باشگاه کوهنوردی اسپیلت برگزار می‌کند: صعود قله ۶۱۸۷ متری پارچامو در کشور نپال به سرپرستی «پروانه کاظمی»

ارسال شده توسط در 10 سپتامبر 2012 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار

برنامه صعود به قله پارچامو (۶۱۸۷ متر) در منطقه Rolwaling همراه با Trekking در مسیری بکر و زیبا که برای اولین بار در ایران به سرپرستی بانوی هیمالیانورد کشورمان پروانه کاظمی اجرا می‌شود.



معرفی قله: قله پارچامو با ۶۱۸۷ متر ارتفاع، در جنوب گردنه تاشی‌لاپچا به ارتفاع ۵۷۵۰ متر واقع است. بهترین راه دسترسی به این قله از طریق دره رول‌ولینگ در غرب ناحیه اورست می‌باشد و در مسیر بازگشت می‌توان از دره خومبو گذشت. این قله برای اولین بار در سال ۱۹۵۵ صعود شده است.

توضیحات دیگر: دره مرتفع رول‌ولینگ که یکی از مراکز اصلی زندگی شرپاهای معروف می‌باشد، در فرهنگ قدیمی شرپا مکان زندگی الهه زندگی طولانی است. مسیر ترکینگ در رول‌ولینگ شامل چشم‌اندازهای زیبایی از قلل چکی‌گو ۶۷۳۵ متر، بامونگو ۶۴۰۰ متر، کانگ‌ناچوگو ۶۷۳۵ متر و تسوبجه ۶۶۸۹ متر می‌باشد. این دره همچنین زیستگاه گونه‌های فراوان گیاهی و جانوری می‌باشد، بیش از ۵۰۰ گونه مختلف گیاهی از جمله ۴۰ گونه ارکیده و حیوانات بسیار نظیر میمون‌ها، بزکوهی هیمالیا، گاو وحشی هندی، آهو و بزکوهی، خرس سیاه هیمالیا، سگ وحشی و بیش از ۲۵۰ گونه پرنده.
این برنامه شامل شهرگردی در کاتماندو (نپال)، ۸ روز ترکینگ در دره زیبای رول‌ولینگ، صعود قله پارچامو و بازگشت از طریق ترکینگ ۵ روزه دره خومبو و دیدار از نامچه‌بازار و لوکلا و بازگشت به کاتماندو از طریق پرواز داخلی از لوکلا که چشم‌انداز بی‌نظیری از ارتفاعات منطقه را شامل است، می‌باشد.

لوازم مورد نیاز: کوله مناسب، کفش یک‌پوش سنگین، کیسه خواب (حداقل ۱۰-)، لباس مناسب، بادگیر و شلوار گرتکس، کلنگ و کرامپون،لوازم و پوشاک زمستانی (متوسط)، هارنس و لوازم فنی شخصی

هزینه: کلیه هزینه‌های این برنامه به شکل دانگی، طبق جدول باشگاه کوهنوردی اسپیلت محاسبه و از شرکت‌کنندگان دریافت می‌شود.
هزینه‌هایی که به عهده فرد شرکت‌کننده می‌باشد شامل: خروجی، اضافه‌بار، غذای قله (۲ روز) و غذای داخل هتل در شهر و هزینه‌های شخصی می‌باشد.

شرایط شرکت‌کنندگان: آمادگی بدنی و فنی (یخ و برف) با تأیید مسئولین باشگاه، داشتن بیمه حوادث خارج از کشور (اختیاری)، گذرنامه، تکمیل فرم تعهدنامه باشگاه، سپردن مبلغ بیعانه در موقع ثبت‌نام .

معرفی بیشتر برنامه: در جلسه روز سه‌شنبه مورخ ۱۳۹۱٫۶٫۲۸ باشگاه کوهنوردی اسپیلت از ساعت ۱۹:۰۰ الی ۲۰:۰۰ با حضور خانم پروانه کاظمی

مدت برنامه: ۲۰ روز

زمان تقریبی حرکت: اول آبان ماه ۱۳۹۱

مهلت ثبت‌نام: تا روز سه‌شنبه ۱۳۹۱٫۷٫۱۱

ظرفیت برنامه: ۶ الی ۱۰ نفر

جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تلفن ۸۸۳۰۱۰۸۴ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه خود را بیان کنید