هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت (سال پنجم – شماره ۲۰۲ – تاریخ ۹۵/۸/۹)

ارسال شده توسط در 30 اکتبر 2016 ۳ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت
سال پنجم         شماره ۲۰۲          تاریخ ۹۵/۸/۹

یک اراده قوی بر همه چیز حتی بر زمان غلبه می کند.«شاتوبریان»

waterfall-in-mountains-1280x800

نشست هفتگی اعضا ۹۵/۸/۴:
سی امین نشست هفتگی باشگاه با حضور اعضا برگزار شد .
در این نشست شاهد ارائه دو گزارش برنامه بودیم. ارائه گزارش صعود قله میشینه مرگ همراه با عکس و فیلم توسط رضا عسگری و گزارش برنامه دوم صعود دیواره بیستون ، مسیر قرارگاه تا پناهگاه کام اژدها توسط حسین فقیهی همراه با عکس و فیلم .

 

تبریک تولد اعضا :
روز۷ آبان تولد دکتر آریا همدانچی و امروز ۹ آبان تولد سید داود میرحسینی از اعضای باشگاه بود. ضمن عرض تبریک به ایشان ، آرزوی سلامتی و موفقیت در همه مراحل زندگی را برایشان داریم.

 

اجرای موفق برنامه های آخر هفته باشگاه:

dsc08869

جمعه گذشته باشگاه دو برنامه اجرا کرد. صعود قله جانستون مشترک با گروه کوهنوردی آرش اصفهان . این برنامه به سرپرستی حسین صادق زاده و با موفقیت اجرا شد.

dsc09988

برنامه دیگر باشگاه صعود قله دماوند از یال ملاخوران بود که به سرپرستی رضا خلیل آبادی و در قالب یک تیم ۳ نفره انجام شد.
عرض تبریک و خدا قوت به اعضای هر دو تیم .

 

دعوت به نمایشگاه عکس و فیلم پارالمپیکی‌های ایران / ۱۳ تا ۱۷ آبان ماه:

3273-main-631713846

کمیته ملی پارالمپیک در نظر دارد نمایشگاه عکسی با عنوان «ره آورد بازی‌های پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ » یادواره شادروان بهمن گلبارنژاد ورزشکار دوچرخه سوار پارالمپیک را از تاریخ ۱۴ لی ۱۷ آبان ماه ۹۵ در موسسه فرهنگی صبا برگزار نماید.

آدرس: تهران- میدان فلسطین- خیابان طالقانی – خیابان شهید برادران مظفر- شماره ۱۲۵ / ساعت بازدید: ۱۰ الی ۱۸

منبع : سایت فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی

 

رکورد «سقوط آزاد» شکست . . .

qsj5h2evaq

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه خبری یورونیوز، «والری زوزوف» روسی از قله «چوآیو» هیمالیا به عنوان ششمین قله مرتفع جهان سقوط آزاد داشت. ارتفاع این قله ۸۲۰۱ متر است …

این چترباز روس و تیم همراهش برای رسیدن به این قله، بیست و یک روز کوه‌پیمایی کردند.وی با این سقوط آزاد رکورد پیشین خود را که سقوط آزاد از ارتفاع ۷۲۲۰ متری در سال ۲۰۱۳ از ارتفاعی در مجاورت «اورست» بود، شکست.
«والری» پس از نود ثانیه سقوط آزاد، چتر خود را گشود و دو دقیقه بعد، در میان برف ها فرود آمد.
منبع : کوه نوشت 

 

آدام اوندرا و پروژه دان وال در ال کاپیتان:

a1-1

آدام اوندرا اولین تلاش خود را در ال کاپیتان روی مسیر دان وال انجام داد. او ظرف ۳ روز تقریبا به انتهای طول ۱۶ ( کراکس داینو) رسید. تا کنون این سریعترین زمان صعود تا این نقطه از مسیر است. اوندرا؛ این قهرمان بلا منازع صعودهای ورزشی در سالن و در طبیعت، اما بی تجربه در دیواره های بلند؛ همین ۱۶ طول را به سختی صعود کرده است. و البته همین مقدار را نیز کاملا به صورت آزاد (free climbing) صعود نکرده است. تجربه ای در تکنیک ها و تاکتیک های دیواره نوردی ندارد. او می گوید تا کنون برای صعودهایش عموما از یک گریگری و یک ابزار صعود استفاده می کرده و حالا باید با انواع ابزار, تکنیکهای حمل بار و…. آشنا شود. اوندرا در حال یادگیری است. او برای صعود دان وال قبلا اطلاعات لازم را از تامی کالدول گرفته و حالا در محل و در پای ال کاپیتان از آموزش های دو سنگنورد معروف امریکا، کوین جورگسون و آلکس هانولد برخوردار است.
فعلا، اوندرا از دیواره پایین آمده، روی زمین است و کف دره. چند روزی استراحت خواهد کرد و سپس احتمالا مسر نوز Nose را استارت خواهد زد. نوز اولین بار در سال ۵۸ – ۱۹۵۷ توسط سه سنگنورد امریکایی ظرف ۴۷ روز صعود شد. معروفترین و تاریخی ترین صعود نوز از آن خانم لین هیل است. لین هیل در سال ۱۹۹۳ اولین صعود آزاد آنرا انجام داد و سپس یک سال بعد در سال ۱۹۹۴ این مسیر را کمتر از ۲۴ ساعت صعود کرد. لین یکی از سنگنوردان افسانه ای امریکاست. و حالا صعود احتمالا آنسایت نوز توسط آدام اوندرا نیز تاریخی خواهد شد.
http://www.ukclimbing.com/news/item/70760/early_days_on_the_dawn_wall_for_ondra
منبع : کوه نامه 

 

 

تلاش سخت اما ناموفق آدام اوندرا در آنسایت “نوز”:

a3

آدام اوندرا با همراهی پدرش برای صعود آنسایت نوز Nose تلاشی سخت کرد. تا سقف بزرگ Great Roof ، مسیر را تماما آنسایت کرد اما در آنجا دچار مشکل شد. در آنجابود که؛ ” درک نکرده بودم که در چنین صعودهایی پاها چقدر مهم هستند. بعد از صعود چند طول طناب و بدون استراحت پاها ضعیف و دچار لرزش شدند”.
اوندرا سرانجام بعد از ۱۷ ساعت تلاش، نیمه های شب به انتهای مسیر رسید. تمام مسیر به جز طول های Great Roof و Changning Corner را آنسایت کرد. فرود برای پدر و پسر به دلیل تاریکی شب و باران شدید امکان پذیر نبود. آنها شب سردی را در یک غار، بدون داشتن تجهیزات بیواک، بیواک کردند و ساعت ۹ صبح روز بعد فرود آمدند.
“نوز یکی از معروفترین صعودهای جهان است. خوشحالم که آنرا با پدرم صعود کردم آگر چه صعودی آزاد نبود با اینهمه یک روز پر شکوه را سپری کردم”
http://www.ukclimbing.com/news/item/70765/ondra_attempts_onsight_of_the_nose

منبع : کوه نامه 

 

آدام اوندرا در نیمه راه مسیر دان وال:

636134137067595410_namnls-1

اوندرا بعد از آنسایت ناموفق “نوز” و البته رد پوینت کامل آن، به دان وال برگشت.
حالا او کراکس های مسیر دان وال یعنی طولهای ۱۴ و ۱۵ و ۱۶ به ترتیب با درجه های ۹a و ۹a و ۸c را پشت سر گذاشته است. ۱۶ طول باقی مانده چندان سخت نیست. اوندرا کار سختی برای تاپ کردن مسیر ندارد!!!! 
منبع : کوه نامه 

 

اولین ۹A جهان در بولدرینگ صعود شد:

a2-1

ال هاکاتیوال Nalle Hukkataival ، سنگنورد ۳۰ ساله فنلاندی اولین صعود تاریخی بولدرینگ جهان با درجه سختی۹a را انجام داد.این مسیر به نام Burden of Dreams (سنگینی رویا !؟) در ۱۰۰ کیلومتری شرق هلسینکی واقع شده و یک پروژه ۴ ساله برای این سنگنورد بوده است.
تاکنون اعطای درجه های سختی مسیر در فرمت بولدرینگ بسیار سختگیرانه بوده است. اولین صعود بولدرینگ با درجه ۸c حدودا ۱۵ سال پیش انجام شده و در سالهای اخیر نیز چندین +۸c صعود شده اما رسما این درجه هرگز اعلام نشده است.
در هر حال اولین ۹a بولدرینگ جهان را باید به نام نال هاکاتیوال ثبت کرد.
http://www.ukclimbing.com/news/item/70761/nalle_hukkataival_puts_up_burden_of_dreams_9a

منبع : کوه نامه 

 

 

پاییز ۲۰۱۶ هیمالیا: شروع تلاش‌ها بر قله‌ی آمادابلام:

amadablam

فصلِ صعودهای پاییزی بر روی قلل هشت‌هزار متری هیمالیا تمام شده است، اما فعالیت‌ بر روی کوه‌های دیگر نپال کماکان در حال وقوع است. اکثریت اکسپدیشن‌های جاری، کوچک و خارج از اخبارند؛ هرچند برخی کوهنوردان در حال انجام نخستین تلاش‌ها بر قله‌های صعودنشده هستند. به علت آغازِ تلاشِ صعودکنندگان، بناست یکی از این کوه‌های محبوب بسیار شلوغ شود.پس از سپری کردن هوای بد در هفته‌ی گذشته، دیروز شرپاهای مسئول ثابت‌کشی بر روی آمادابلام به قله رسیدند. شش راهنمای کوهستان از کمپ دو تا ارتفاع ۶۸۱۲ متری قله تنها در یک تلاش فعالیت کردند تا مسیر را برای تیم‌های تجاری که منتظرِ صعود هستند آماده کنند. اکنون با توجه به وجود مسیر ثابت‌کشی شده، به نظر می‌رسد در روزهای آینده تلاش‌های پرتعدادی بر روی قله اتفاق افتد. بر اساس گزارش هیمالایان تایمز بیش از ۴۰۰ کوه‌نورد حرکت خود از بیس کمپ را برای رسیدن به قله آغاز خواهند کرد. ۲۰۰ نفر از این آلپاینیست‌ها، کوه‌نوردان خارجی هستند، در حالی که بیشتر افراد دیگر را راهنمایان، باربران ارتفاع و نظیر آن تشکیل می‌دهند.
اکنون تاریخِ تلاش برای قله نامشخص است؛ اما با توجه به پنجره‌ی هوایی خوب این اتفاق طی روزهای آینده خواهد افتاد. برخلاف اکسپدیشن‌ها بر روی قله‌های بزرگ دیگر، هم‌هوایی بر روی آمادابلام هفته‌ها به طول نمی‌انجامد، حتی روزهای زیادی نیز برای صعود قله نیاز نیست. همزمان با آغاز تلاش‌ها، هرمِ قله طی روزهای آینده بسیار شلوغ خواهد شد. آمادابلام یکی از متفاوت‎ترین قلل دره‌ی خومبو است، که کوه‌نوردان در راه رسیدن به کمپ اصلی اورست آن را مشاهده می‌کنند. این قله‌ی زیبا مکانی مناسب برای کوهنوردانی است که می‌خواهند تجربه‌ای ارزشمند برای صعود هشت‌هزاری‌ها کسب کنند.
با آروزی موفقیت برای تمام کسانی که روزهای آینده به قصد این قله وارد منطقه می‌شوند. امید است صعود و فرودی سلامت و سریع داشته باشند و از آن لذت ببرند.

منبع : کوه نامه 

 

 

گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

۳ دیدگاه to “هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت (سال پنجم – شماره ۲۰۲ – تاریخ ۹۵/۸/۹)”

  1. علیرضا کاظمی می گوید:

    سپاس از شما خانم محمودی عزیز. خسته نباشید.

  2. اسماعیلی می گوید:

    درود بر خانم محمودی گرامی

    مطالب هفته نامه متنوع و مفید وبا دقت انتخاب شده است مخصوصا مطلب درباره آمادابلام ،که بنابر گفته بانو پروانه کاظمی با وجودی که۶۸۰۰ متر ارتفاع دارد
    زیباترین کوه جهان است .
    چندین گزارش صخره نوردی در هفته نامه، خواندنی و یونیک هستند.
    از تلاش های پیگیرانه اتان سپاسگزارم.

  3. رضا می گوید:

    عالی بود این همه خبر.
    ادام اوندرا و ال کاپیتان.
    امادابلام گردنبندی بر سینه مادر
    ممنون ساقی بانو

دیدگاه خود را بیان کنید