادواره «مرحوم حاج شفیع روغنی اوچدکانی» که از ۵ تا ۸ شهریور در اردبیل جریان داشت ، پایان یافت و ؛
در بخش بانوان نفرات برتر به شرح ذیل اعلام شدند:
مقام اول: زهره عبدالله خانی از استان البرز
مقام دوم: مریم علیخانی از استان تهران
مقام سوم: شبنم اسدی از استان البرز
مسابقات بانوان با شرکت ۸ ورزشکار از استان‌های اردبیل، البرز، اصفهان و تهران برگزار شد.
نفرات برتر در بخش آقایان :
در ادامه این دوره مسابقات و در بخش آقایان نفرات برتر به شرح ذیل اعلام شدند؛
مقام اول: مسعود زینالی از استان تهران
مقام دوم: محمد رضا صفدریان از استان اصفهان
مقام سوم: مجتبی ثقفی از استان البرز
در این مسابقات ورزشکاران از ۶ استان شرکت داشتند.


نفرات برتر مسابقات سنگ‌نوروری قهرمانی کشور در رده نوجوانان و جوانان :
مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانی کشور در رده سنی نوجوانان و جوانان پاسداشت «داود رکابی» در رشته های «بولدرینگ» ، «سرطناب» و «سرعت» از اول شهریور به میزبانی استان «زنجان» با حضور قریب به ۶۰ ورزشکار از استان‌های مرکزی، کردستان، همدان، مازندران، البرز، اصفهان، زنجان، لرستان، تهران، کرمان، خراسان رضوی، قزوین، بوشهر، آذربایجان شرقی، کرمانشاه و گلستان آغاز شده بود با انتخاب نفرات برتر به پایان رسید.
نتایج نهایی بدست آمده به ترتیب در
رشته بولدرینگ :
بخش نوجوانان:
مقام اول: پوریا رسولی از زنجان،
 مقام دوم: محمد مهدی جلیلی از خراسان رضوی 
 مقام سوم: ابوالفضل حسن پور از خراسان رضوی.
در بخش جوانان:
مقام اول:محمد رضا بیگدلی از زنجان
 مقام دوم: صدرا ترکمان از تهران 
 مقام سوم: محمد حسین دسترنج از کرمانشاه.
نفرات برتر
رشته سرطناب :
رده سنی  نو جوانان A
مقام اول: سجاد مستجاب الوعوه از خراسان رضوی
مقام دوم: محمد امین محمد لو از زنجان
مقام سوم: محمد مهدی جلیلی از خراسان رضوی
رده سنی  نوجوانان B
مقام اول: محسن عبدالهی از فارس
مقام دوم: علی اله ویردی از زنجان
مقام سوم: محمد امین نوری از زنجان
رده سنی جوانان :
مقام اول: محمد رضا بیگدلی از زنجان
مقام دوم: محمد خورشید وند از  البرز
مقام سوم: صدرا ترکمان بوترابی از تهران
نفرات برتر
رشته سرعت :
نوجوانان A:
مقام اول: مهدی علیپور از قزوین
مقاوم دوم: علی احمدی از زنجان 
مقام سوم: علی براتی از زنجان
نوجوانان B:
مقام اول: میلاد علیپور از قزوین
مقاوم دوم: پارسا زمانی از زنجان 
مقام سوم: علی اله ویردی از زنجان
جوانان:
مقام اول: علی نجفی از زنجان
مقاوم دوم: مرتضی فیضی از زنجان 
مقام سوم: علی پیله چیان از خراسان رضوی


صعود «حسن گرامی» و «حمید شفقی»به «مون بلان کوچک» از مسیرTriangle :
بنا بر خبر ارسالی توسط «ابراهیم نوتاش»؛ دو دیواره‌نورد کشورمان «حسن گرامی» و «حمید شفقی» در ادامه‌ی صعودهایشان در ارتفاعات فرانسه،هفته گذشته موفق شدند قله‌ی موسوم به «مون بلان کوچک» [Mont Blanc de Tacul] را از مسیر Triangle صعود کنند. این مسیر با درجه‌ی بالای صعود ترکیبی از سنگ و یخ است.


«اولین همایش تحقیقی کوه‌نوردی و فضای مجازی»:


پیرو فراخوان صورت گرفته از طرف فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی؛ و پس از داوری مقالات رسیده به دبیرخانه ی «اولین همایش تحقیقی کوه‌نوردی و فضای مجازی» این همایش در روز ۱۳/شهریور/۹۳ از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ در محل سالن اجتماعات باشگاه پیام مخابرات برگزار خواهد گردید.
شایان ذکر است؛ از بین مقالات ارسالی تعداد ۶ اثر در روز همایش ارائه خواهند شد و بقیه آثار در قالب کتابچه ای در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.شرکت برای عموم علاقه‌مندان در این همایش آزاد است .
بدین وسیله از کوه‌نویسان و سایر فعالان عرصه مجازی حوزه کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی به منظور حضور در این همایش دعوت می‌گردد.آدرس: تهران، خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان روبروی پارک اندیشه، سالن اجتماعات باشگاه پیام مخابرات.


 عریان بر فراز قله «کلیمانجارو» در دمای ۱۲ درجه زیر صفرو مشارکت در «کارزار سطل آب یخ»:

کوه نوشت : اخیراً نیروی جوانی فردی را به بلندترین قله آفریقا «کلیمانجارو» کشاند تا در دمای منفی ۱۲ درجه زیر صفر خود را برهنه نماید و در این کارزار حرفی برای گفتن داشته باشد! 
تا کنون افراد زیادی در سرتاسر جهان جهت جمع آوری کمک‌های خیریه خود و دیگران به این کارزار پا گذاشته اند … از مردان سیاست گرفته تا هنرمندان و فوتبالیست‌های معروف ایران و جهان. حتی این کارزار به کودکان خردسال هم نفوذ پیدا کرد و همچنین پیرمردان ۱۰۰ ساله هم سعی نمودند از این قافله عقب نمانند!
دانش اموز ۱۸ ساله به نام بن بولین از کوه ۵۸۹۵متری بالا رفت و بر فراز قله خود را کاملاً عریان نمود و سطلی از اب را روی سر خود خالی کرد … وی برای رسیدن به قله ۸ روز را پیاده روی نموده است. «بن» اهل «کینگزوینفورد» است و توانسته است ۶۰۰ پوند کمک جهت کودکان بیمارستان «ورچستر» جمع آوری نماید … وی در سخنانی می گوید قبل از اینکه سفرش را شروع نماید به مدت یک ماه داوطلبانه در خدمت یکی از بیماران بیمارستان بوده است.

 چرا یک سطل آب یخ ؟!
 مبتکران کارزار یادشده که خود به «اسکلروز جانبی آمیوتروفیک»، یک بیماری دستگاه عصبی، مبتلا هستند، از قبل گفته بودند که هر کس به کارزار دعوت شود، اما ظرف ۲۴ ساعت یک سطل آب یخ روی خود خالی نکند، باید ۱۰۰ دلار به حساب بنیادی برای مبارزه با بیماری یادشده بپردازد. هدف از این کارزار آگاهی‌رسانی در مورد این بیماری و همچنین جمع‌آوری پول برای حمایت از تحقیقات در مورد آن است. کسی که به کارزار دعوت می‌شود، در برابر دوربین آب یخ به سر می‌ریزد و در ادامه سه نفر دیگر را به کارزار دعوت می‌کند. البته بسیاری از چهره‌های شناخته‌شده هم سطل آب به سر ریختند، هم کمک مالی کردند.
 تا کنون افراد مشهور زیادی از جمله مارک زاکربرگ، بیل گیتس، استیو بالمر، تیم کوک، فیل شیلر، جف بروس و دکتر دره با انتشار ویدئوهایی این کار را انجام داده‌اند. بیل گیتس به درخواست مارک زاکربرگ و دکتر دره هم به درخواست تیم کوک این کار را انجام داده‌اند. از ورزشکارانی که این کار را انجام داده‌اند می‌توان به مارسلو، رونالدو، نیمار، لبرون جیمز، جرارد، مسی، پیکه و خیلی از ورزشکاران دیگر اشاره کرد. گفته می‌شود باراک اوباما درخواستی که از او برای این کار شده است را رد کرده و در عوض ۱۰۰ دلار به بنیاد ALS کمک کرده است.
 دلیل اصلی فراگیر شدن این کمپین این است که افراد مشهور با قدرتی که دارند می‌توانند به راحتی یک موج خبری بزرگ راه بیندازند و همه‌ی توجه‌ها را به سمت یک موضوع جلب کنند. موضوع اصلی این کمپین هم بیماری ALS است. البته می‌توان این کار را زمینه‌ساز کمپین‌های خیریه‌ی دیگر برای بیماری‌های نادر و صعب العلاج دانست که این کمک‌های مالی صرف تحقیق و جستجوی روش‌های درمان این بیماری‌ها خواهد شد.


مسابقات بولدرینگ قهرمانی جهان – مونیخ ۲۰۱۴ و انجمن " سنگ‌نوردان علیه سرطان – CAC:

وبلاگ بیواک ؛ در جریان مسابقات بولدرینگ قهرمانی جهان – مونیخ ۲۰۱۴ ، انجمن " سنگ‌نوردان علیه سرطان " CAC – چکی به مبلغ ۱۳,۳۳۳ یورو به یک موسسه تحقیقاتی سرطان در آلمان اعطا کرد. این انجمن قبلا به موسسات تحقیقاتی سرطان در کشورهای اتریش ، فرانسه ، کانادا ، انگلیس و امریکا کمک های نقدی کرده است . جان الیسون مدیر CAC خود یک سنگ‌نورد و مربی سنگ‌نوردی است . الیسون، اواخر ۲۰۱۲ به بیماری سرطان مبتلا شد . اما از پای ننشست. حالا او با تاسیس انجمن "سنگ‌نوردان علیه سرطان"  تلاش می کند تا آگاهی مردم را نسبت به بیماری سرطان افزایش دهد و نیز به موسسات تحقیقاتی سرطان کمک مالی کند . عکس زیر مربوط به فینال مسابقات بولدرینگ قهرمانی جهان در استادیوم المپیک مونیخ می باشد که حدود ۶۰۰۰ نفر تماشاگر آن بودند . جان الیسون در سخنرانی مهیج خود از تماشاگران خواسته است تا به نشانه اتحاد دستهایشان را بالا بگیرند . این دستها که از آن مردان ، زنان و بچه ها از ملیت های مختلف است ، خود نمادی از زندگی و عشق و دوستی سنگ‌نوردان در مقیاس جهانی است. 


گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

 

دیدگاه خود را بیان کنید