از یکشنبه تا یکشنبه چه خبر ؟ ( ۹۱،۰۸،۱۴ تا ۹۱،۰۸،۲۱)

ارسال شده توسط در 11 نوامبر 2012 ۲ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

جلسه هفتگی باشگاه ۹۱،۰۸،۱۶ :
در این جلسه گزارش برنامه و عکس های پیمایش دو روزه حدود ۳۰ کیلومتر از جنگلهای سواد کوه به مقصد ساری که در روزهای جمعه ۱۲ و شنبه ۱۳ آبان برگزارشد ، توسط خانم فاطمه سادات جدی و پیمایش غار کهک که به همراهی خانم ها فاطمه عزیزخانی و پروانه کاظمی در روز جمعه ۹۱،۰۸،۰۵ با حضور۲۰ نفر از اعضا و میهمانان اجرا شده بود ، توسط آقای محمدرضا بهروزی ارائه شد.


تبریک به مربیان جدید باشگاه کوهنوردی اسپیلت :
۴ نفر از اعضای باشگاه در سال جاری در آزمون مربی گری دو رشته کوه پیمایی و سنگ نوردی که مجری آن فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور بود ، پذیرفته شده و موفق به گذراندن دوره های مذکور شدند . ۳ نفر از اعضا آقایان : حمید محمودی ( عضوهیئت رئیسه باشگاه )، محمدرضا بهروزی و خانم معصومه رجبعلی در رشته کوه پیمائی و خانم شهربانو درزی در رشته سنگ نوردی .
اعضای باشگاه کوهنوردی اسپیلت این موفقیت را به این عزیزان تبریک گفته و آرزوی موفقیت های روزافزون برایشان دارد.
ضمنا به اطلاع می رساند در جلسه عمومی این هفته باشگاه از این عزیزان تقدیر بعمل خواهد آمد.


برنامه صعود هفتگی :
همانطور که در بخش گزارش هفتگی باشگاه ملاحظه کردید ، برنامه صعود قله سی چال از آهار و فرود از دیزین بود که با حضور ۱۸ نفر از اعضای باشگاه اجرا شد.


ادامه نگرانی ها در مورد مهدی عمیدی :
«مهدی عمیدی» کوهنورد مشهور خراسانی و صعودکننده قلل ۸ هزار و ۷ هزار متری جهان ، حدود ۳ هفته پیش جهت صعود قله "مون بلان " به کشور فرانسه سفر کرده و متأسفانه تا کنون از وی خبری بدست نیامده است.  به گفته آقای حمیدی (مسئول باشگاه ) که شخصاً با آقای عمیدی آشنا هستند و این خبر را پیگیری می نمایند : تلاش های متعددی تا کنون از سوی مراجع کوهنوردی فرانسه و سوئیس و همچنین سفارت خانه های ایران و خانواده و دوستان ایشان انجام گرفته است که تا این لحظه بی نتیجه بوده است . ایشان در ادامه اضافه کردند : این کوهنورد قدرتمند کشورمان که مدیریت شرکت سرزمین خورشید را نیز برعهده دارند و در کارنامه خود صعودهای موفقیت آمیز بسیاری مانند صعود قلل اورست و لوتسه  (بدون استفاده از کپسول اکسیژن ) را به ثبت رسانده اند ، فرد با تجربه و توان مندی هستند و تا کنون سفرهای طولانی این چنینی بسیار داشته اند که امیدواریم این بار نیز خبر سلامتی و موفقیت ایشان را هر چه سریعتر از رسانه های کوهنوردی دریافت نمائیم .


نمایشگاه عکس « تحقق یک رویا » :
نمایشگاهی از عکس های آقایان مهدی فرهادی، حمید رضا شفقی، و علی کریمی ( اعضای تیم صعود کننده ترانگو) از دیروز شنبه ۲۰ آبان در فرهنگسرای ارسباران واقع در تهران ،خیابان شریعتی، خیابان جلفا  برگزار شده و تا ۲۵  آبان ادامه خواهد داشت .


نتایج رقابت های رشته بولدرینگ بانوان و تبریک به معصومه رجبعلی :
روز جمعه ۱۹ آبان رقابت‌های سنگ‌نوردی باشگاه زنده یاد «داوودی» در بخش بانوان و در رشته‌ «بولدرینگ» برگزار شد . در این دوره از رقابت‌ها ۵۴ سنگ‌نورد از ۵ استانِ البرز، زنجان، تهران، همدان و یزد حضور داشتند و طی دو مرحله با هم به رقابت پرداختند و در نهایت نفرات برتر این مسابقات به این شرح اعلام شد:


مقام اول: نگار ورشوچی از همدان، مقام دوم: الناز رکابی از زنجان و مقام سوم: فرناز اسماعیل زاده از زنجان.
هم‌چنین سارا منافی، معصمومه رجبعلی و زهرا رضایی هر سه از تهران در رده‌ چهارم تا ششم قرار گرفتند.
باشگاه کوهنوردی اسپیلت کسب این مقام را به معصومه رجبعلی ( عضو باشگاه )تبریک گفته و برای ایشان آرزوی موفقیت روزافزون دارد.


برگزاری دوره آموزشی کار با قطب نما و نقشه خوانی در هیئت قزوین :
دبیر هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی قزوین اعلام کرد این هیئت در نظر دارد دوره آموزشی کار با قطب نما و نقشه خوانی را در آذرماه برگزار کند . علاقه مندان برای ثبت نام در این دوره تا نیمه اول آذرماه فرصت دارند به هیئت کوهنوردی استان قزوین مراجعه کنند. ایشان یادآور شد از آنجا که شیوه کار با قطب نما و آشنایی با نقشه خوانی برای کوهنوردان از اهمیت بالایی برخوردار است، این دوره آموزشی برگزار می شود.


تبریک به آقایان هادی صابری و محمود هاشمی :
در جریان اجلاس اخیر فدراسیون جهانی کوهنوردی در کشور «هلند» که با حضور مسئولین فدراسیون کشورمان همراه بود ، فدراسیون جهانی کوهنوردی(UIAA) با ارسال دو نامه‌ جداگانه، رسماً پذیرش «هادی صابری» و «محمود هاشمی» را به ترتیب به عنوان اعضای کارگروه‌های UIAA  شامل «دسترسی» (Access) و «جوانان» اعلام کرد .


توصیه ایمنی فدراسیون در خصوص فعالیت در غار "پراو" :
پیرو بازدید اخیر مربیان بخش غارنوردی فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی از غار "پراو"، به اطلاع می‌رساند که اکثر کارگاه‌ها، رول‌ها و طناب ریزی‌ها در آن غار با اصول غارنوردی ایمن مغایرت داشته و توصیه می‌شود تا انجام اصلاحات لازم و رعایت اصول SRT، پیمایش غار صورت نگیرد و فعالیت‌ها در راستای ایمن سازی مسیرها و تخلیه زباله‌ها و طناب‌های اضافه متمرکز گردد.


توصیه فدراسیون نسبت به رعایت کامل مفاد شیوه‌نامه آموزشی کارگروه صعودهای ورزشی :
فدراسیون طی بخش‌نامه‌ای به هیئت‌های سراسر کشور اعلام کرد: ضمن قدردانی از عملکرد هیئت‌های کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی، نهادها و سازمان‌ها، باشگاه‌ها، گروه‌ها، مدرسین و مربیان محترم سراسر کشور در امر توسعه صعودهای ورزشی در بخش آموزش، به اطلاع می‌رساند رعایت کامل مفاد شیوه‌نامه آموزشی کارگروه صعودهای ورزشی این فدراسیون الزامی و عدم رعایت آن به منزله تخلف تلقی و تبعات قانونی خود را در پی دارد.


برگزاری آخرین مرحله لیگ دوچرخه سواری کوهستان کشور در چالوس :
آقای خدادادی دبیرهیئت دوچرخه سواری مازندران اعلام کرد: این مسابقات در دو رشته "کراس کانتری و دانهیل" در رده سنی جوانان و بزرگسالان روزهای ۲۳ تا ۲۵ آبان ماه در چالوس برگزار می شود. مرحله سوم وپایانی مسابقات لیگ دوچرخه‌سواری کوهستان مردان باشگاه‌های کشور در پیست دوچرخه سواری "اشکاردشت" چالوس برگزار می شود.
تیم های متقاضی در مرحله پایانی این مسابقات با چهار دوچرخه سوار در رشته "دانهیل" و چهار دوچرخه سوار "کراس کانتری" می تواند شرکت کند. مسابقات لیگ دوچرخه‌سواری کوهستان باشگاه‌های کشور بر اساس قوانین ومقررات فدراسیون جهانی دوچرخه سواری برگزار می شود . وی اضافه کرد: مازندران با دو تیم "اسپهپد خورشید" بهشهر و تیم "کندوان" چالوس درمرحله سوم وپایانی مسابقات لیگ دوچرخه‌سواری کوهستان مردان باشگاه‌های کشور شرکت خواهد کرد.


طراحی کوله‌پشتی با چراغ‌های درخشان LED :
کوله پشتی FLUX بعد از طراحی کلاه ایمنی T1 مجهز به LED برای رفت و آمد مطمئن دوچرخه سواران در شهر طراحی شده است. این کوله پشتی، ضد آب و دارای پوشش پلی استر وینیل است. چراغ آن بر روی پنل در پشت و با نور قرمز می‌درخشد. این طراحی با استفاده از باتری‌های USB قابل شارژ عمل و برای دو تا پنج ساعت کار می‌کند.

 

سومین صعود به قله صعب العبور « اوگره » :
« ائینتا براک » یا « اوگره » کوهی صعب العبور و صخره ای به ارتفاع ۷۲۸۵ متر در پانما موستاق ، زیرمجموعه رشته کوه قرافروم واقع در کشور پاکستان است . نخستین بار در سال ۱۹۷۷ این کوه از جبهه غربی توسط یک تیم بزرگ بریتانیائی به سرپرستی سرکریس بانینگتون و همراهی دوگ اسکات صعود شد، که هر دو پای اسکات در این برنامه در خلال فرود شکست و بزرگترین خود امداد در طول تاریخ کوهنوردی در این برنامه به اجرا در آمد و درنهایت کل تیم زنده به پائین برگشت. علیرغم تلاشهای فراوان ، این قله تا سال ۲۰۰۱ صعود دیگری به خود ندید و در این سال توماس هوبر آلمانی به اتفاق اورس استاکر و ایوان ولف اولین صعود از ضلع جنوبی را با موفقیت انجام داد.
امسال سومین صعود موفقیت آمیز در طول ۳۵ سال گذشته از اوگره ، توسط کوهنوردان آمریکائی هایدن کندی و کایل دمپستر تحقق یافت.


مسیری جدید در هیمالیا :
کوهنــوردان اسلوونیایــــی ، لجـــــک مارسیک و لــوکـــــا استـــرازا مسیــــری جــدیــد بـــه نــــام Blue Racer 80°,M4 – 1100 در ضـــلع غربی قله جاناک به ارتفاع ۷۰۹۰ متر ایجاد نمودند. به گزارش urban Golob این قله نزدیک به سومین غول هیمالیا کانچن چونگا قراردارد ، این دو کوهنورد سال گذشته موفق به دریافت کلنگ طلائی برای صعود به جبهه غربی K7 شده بودند و همانطور که مارکو پرزلج به درستی اظهار کرده آنها به این افتخار اکتفا نکردند.
آنها از طریق یک خط ۱۱۰۰ متری از تیغه بکر غربی جاناک به سبک سبکبار و در عرض دو روز با مواجهه با دشواری مسیربیش از M4 آنرا صعود کردند (M مخفف میکس در صعودهای ترکیبی یخنوردی و درای تولینگ است و عدد ۴ درجه پایه درای تولینگ فنی برای عبور از قسمت عمودی مسیر است) . ۳۵۰ متر انتهای مسیر را با مسیر سال ۲۰۰۶ هموطنان خود زالوکار و استریمفلج مشترک می شوند ، اطلاعات بیشتر و تصاویر این گشایش مسیربزودی منتشر خواهد شد . بنا به اعلام استرازا مسیر چندان دشوار نبوده دشواری آن سرما و باد شدید در روز دوم بوده ، کمی قبل از ساعت ۲ بعد از ظهر به قله رسیده اند و ساعت یازده شب به کمپ اصلی برگشتند ، هدف آنها باز کردن راهی تا بخش مرکزی این جبهه بوده که به دلیل بارش برف شدید دست نخورده باقی می ماند بنابراین آخرین بخش  را به مسیر سال ۲۰۰۶ ملحق می شوند.

 

گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

 

۲ دیدگاه to “از یکشنبه تا یکشنبه چه خبر ؟ ( ۹۱،۰۸،۱۴ تا ۹۱،۰۸،۲۱)”

  1. علیرضا مرادی می گوید:

    با تشکر وسپاس فراوان از خدمت خانم محمودی.

  2. محسن می گوید:

    سپاس خانم محمودی
    آرزوی سلامتی برای آقای عمیدی

دیدگاه خود را بیان کنید