ارسال شده توسط در 1 ژوئن 2016 ۶ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های فنی

«بیستون» به عنوان اورست صخره ها شهرت دارد.

دیواره ای عظیم و با شهرت جهانی که در آن سه دوره جشنواره سنگ نوردی در آن برگزار شده است و دیواره نوردان به نام در آن شرکت کرده اند.

در فصل بهار ، اواخر تابستان و اوایل پاییز بهترین زمان برای سنگ نوردی در این منطقه می باشد.

برای دستیابی به دنیای سنگ نوردی در این دیواره عظیم شاه راههایی وجود دارد که البته تعدادی از مسیرتقریباً کمی بالاتر از حاشیه شاه راهها شروع می شود مثل مسیر ؛ قرارگاه ، نگین ، شیرین ، کل ، فرهاد و مسیرهای دیواره فرهاد تراش .

اما شاه‌راهها ؛
الف- شاه راه مرکزی ؛راهی است که ما را به ابتدای مسیرهای واقع در بخش مرکزی مانند مسیرهای سیمرغ ، قوش ، شریف زاده ، اسکندر ، دولومیتها ، یوسف می رساند .

ب- شاه راه دوم ؛ ما را به مسیرهای عقاب ها ، دانشکده ، مهر ، میانی

ج- شاه راه سوم ؛ ما را به ابتدای مسیرهای لول سخت ، یال سخت و علیپور

د- شاه راه چهارم ؛ که شروع معبر معروف به سه پلات

هـ- شاه راه پنجم : مسیری که عمده آن توسط کوهنوردان بومی صعود می شود.

شرح برنامه ؛
تیم ۴ نفره باشگاه روز چهارشنبه ۹۵،۲،۲۹ با یک دستگاه سواری شخصی به سمت کرمانشاه حرکت نموده ، با توجه به پیش بینی هواشناسی روز پنجشنبه هوای ابری در منطقه بیستون به سرپرستی آقای ظهوری تصمیم گرفت روز اول فعالیت بر روی دیواره بیستون داشته باشیم که آقای ظهوری پیشنهاد مسیر عقابها را دادند که چند سال پیش کامل صعود نشده بود.

ساعت ۳ بامداد پنجشنبه  ۳۰ اردیبهشت پس از رسیدن به شهرک بیستون ، استراحت کرده و ساعت ۸:۳۰ دقیقه به سمت دیواره حرکت کردیم .

بعد از حدود ۲ ساعت کوهپیمایی سنگین و دست به سنگ های مسیر به صورت فری سولو ، به ابتدای مسیر صعود عقابها رسیدیم.

به سرعت آماده شدیم و تیم در دو کرده شروع به صعود نمود.

کرده اول آقای صفتدر ظهوری ، مهدی موسی نژاد و کرده دوم حسین فقیهی و سارا هنرجو .

حدود ۱۰ طول مسیر پیش روی تیم بود با درجه سختی ۵٫۱۰bc

میانی های مسیر رول می باشد و تعدادی هم میخ های قدیمی در مسیر قرار دارد.

تمامی کارگاه ها رول و زنجیر که در جشنواره سال های گذشته ترمیم گردیده است و اکثراً کارگاه ها در طاقچه واقع شده است فقط کارگاه ابتدای مسیر رول P با طنابچه می باشد که به نوعی شناسنامه مسیر می باشد.

سرعت دو کرده نسبتاً خوب بودند . کرده اول در ساعت ۱۵ به انتهای مسیر در پله دوم رسید و با توجه به بارندگی و زمان فرود و همچنین رعد و برق و بارش پراکنده باران ، نفرات کرده دوم تصمیم گرفتند درکارگاه پایین تر منتظر برگشت تیم اول باشند .

پس از به اتمام رسیدن مسیر و تقدیم آن به بزرگ بانوی هیمالیانورد باشگاه اسپیلت سرکارخانم «پروانه کاظمی» ، اقدام به فرود نمودیم که در ساعت ۱۹ به ابتدای مسیر صعود رسیدیم . بعد از استراحتی کوتاه و جمع آوری لوازم و صرف ناهار ، به پایین حرکت کرده و در ساعت ۲۱ به شهرک رسیدیم و فعالیت روز اول با موفقیت تیم و رسیدن به هدف انجام پذیرفت.

روز دوم جمعه ۹۵،۲،۳۱:
پس از رسیدن به شهر کرمانشاه در ساعات پایانی روز پنجشنبه ، خدمت خانواده آقای ظهوری رسیدیم و با بزرگواری آنها شب در منزل مسکونی جناب آقای ظهوری مستقر شدیم .

ساعت ۷:۳۰ صبح روز بعد به سرعت به طرف منطقه سرطاق حرکت کردیم و در ساعت ۹ فعالیت خود را بر روی مسیرهای موجود ، شروع نمودیم.

ابتدا برای گرم کردن و سنجش میزان آمادگی دوستان بر روی مسیر کارآموز با درجه سختی ۵٫۱۰ab یک طول صعود نموده و مجدداً فرود آمدیم .

کرده ها را عوض نموده و به صورت دو کرده بر روی مسیر سرطناب شروع به فعالیت نمودیم .

یک طول در روی مسیر سرطناب و سپس در طول بعدی در مسیر میلاد فعالیت نمودیم و با توجه به فعالیت روز گذشته و گرم شدن منطقه ، در ساعت ۱۳:۳۰ به کار خود خاتمه دادیم و بعد از مرتب کردن لوازم و صرف ناهار ، در ساعت ۱۶:۳۰ به طرف تهران حرکت نموده و در ساعت ۲۲:۳۰ به تهران رسیدیم .

اعضای شرکت کننده در برنامه ؛

دیواره سرطاق-مسیر کارآموز

مسیر سرطناب

از چپ به راست : صفتدر ظهوری – مهدی موسی نژاد –
سارا هنرجو و حسین فقیهی(زوج سنگ‌نورد)

۶ دیدگاه to “صعود مسیر عقابها (دیواره بیستون) ، تقدیم به «پروانه کاظمی» بانوی هیمالیانورد کشور”

1. پروانه کاظمی می گوید:

عرض تبریک و شادباش به همنوردان خوبم و سرپرست گرامی اقای ظهوری برای این صعود زیبا و ارزشمند. از این که در صعودی این چنین دشوار و در مکانی این چنین پرشکوه به یاد من بودید، بی نهایت سپاسگزارم.
    همیشه در اوج باشید.

2. امیرحسین می گوید:

درود بر همه بچه های تیم فنی،عکسها خیلی هیجان انگیز و پرانرژی هستند واقعا لذت بردم، امیدوارم شاهد صعودهای بیشتری از تیم فنی باشیم

3. محمدرضا بهروزی می گوید:

زنده باد آقای ظهوری خستگی ناپذیر وتبریک و خسته نباشیدفراوان به دوستان دیواره نورد.

4. رضا می گوید:

زیبا و پرهیجان. تبریک به تیم پرصلابت فنی

5. رضا عسکری می گوید:

بیشتر ببینید
    کوچکترین
    عسکری

6. بهنام خراسانی می گوید:

یعنی واقعن بچه های دست به قلم باشگاه اسپیلت نباید یدونه کروکی کامل از این مسیر بزارن؟ یا حداقل انقدر گزارش کامل بنویسن که به جز شو آف کردن ی کمکی بتونه به دیگران بکنه. نحوه دسترسی به ابتدای مسیر به چه شکله؟ تعداد میانی ها و کلی اطلاعات دیگه که باید توی کروکی و گزارش باشه که نیست.
    …….
    پاسخ :
    به دلیل مرور زمان و در دسترس نبودن سرپرست برنامه و نگارنده گزارش ، از اصلاخ آن معذورم.