هر هفته یک برنامه: این بار گزارش صعود قله خوان‌کهار ـ ۱۳۹۲٫۰۸٫۱۷

ارسال شده توسط در 9 نوامبر 2013 ۴ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

قله خوان‌کهار با ارتفاع ۳۴۵۰ متر در البرز مرکزی واقع شده و در جاده چالوس قرار دارد.

در شمال این قله، قلل ناز و کهار، در جنوب آن قله منار و روستای مورود واقع شده‌اند.

مبدأ صعود به این قله روستای نشته‌رود است که برای دسترسی به این روستا می‌توان دو مسیر را پیمود:
۱-    جاده چالوس ـ بعد از پل‌خواب ـ خروجی روستای نشته‌رود
۲-    جاده چالوس ـ بعد از پل‌خواب ـ خروجی سیرا ـ روستای کلوان (کلوان مبدأ صعود به قلل ناز و کهار)

شرح گزارش:
ساعت ۶:۰۰ صبح از میدان آزادی به سمت جاده چالوس و روستای نشته‌رود حرکت کردیم. در جاده چالوس بعد از پل‌خواب، در خروجی روستای نشته‌رود تغییر مسیر داده و از یک جاده دو طرفه باریک، بعد از ۴ کیلومتر به روستای زیبای نشته‌رود رسیدیم. ساعت ۸:۰۰ حرکتمان را از روستا آغاز کردیم.

این قله را می‌توان از دو یال صعود که هر دو از نشته‌رود شروع می‌شوند. یکی کوتاه و شیب نسبتاً تند و دیگری شیب کم و کمی طولانی‌تر (مسیر زمستانی در شرق روستا)، که ما یال زمستانی را انتخاب کردیم.

بعد از اینکه از روستا خارج شدیم در ابتدای یال توقفی کوتاه برای صرف صبحانه داشتیم. ابتدای یال شیب زیادی داشت و با آمادگی که نفرات داشتند توانستیم با یک توقف کوتاه به یال اصلی برسیم که به قله منتهی می‌شد. (محل تلاقی دو یال که از روستا شروع می‌شد.)

از آنجا تا قله، با حجم نه‌چندان زیادی از برف روبرو شدیم. تصور می‌کردیم که به یال اصلی برسیم، هوای سردی بر منطقه حاکم باشد، اما نه بادی بود و نه هوای سردی! هوا بسیار خوب و ملایم بود. اکثر نفرات تیم از کوبیدن برف بی‌بهره نماندند، هرچند برفی نبود که نیاز به تیم پیشرو داشته باشد و این نفرات هرکدام به مدت کوتاهی سرپرست تیم شدند تا با نحوه آموزش سرپرستی آشنا شوند. با شرایط جوی خوبی که داشتیم، قبل از ساعت ۱:۰۰ به قله رسیدیم و بعد از توقفی کوتاه و گرفتن چند عکس برای فرود آماده شدیم.

بعد از اینکه یال اصلی را پیمودیم به محل تلاقی دو یالی رسیدیم که به روستای نشته‌رود منتهی می‌شد.

برای فرود یال کوتاه‌تر را انتخاب کردیم. تا نزدیکی روستا بدون توقف فرود آمدیم و آنجا برای صرف ناهار توقفی کوتاه داشتیم.

ساعت ۴:۳۰ به روی روستای نشته‌رود رسیدیم که دیدن کوچه‌باغ‌های زیبای پاییزی با رنگ‌های متنوع برایمان بسیار لذت بخش بود.

اعضای شرکت‌کننده به ترتیب حروف الفبا (۱۲ نفر):
خانم میری
آقایان: احمدی، پورزادی، پورصفوی، ر. خلیل‌آبادی (سرپرست برنامه)، رضوی، سرکیسیان، صادق‌زاده (عکاس)، صباغی، مرواری (گزارش‌نویس)، نادری و همتیان

گزارش سایت از: ر. خلیل‌آبادی
    1392.8.18

مسیر صعود و فرود

قلل ناز و کهار

دریاچه سد کرج

قله خوان کهار ـ ۳۴۵۰ متر

۴ دیدگاه to “هر هفته یک برنامه: این بار گزارش صعود قله خوان‌کهار ـ ۱۳۹۲٫۰۸٫۱۷”

1. حسین صادق زاده می گوید:

با سلام به همه همنوردان عزیز,تو این برنامه جای تک تکتون خالی بود…فصل پاییز با برگهای رنگارنگش….هوای ابری و در امتداد یال منتهی به قله برف..از زحمات آقای رضا خلیل آبادی هم که به عنوان سرپرست تیم به اکثریت دوستان وظایف یک سرپرست رو تمرین کرد تشکر میکنم.با آرزوی شادکامی و سلامتی برای تمامی همنوردان عزیز…..

2. قاسم رضوي می گوید:

سلام:
    برنامه ای خوب پر از زیباییهای طبیعت پاییزی بود.
    باتشکر از طراحان برنامه و مدیریت عالی اقای رضا خلیل آبادی در اجرای برنامه.
    ودرآخر ممنون از عکاس باشی.
    روزگارتان زیبا باد.

3. فرشاد مرواری می گوید:

درود بر همگیتان،
    برنامه عاااالی بود 🙂
    تجربه کوتاه سرپرست بودن و مسئولیت محول شده به کوهنورد بسیار فوق العاده بود که نه تنها بتونیم خودمون رشد کنیم، که بتونیم یک سرپرست و مسئولیتهایی که روی دوش او هستش رو هم بهتر درک کنیم و او را بفهمیم.
    یه تجربه دیگه هم روبرو شدن با سگ های گله‌ای بود که بی‌امان از پی ما میومدن و به شخصه من خودم ترسیده بودم 🙂
    پیروز و شادکام باشید و باشیم!

4. mostafa می گوید:

salam bar dostan aziz omidvaram dobare forsati beshe ke dar kenar bashgah va ham navardha mohtaran basham