گزارش صعود قله کهون ۹۹/۴/۲۰ – هر هفته یک برنامه «شماره۸۶۰»

ارسال شده توسط در 11 جولای 2020 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

این قله البرز مرکزی در بخش منطقه نمارستاق لاریجان (جاده هراز) قرار گرفته است.

از شمال و غرب به قلل ناظر بزرگ و کوچک و از جنوب و شرق به منطقه خط الرأس دوخواهران و دماوند سرافراز می رسد.

دو قله اَنَر و لَهرا توسط یالی از قله دماوند جدا شده پس از عبور از گردنه سه سنگ به قله کَهون وصل می شود.

قله ناظر بزرگ نیز بعد از عبور از قلل هفت سران لار یا همان (شکر لقاس) به این قله کبود رنگ می رسد.

رودخانه سه سنگ از جنوب و شرق این کوهستان سرچشمه گرفته به دشت لار ختم می شود.

ضمناً رودخانه دریوک نیز از پهنه های این کوهستان سرچشمه می گیرد.

روز جمعه ۹۹/۴/۲۰ با ۲۰ عضو باشگاه اسپیلت ساعت ۷:۱۵ دقیقه از پارکینگ بالای روستای نمارستاق در ارتفاع ۲۲۵۰متری صعود را شروع کردیم.

پس از نیم ساعت کوهپیمایی به دشت زیبای دریوک چمن رسیدیم .

پس از عبور از رودخانه در پاکوب دره لَهرا قرار گرفتیم.

تا رسیدن به دشت لَهرا ازآب گرمی مرسوم به «اشلک» و چهل چشمه زیبای «آسونه گر» گذشتیم.

تمام پهنه کوهستان سرسبز و زیبا شده بود.

این دره پس از عبور از دشت لهرا به گردنه سه سنگ می رسد.(ارتفاع ۳۶۵۰ متر)

از روی گردنه خط الرأس دوخواهران به خوبی نمایان است.

پاکوبی مشخص ساعت ۱۲ ظهر ما را به این گردنه رساند.

پس از قدری استراحت از ادامه پاکوب به سوی قله حرکت کردیم.

ساعت ۱۳:۳۰ با تمام نفرات برروی قله عکس یادگاری را به ثبت رساندیم.(ارتفاع ۴۰۷۵ متر)

از روی این قله ، قلل ناظر بزرگ و کوچک – شمالی قله دماوند – قلل اَنَر – لَهرا وخط الرأس عظیم دوخواهران به خوبی نمایان بود.

از همان مسیر صعود شده در دل ابری مه آلود فرود را آغاز کردیم.

وضعیت هوا و لطافت آن به هوایی بهاری و خنک تبدیل شده بود.

در ساعت ۱۸ به دشت دریوک چمن بازگشتیم و پس از عبوری دوباره از رودخانه زیبای این دشت و چمن زارهای آن به پارکینگ اتومبیل ها رسیدیم و حدود ساعت ۱۹:۳۰به طرف تهران بازگشتیم.

طول مسیر رفت و برگشت حدود ۲۴ کیلومتر اندازه گیری شد.

لازم به ذکر است دو راهی روستای نمارستاق در جاده هراز در کیلومتر ۵۵ و در منطقه پنجاب واقع است.

ضمناً این اولین صعود باشگاه اسپیلت به این قله بود که بدین وسیله به همه‌ی اعضای شرکت کننده این برنامه خدا قوت می گوییم.

آقایان : ذبیح اله حمیدی«سرپرست» – غلامرضا خلیل آبادی «مربی» – بنیامین سعیدی – حامدرضا قنبری – رحمت اله سلیمانی – سعید جامعی – حمید نصر – مهدی عبادزاده – مهران خوش فرجام – محسن گودرزی – کیوان سمیعی – ارشیا زند

خانم ها : فاطمه هوشمند – فرزانه فرجی – مریم بیات –  حنا صیرفی – مرجان خرم –  ناهید نوروزی – مهرنوش کرمی – سارا عبدی