هر هفته یک برنامه: این بار گزارش صعود قله کُرماکوه ـ ۲۲/۷/۱۳۹۰

ارسال شده توسط در 22 اکتبر 2011 ۲ دیدگاه | دسته بندی شده در اخبار

کُرماکوه در دسترس ترین قله ۴۰۰۰ متری منطقه علم کوه است و بر روی خط الرأس اصلی و شمالی علم کوه واقع است.

قله های این خط الرأس (از جنوب به شمال) عبارتند از: آینه سرا، کرماکوه، کلجاران، سیاه قوک، رستم نیش، دندان اژدها، تخت سلیمان، شانه کوه، گرده آلمان ها و علم کوه.

برای صعود این قله روز پنجشنبه ۲۱/۷/۱۳۹۰ ساعت ۳:۰۰ بعد از ظهر از تهران به اتفاق ۱۵ نفر از اعضای باشگاه به طرف کلاردشت حرکت کردیم و شب را در قرارگاه کوهنوردی رودبارک گذراندیم.

ساعت ۶:۳۰ صبح روز بعد با یک دستگاه نیسان به قرارگاه کوهنوردی ونداربن رفتیم که هنوز به بهره برداری نرسیده است (ارتفاع ۲۲۵۰ متر).

هوا کمی مه آلود بود ولی با توجه پیش بینی هواشناسی، مطلع بودیم که در ارتفاعات هوا صاف و با وزش شدید باد توأم خواهد بود.

یال های قله کرماکوه که به این منطقه می رسند قالباً صخره ای و ناهموار می باشند. در بیشتر این مسیرها درخت ها و بوته های متعدد جنگلی وجود داشت که در این فصل کم کم رنگی شده و از سبزی به زردی، قرمزی و نارنجی تبدیل می شدند و این امر زیبایی خاصی به برنامه داده بود. یال مورد نظر را انتخاب کرده، کوهپیمایی را شروع کردیم.

همچنان که ما ارتفاع می گرفتیم، مه در پایین دست باقی می ماند و نمای کوه های اطراف به خوبی دیده می شد. بعد از ۵/۲ ساعت صعود در ارتفاع حدود ۳۰۰۰ متری پوشش گیاهی جنگلی به پایان رسید و ما روی یال اصلی ادامه مسیر دادیم.

در این قسمت باد نسبتاً سردی شدت گرفت که تعدادی از همنوردان ترجیح دادند با لباس های گرمتر به صعود ادامه دهند.

در ارتفاع ۳۳۰۰ متری صخره هایی در پیشرو داشتیم که آن را دور زده به زیر یال اصلی قله رسیدیم. شیب زیاد این مسیر ۲ نفر از همنوردان را به اجبار از ادامه صعود بازداشت و بقیه با تلاش بیشتری به سوی قله حرکت کردند.

در ساعت ۱:۰۰ بعد از ظهر به قله رسیدیم. ارتفاع قله ۴۰۳۰ متر اندازه گیری شد. از روی کرماکوه قلل تخت سلیمان و علم کوه و سیاه کمان یک سروگردن بلندتر از بقیه قله ها دیده می شدند.

پس از عکاسی، فرود را شروع کردیم. مسیری را که در مدت ۶ ساعت صعود کرده بودیم، در ۵ ساعت فرود آمدیم. در ساعت ۱۷:۳۰ به ونداربون رسیدیم و در آنجا با وانتی که منتظرمان بود به قرارگاه کوهنوردی رودبارک بازگشتیم.

افراد حاضر در این برنامه (به ترتیبی الفبا):

خانم ها: جدی، حسینی (میهمان)، داداشی، فاطمه درزی، کیانی، محمودی و میرزایی

آقایان: امین، جامی، حاصلی، حمیدی (سرپرست)، غلامرضا خلیل آبادی، زارعی، قلندر و موسی نژاد

گزارش از: ذ. حمیدی

۲۳/۷/۱۳۹۰

۲ دیدگاه to “هر هفته یک برنامه: این بار گزارش صعود قله کُرماکوه ـ ۲۲/۷/۱۳۹۰”

1. gholamreza khalilabadi می گوید:

salam hamnavardan agar che az shoma dorhastam ama hamishe b yade shoma hastam .az in k maasome nafare aval shode khaili khoshhal shodam az makkeh b ishan v hame bache haye bashgah tabrik migam.