صعود زمستانی قله جانستون ۱۴۰۱/۱۰/۲ – هرهفته یک برنامه «شماره ۱۰۱۲»

ارسال شده توسط در 24 دسامبر 2022 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

قله جانستون یکی‌از جذاب ترین قله های البرز مرکزی است که از شرق به قله خرسنگ و از غرب به ورزاب و خلنو دسترسی دارد،
مسیر های متداولی برای صعود این قله میتوان انتخاب کرد.

********

تیم ۱۳ نفره باشگاه اسپیلت روز جمعه ۲ دی ساعت ۵:۴۵ صبح صعود خود را از روستای آبنیک آغاز کرد ، ارتفاع ۲۳۵۰
ابتدای مسیر از سمت چپ رودخانه آغاز میشود که تقریباً ۲ کیلومتر جاده خاکی را طی کرده (البته با وجود داشتن خودروی شخصی میتوان تا ابتدای مسیر با خودرو رفت) سپس از رودخانه عبور کرده و در امتداد رودخانه در سمت راست صعود خود را ادامه دادیم که کمی یخ زدگی مسیر باعث کندی حرکت شد.
ساعت ۷ صبح به گردنه ای که به دشت جانستون می‌رسد ، رسیدیم(آبشار آبنیک) ارتفاع ۲۸۰۰
مسیر صعود را از یال زمستانی این قله که مستقیم تا خط الرأس میرفت انتخاب کردیم.
ساعت ۷:۴۵ برای صرف صبحانه توقفی ۱۵ دقیقه ای داشتیم ارتفاع ۳۰۰۰
یال را ادامه داده تا به گردنه ای رسیدیم که فرودی تقریباً ۶۰ متری داشت و سپس با شیبی تند به اول خط الرأس می‌رسید.
اینجا هم ۱۵ دقیقه توقف داشتیم.
ساعت ۱۱ به ابتدای خط الرأس رسیدیم (ارتفاع ۳۶۰۰)که برفکوبی سنگین تر و کم کم با وجود مه و کاهش دید ، چالش خاصی را ایجاد کرد.
باید دقت کرد از ابتدای خط الرأس تا قله جانستون غربی نقاب های متعدد و بسیار خطرناکی دارد که تیم ما با هوشیاری کامل با سلامت از آن ها عبور کرد،
دست به سنگ ها را با دقت بالا عبور کرده و با گرفتن یک‌ کارگاه طبیعی زیر قله ، ساعت ۱۴ همه ۱۳ نفر قله ی ۳۹۵۰ متری جانستون غربی(اصلی) را صعود کردند.(ارتفاع ۳۹۵۰)
پس از گرفتن یک عکس دسته جمعی با پرچم باشگاه به دلیل شرایط نامساعد جوی فرود را با سرعت بالا آغاز کردیم و با توجه به کاهش دید شدید تا ساعت ۱۷ توقف نداشتیم و تا ۳۳۰۰ متر ارتفاع کم کردیم.
ساعت ۱۸:۳۰ پس از صعود و فرودی ایمن به مینی بوس باشگاه در روستای آبنیک رسیدیم و به تهران بازگشتیم.

ساعت حرکت از تهران (سید خندان) : ۴ صبح
مسافت پیموده شده: ۱۷ کیلومتر
ارتفاع صعود شده:  ۱۶۰۰ متر
ساعت بازگشت به سید خندان: ساعت ۲۰

اسامی نفرات تیم؛
آقایان :بهنام پیروزرام «سرپرست» – رضا حیدری «کمک سرپرست» – محمدحسین جلالی «کمک سرپرست» – سجاد اصغری خواه – صالح محمدیان – حسن انصاری – داور گله دار – محمد ملکی – سجاد عسگرپور