هر هفته یک برنامه «شماره ۶۸۶»/ این بار گزارش صعود قلل«آهنگرک به سی چال» ۹۶/۲/۸

ارسال شده توسط در 29 آوریل 2017 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

سی چال یکی از قله های مهم البرز مرکزی‌ست که در خط الرأس اصلی توچال به گردنه دیزین واقع شده و پیست اسکی مشهور و بین المللی دیزین در دامنه پهن و گسترده شمالی این قله احداث گردیده است.

یال شرقی این قله به منطقه پیست اسکی دربندسر می رسد.

در نزدیکی این پیست ، جائی بین دره هملون و شمشک قله ای فرعی ، زیبا و صخره ای به ارتفاع ۳۳۸۰ متر قرار گرفته که یال شمالی آن به همین یال شرقی سی چال متصل است.

مسیر نرمال صعود قله سی چال از گردنه دیزین و قله آهنگرک از دره هملون می باشد.

*************

برنامه این هفته باشگاه اسپیلت ، صعود قله آهنگرک از هملون و ادامه مسیر به طرف قله سی چال و فرود به گردنه دیزین بود که به شرح زیر اجرا شد؛

روز جمعه ۹۶/۲/۸ ساعت ۶:۳۰ صبح به اتفاق تیم ۲۴ نفره از مینی بوس باشگاه و یک سواری پیاده شده ، پس از آماده شدن با گام برداری آرامی وارد دره زیبای هملون شدیم.

دقیقاً قبل از حرکت ما بارش باران قطع شد ولی وضعیت هوا کاملاً ابری و خنک بود.

به واسطه بارندگی های بسیار چشم گیر روزهای گذشته ، آب رودخانه داخل دره بیش از انتظار ما بود و در برخی جاها مجبور به پریدن از آن بودیم.

هنوز برف بهمن در داخل دره به چشم می خورد و سبزی و زیبائی های ماه بهشتی سال با وجود سردی هوا ، با رویش جوانه ها و سبزه ها و گل های گوناگون خودنمائی می کرد.

در انتهای دره و در جوار باغ های مرتفع آنجا توقفی کرده ، صبحانه را خوردیم و از یال پرشیب بین دو دره که مستقیماً به قله آهنگرک می رسد صعود را ادامه دادیم.

این یال جنوبی با فراز و نشیب مختصر و با عبور از صخره های کوتاهی که البته رخ شرقی آن ها به دیواره های نسبتاً بلندی ختم می شود ، ادامه یافته و در ساعت ۱۰:۳۰ صبح ما را به قله ۳۳۸۴ متری آهنگرک رساند.

پس از استراحتی نسبتاً طولانی و عکاسی ، به طرف یال شرقی قله آهنگرک ادامه مسیر دادیم .

ابتدا با فرودی کوتاه به گردنه ای نسبتاً گسترده ای رسیدیم که آن گردنه به اول یال منتهی به قله سی چال می رسید.

این یال ابتدا به یک قله فرعی رسید که سمت شرقی آن به پیست اسکی دربندسر و سمت غربی آن به قله سی چال ختم می شد.

از اینجا به بعد حجم برف بیش از حجم ارتفاعات پایین تر بود.

کار برف کوبی به نوبت انجام می شد .

در ساعت ۱۳:۳۰ پس از هفت ساعت تلاش به قله سی چال به ارتفاع ۳۷۲۰ متر دست یافتیم.

پس از استراحتی کوتاه به طرف گردنه دیزین حرکت کردیم .

در بین راه قبل از اینکه وضعیت ابری هوا تبدیل به بارش شود ناهار مختصری صرف کردیم و در ساعت ۱۵:۳۰ خود را به گردنه عظیم دیزین ، جائی که مینی بوس باشگاه منتظرمان بود رساندیم.

پس از استقرار در مینی بوس به طرف شمشک و دره هملون حرکت کردیم.

در ساعت ۱۷:۳۰ با رسیدن به تهران این برنامه به پایان رسید.

اعضای شرکت‌کننده در برنامه:
خانم ها : پگاه شارخی – بیتا مهاجر – نرگس غمیلویی – راشا ملک – رؤیا جوادی
آقایان: ذبیح اله حمیدی(سرپرست) – رضا خلیل آبادی (سرپرست فنی – gps) – غلامرضا خلیل آبادی(مربی) –رامین منفردزاده – فرید کازرونی – محمد پورزادی – محسن شاکری – ارسلان بیک محمدی– سروش معمار – رضا عبدالهی – علیرضا قره داغی – فراز ساسانی – علیرضا برزگر – محمد اسماعیلی – محمد زیودار – مجید رضاپور – مهدی نجفی(نقشه) – نیما اسماعیلی