از یکشنبه تا یکشنبه چه خبر (۹۱،۱۰،۱۰ تا ۹۱،۱۹،۱۷)

ارسال شده توسط در 6 ژانویه 2013 یک دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

تبریک سال ۲۰۱۳ میلادی به همنوردان مسیحی :
روز دوشنبه ۹۱،۱۰،۱۱ مصادف بود با پایان سال ۲۰۱۲ و آغاز سال ۲۰۱۳ میلادی .ضمن تبریک به همنورد گرامی جناب آقای روبن سرکیسیان عضو پایدار باشگاه اسپیلت و خانواده محترمشان و سایر همنوردان مسیحی و ارامنه ، آرزوی سالی همراه با سلامتی ، نشاط و پر از موفقیت را برایشان داریم .
همچنین امیدواریم که سال جدید نسل بشریت خط مشی خود را تغییر داده و به سوی یک دنیای عاری از خشونت و احترام به ارزش های والای انسانی گام بردارد .  


به بهانه آلودگی هوای تهران و تعطیلی شهر :
متأسفانه این چند روز اخیر آلودگی شهرمان آنقدر بالا بوده که تنها راه چاره‌ای که اندیشیده و اجرا شد تعطیلی شهر بود . باز هم پاک کردن صورت مسئله !
البته دیگر از این بحث گذشته که «چرا و به چه دلیل » ! حتی بررسی سطحی این موضوع خود نشانگر عدم بررسی های کارشناسانه در بحث شهرسازی ، گسترش بی اندازه و بدون حد و مرز یک شهر ، زندگی شهری و عدم توازن بین فرهنگ شهرنشینی و مدرنیته در کلان شهرها و خصوصا تهران می باشد .
سالها پیش این موضوع ذهنم را مشغول کرده بود که دلیل بسیاری از مشکلات جامعه ما قرار گرفتن در مرحله «گذار» است . گذار از سنتی به مدرن . اکنون می بینم نه تنها « نگذشتیم »که همچنان در این مرداب دست و پا میزنیم بدون یافتن یک راهکار صحیح . متأسفانه در نهایت یک جواب صریح گرفتم « هیچ توازنی بین سنتی و مدرن نمیتوانیم ایجاد کنیم » .
چه بخواهیم و چه نخواهیم باید بپذیریم برای خیلی چیزها خیلی دیر شده است و کاش کمی افق دیدمان گسترده بود و اگر هم نبود کاش علیرغم سختی این موضوع ، سعی در گسترشش می کردیم و کوتاه اندیشی و تنگ نظری را نه تنها بخاطر خود که بخاطر فرزندان ، خانواده ، فامیل و هموطنان خود درمان می کردیم .
چرا که ما به خود،فرزندان خود و نسلهای بعد از خود بدهکاریم .بدهکاریم که بدون آینده نگری و صرفا داشتن یک زندگی مرفه ظاهری حتی اولین حق حیات یعنی« هوا »را نیز از خود دریغ کردیم.

 

معرفی عضو جدید باشگاه :
در هفته گذشته سرکار خانم مریم نامنی به عضویت باشگاه کوهنوردی اسپیلت درآمدند . ضمن تبریک به ایشان ، آرزوی صعودهای موفق در کنار همنوردان شان در باشگاه داریم .


جلسه هفتگی ۹۱،۱۰،۱۲ :
این جلسه هفتگی اختصاص داشت به کلاس آشنایی با تغذیه در کوهستان که طبق هماهنگی و دعوت قبلی مسئول دپارتمان آموزش آقای بهروزی با آقای عماری از اساتید دانشگاه و مدرسین و مربیان تیم های ملی در دو زمینه معلولین و افراد عادی به عمل آورده بودند ، برگزار شد.


برنامه هفتگی = صعود زمستانی موفقیت آمیز گرده و قله آزادکوه :
همانطور که در بخش گزارش برنامه ها ملاحظه کردید ، برنامه هفتگی باشگاه اسپیلت، صعود زمستانی و ۲ روزه آزاد کوه بود که با حضور ۲۰ نفر از اعضاء و در دو تیم اجرا گردید . تیم اول از مسیر نرمال و با تعداد ۱۸نفر و به سرپرستی آقای حمیدی مسئول باشگاه صعود شد و تیم دوم با تعداد ۲ نفر و صعود قله از گرده بود که به سرپرستی آقای صفتدر ظهوری و حضور آقای محمدباقر شمس صعود شد. به گفته آقای حمیدی صعود گرده آزادکوه یکی از شاخص ترین صعودهای سال جاری باشگاه بوده است .


برگزاری کلاس های سنگ نوردی در سالن باشگاه :
به همت مسئول دپارتمان آموزش و طی هماهنگی های قبلی ۹ نفر از اعضاء با آقای شریف زاده استاد و مربی سنگ نوردی،از امروز ۹۱،۱۰،۱۷ کلاس سنگ نوردی در سالن باشگاه به مدت ۳ ماه برگزار می شود.


چالش مهدی قلی پور در صعود زمستانی نانگاپاربات :
در بخش « از یکشنبه تا یکشنبه چه خبر » دو هفته گذشته خبری از وبلاگ آرام کوه درج کردیم تحت عنوان « اولین تلاش ایرانی برای صعود زمستانی یک هشت هزارمتری » که در خصوص برنامه صعود زمستانه به قله نانگاپاربات توسط آقای مهدی قلی پور هیمالیانورد تبریزی در قالب یک تیم سه نفره همراه با دو کوهنورد ایتالیایی به نامهای دانیل ناردی (Daniele Nardi) و لانفرانکو کاستیلیون (Lanfranco Castiglion).
در آخرین ساعات شب یکشنبه گذشته در سایت کوه نیوز مطلبی مبنی بر عدم حضور ایشان در این برنامه همراه با ویدئوی کوتاه از صحبت ایشان درج شده که طی آن آقای قلی پور دلایل عدم حضور خود را عنوان داشته اند .
این موضوع یکی از پیشنهادات سبد پیشنهادی هفته ما خواهد بود که در پایان به آن اشاره خواهد شد.
در ادامه خبر و در وبلاگ کوه نوشت عنوان شده که "مهدی قلی پور" برای صعود به قلل ماکالو و لوتسه در هیمالیا درخواست خود را به فدراسیون کوهنوردی ارسال کرد.وی پیش از این قلل ارشباف پوبدا، گاشربروم یک و دو را در سالهای ۸۶ ،۸۸ و ۹۰ و در سال ۹۱ قلل گاشربروم ۲ و ماناسلو را صعود کرده است.


فراخوان مسابقات سنگ نوردی جام فجر – انتخابی تیم ملی :
فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی طی اطلاعیه‌ای به هیئت‌های سراسر کشور اعلام کرد: سیزدهمین دوره مسابقات سنگ‌نوردی جام فجر و انتخابی تیم ملی، در اوایل اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.
لذا مقتضی است تمامی هیئت‌های کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان‌ها ، نسبت به انتخاب و آماده‌سازی تیم استان در دو بخش "مردان" و "زنان" برای سه رشته "بولدرینگ"، "سرطناب" و "سرعت"، تا نیمه اول بهمن‌ماه اقدام نمایند. همچنین هماهنگی، حمایت لازم و اطلاع‌رسانی مراتب فوق در سطح استان، به‌ویژه جهت واجدین شرایط صورت پذیرد. بدیهی است اطلاعات تکمیلی، متعاقباً اعلام خواهد شد.


تیم ترانگو و برگزاری مسابقه پیامکی :
به گزارش کوه نیوز ، تیم ترانگو در نظر دارد با اهدافی مانند ایجاد یک تفکر جدید در نحوه ارائه گزارش صعود، همدلی و اتحاد بیشتر کوهنوردان و دیواره نوردان و مشخص کردن تعداد مخاطبان کوهنوردی مسابقه پیامکی زیر را برگزار نماید. این مسابقه چیزی فراتر از یک رقابت ساده است.
سوال پیامک به شرح زیر می باشد :
سومین کشور آسیایی صعود کننده و اولین کشور صعود کننده در دنیا به برج بی نام ترانگو چه کشورهایی هستند؟
۱۱۱-کره – فرانسه
۲۲۲-ایران – انگلستان
۳۳۳-ایران – فرانسه
۴۴۴-ژاپن – انگلستان
برای شرکت در مسابقه تنها کافیست، عدد سه رقمی گزینه مورد نظر را به شماره ۳۰۰۰۵۳۷۰ پیامک نمایید.
به شش نفر از دوستانی که پاسخ صحیح را ارسال نمایند، به قید قرعه جوایز نفیسی توسط شرکتهای نسیم وصال بهاران (جولبو) ، آپامهر و شرکت اسپیلت البرز اهدا خواهد شد. بدیهی است اهدای جوایز در روز گزارش برنامه تیم ترانگو و توسط اعضای این تیم به برندگان انجام خواهد شد.
آخرین مهلت ارسال پاسخها نیز ۲۴ دیماه ۹۱ می باشد.
تاریخ و زمان اهدای جوایز: روز گزارش خوانی برنامه تیم ترانگو (۲۷ دیماه ۹۱) ساعت ۱۷ لغایت ۲۱
آدرس برگزاری مراسم: تهران، خیابان آزادی، خیابان جیحون، سالن تامین اجتماعی (مجموعه فرهنگی ورزشی نگین غرب)


بسته پیشنهادی هفته :
پیشنهاد اول:«مهدی قلی پور: به دلیل کارشکنی های مغرضانه فدراسیون کوهنوردی، در صعود زمستانه نانگاپاربات حضور نخواهم داشت» کوه نیوز ۹۱،۱۰،۱۰
پیشنهاد دوم:«صعود زمستانی گاشربروم ۱ برنده بهترین صعود سال ۲۰۱۲ از نگاه سایت ExWeb» وبلاگ کوه نوشت ۹۱،۱۰،۱۱


جمله انتخابی این هفته :
جایی بین پایین ترین نقطه صعود و قله ، جواب معمایی است که چرا ما به قله ها و دیواره ها صعود می کنیم.
                       « گرِگ چایلد – کوهنورد، سنگ نورد، نویسنده و فیلمساز استرالیایی»
                                                    برگرفته از سایت سولدوز کلوب

 

تسلیت به خانواده منفردزاده :

با خبر شدیم متأسفانه دایی گرامی همنورد عزیزمان آقای رامین منفردزاده به علت بیماری ، روز جمعه ۹۱،۱۰،۱۵ دار فانی را وداع گفتند. لذا بدینوسیله ضمن تسلیت به ایشان و خانواده محترم ، از خداوند منان برای آن عزیز از دست رفته آمرزش و آرامش ابدی و برای بازماندگان صبر و شکیبائی خواهانیم.

 

گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

یک دیدگاه to “از یکشنبه تا یکشنبه چه خبر (۹۱،۱۰،۱۰ تا ۹۱،۱۹،۱۷)”

  1. محسن می گوید:

    مرسی خانم محمودی
    از آقای قیچی ساز خبری نیست!!؟؟

دیدگاه خود را بیان کنید