از یکشنبه تا یکشنبه چه خبر؟(۹۲،۲،۸ تا ۹۲،۲،۱۵) آخرین اخبار از پروانه کاظمی …

ارسال شده توسط در 5 می 2013 ۲ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

میان مؤثر بودن (انجام کار درست) و کارآیی (انجام درست کار) تفاوت وجود دارد. « پیتر دراکر»

تبریک روز زن (مادر ):
چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه تولد فاطمه زهرا(س) و روز زن(مادر) بود. این روز را به همه بانوان،خصوصا بانوان باشگاه اسپیلت تبریک می گوئیم .


جلسه هفتگی ۹۲،۲،۱۰ :
در این جلسه هفتگی گزارش برنامه صعود قله شاه دژ همراه با عکس توسط آقای علی صباغی ارائه شد . طبق همانگی مسئول باشگاه بامسئول دپارتمان آموزش ،قرار بر این شد تا در بعضی جلسات هفتگی مباحث آموزشی نیزداشته باشیم که در ادامه جلسه هفتگی مبحث آموزشی در خصوص زانو و اهمیت تقویت آن در کوه‌نوردی و چگونگی مراقبت از آن توسط آقای حمیدی ارائه شد.


تبریک تولد :
روزهای هفته گذشته مصادف بود با تولد چند تن از اعضای باشگاه اسپیلت .
۱۰ اردیبهشت تولد خانم مریم میرزائی و آقای سجاد(حامد)تفضلی
۱۱ اردیبهشت آقای قاسم رحمتی
۱۳ اردیبهشت تولد آقای محسن سلیمی
ضمن تبریک به این عزیزان ، برایشان آرزوی سلامتی توأم باموفقیت داریم.


برنامه هفتگی باشگاه :
برنامه هفته گذشته صعود قله سَرخِنی و عباسعلی ، برنامه مشترک باشگاه اسپیلت با تیم افق قائمشهر در منطقه ورسک بود که با حضور ۲۵ نفر از اعضا و میهمان برگزار شد .


*هفته گذشته درقسمت دیدگاه‌های همین بخش، یکی از خوانندگان محترم درخواست داشتند که خبری نیز از آقای محمدرضا جزایری مصدوم حادثه دماوند درج کنیم . طی تماسی که اینجانب با ایشان داشتم اظهار داشتند که حال عمومی‌شان خوب است و به امید خدا از اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد ماه دوران نقاهتشان پایان یافته و می‌توانند به زندگی عادی خود بازگردند . ما نیز برای ایشان آرزوی سلامتی روزافزون داریم .


آخرین اخبار از پروانه کاظمی در مسیر کانچن جونگا :
در وب سایت پروانه کاظمی آخرین خبری که درج شده :
« 02/05/2013  مصادف با ۹۲،۲،۱۲ »
« امروز مسیر C3  با همکاری Nima و Mingma و چند شرپای شرکتهای دیگر ثابت گذاری گردید. در صورت مساعد بودن هوا در روز آینده C4 نیز ثابت گذاری خواهد گردید.»
پروانه عزیز
نخست در خیال و سپس آن را به واقعیت در آور
دریاب که چقدر یگانه ای
خوش بین باش!
این نگرش توست که بر نتیجه بسیاری از کارها نشانِ خود می زند
به هنگام نیاز به یاری، آن را طلب کن
خرد نگهدار جهان را جویا باش و بر آن چنگ بزن
هر روز گامی به پیش بردار
آغاز کن! باور کن و چنین باش!
تمام ارزشی را که شایسته آنی به خود ارزانی دار
ویژگی ها، شایستگی ها و هر آنچه تنها در توست، قدر بدان
فراموش مکن که زندگی می تواند بس گرانقدر باشد
بر بال خیال بنشین
زمان لازم را برای رسیدن به رویاهایت در نظر آور
به درستی که به آن شادمانی خواهی رسید
که به زر خریدنی نیست
پروا مکن!
هیچ قله ای نیست که تسلیم گامهای تو نشود.


نفرات برتر رشته‌ی «سرعت» بانوان «جام فجر» :
به گزارش سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی، در ادامه‌ رقابت‌های سنگ‌نوردی جام فجر در بخش بانوان انتخابی تیم ملی نفرات برتر رشته‌ی «سرعت» نیز مشخص شدند..
بنا بر این گزارش؛ فرناز اسماعیل زاده، الناز رکابی و سیما سلطانی هر سه از زنجان به ترتیب مقام‌های اول تا سوم این رقابت‌ها را در رشته‌ی «سرعت» کسب کردند.
هم‌چنین در مجموع نتایج تیمی؛ زنجان، کرمان، تهران اول تا سوم شدند.


«تهران بجای همدان »میزبان رقابت‌های سنگ نوردی قهرمانی آسیا – 2013 :
به گزارش سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی کشور ، بیست و یکمین دوره « رقابت های سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا » طی روزهای اول تا سوم خرداد سال‌ جاری، در تهران برگزار خواهد شد. تا کنون ۱۳ کشور شامل ژاپن،‌ کره جنوبی، چین، هنگ‌کنگ،‌ چین تایپه (تایوان)، تایلند، اندونزی،‌ سنگاپور، قزاقستان، قرقیزستان، هندوستان، پاکستان به همراه کشورمان جهت حضور در این رقابت‌ها اعلام آمادگی و ثبت‌نام کرده‌اند. رقابت‌های قهرمانی آسیا در سه رشته «لید»، «سرعت» و «بولدرینگ» در پارک ملت تهران برگزار می‌شود.
لازم به ذکر است که پیش از این و در اعلام مقدماتی، همدان به عنوان میزبان این مسابقات معرفی شده بود، که پس از بررسی‌های انجام گرفته و جمع‌بندی نهایی، تهران به عنوان میزبان این مسابقات تعیین شد و به فدراسیون جهانی IFSC معرفی گردید.

«شعاعی»:نبودحامی مالی درهمدان رقابت‌های سنگ‌نوردی آسیا را به تهران آورد:
به نقل از سایت کوه نیوز ، ˈمحمود شعاعیˈرئیس فدراسیون کوه‌نوردی در گفت و گو با ایرنا درباره دلیل انتقال میزبانی (از همدان به تهران ) گفت: مسوولین استان همدان تلاش بسیاری برای پیدا کردن حامی مالی و برگزاری این رقابت ها داشتند اما متاسفانه در این امر موفق نبودند. وی افزود : زمانی که مسوولین استان همدان نتوانستند هزینه های لازم برای برگزاری این رقابت ها را تامین کنند، فدراسیون تصمیم گرفت تا این رقابت ها را در تهران برگزار کند. رئیس فدراسیون کوه‌نوردی با اشاره به هزینه بالای برگزاری این رقابت ها اظهار کرد : علاوه بر دویست میلیون تومان هزینه برگزاری، این رقابت ها ۱۴۰ هزار دلار هزینه ارزی دربر خواهد داشت.
وی یادآور شد: فدراسیون کوه‌نوردی هم اکنون در حال انجام رایزنی‌های لازم برای تامین هزینه برگزاری این رقابت ها با حمایت حامیان مالی است. شعاعی گفت: نفرات برگزیده مسابقات جام فجر به عنوان نمایندگان ایران در رقابت های سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا حضور خواهند داشت. وی بیان کرد: فدراسیون کوه‌نوردی بر اساس نظر اعضای تیم ملی اردویی برای سنگ‌نوردان برگزار نخواهد کرد و سنگ‌نوردان به صورت انفرادی تمرینات خود را انجام می دهند.


فراخوان برپایی نمایشگاه درحاشیه «مسابقات سنگ نوردی قهرمانی آسیا – 2013»:
سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی کشوراعلام کرده ؛ با عنایت به میزبانی رقابت‌های سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا توسط کشورمان که با حضور سنگ‌نوردان و نمایند‌گان کشورهای مختلف آسیایی از ۱ تا ۳ خرداد ماه سال‌ جاری در تهران- پارک ملت برگزار خواهد شد و با عنایت به بستر مناسب این رویداد مهم ورزشی که علاوه بر پوشش رسانه‌ای، زمینه‌ معرفی ملی و بین‌المللی تولیدات و محصولات مختلف تولیدکنندگان داخلی را نیز برای شرکت‌کنندگان و انبوه تماشاگران فراهم می‌آورد، یک نمایشگاه جنبی نیز در محیطی مناسب در حاشیه‌ محل برگزاری رقابت‌ها برپا خواهد شد.
بدین‌وسیله‌ از کلیه‌ صنعتگران، تولید‌کنندگان، صاحبان کالا و خدمات و نمایندگی‌های مختلف محصولات ورزشی و غیر ورزشی دعوت به عمل می‌آید تا به منظور مذاکرات لازم در خصوص متراژ غرفه‌ مورد نیاز و سایر بهره‌برداری‌های تبلیغاتی و هماهنگی‌های مربوطه؛ با آقای «سید یاسر موسوی » به شماره‌ ۰۹۱۲۵۹۴۷۵۷۱ حداکثر تا تاریخ ۲۰ اردیبهشت تماس حاصل نمایند.

 

 همایش«نگاهی بر عملکرد پنج ساله هیئت استان تهران» – ۱۷ اردیبهشت :
سایت هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان تهران اعلام کرد : این هیئت در نظر دارد به منظور ارائه دستاوردها و فعالیت هایی که الهام بخش آن و به ثمر نشستن آن محصول همکاری‌های فکری و حمایت های ارزنده همکاران گرامی و فعالان عرصه کوه‌نوردی بوده است ، «همایش نگاهی بر عملکرد پنج ساله هیئت کوه نوردی و صعودهای ورزشی استان تهران» را برگزار نماید. در این همایش، نتایج عملکردی و دستاوردهای هیئت با محوریت «گزارش عملکرد، تحلیل و بررسی، تجلیل و تقدیر» مورد سنجش و ارزیابی قرار خواهد گرفت.
و در ادامه اینگونه افزوده : امید است این همایش فرصت مناسبی را برای تبادل نظرات و یافته ها و همچنین برخورداری از نگاه عمیق دلسوزان و دست اندرکاران عرصه کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی فراهم سازد. لذا از مسئولین و کلیه اعضای مجموعه های کوه‌نوردی و سایر علاقمندان در این عرصه دعوت می گردد در این همایش شرکت نموده و«هیئت کوه نوردی و صعودهای ورزشی استان تهران» را در این امر یاری نمایند.
زمان: سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۲ – ساعت ۱۷
مکان: تهران، میدان بهمن، فرهنگسرای بهمن، سالن نغمه

صعودهای نو و جنجال در اورست :
همانطور که قبلا نیز در این بخش و به نقل از وبلاگ سولدوزکلوب ملاحظه کردید ، قرار بود در بهار ۲۰۱۳ اورست شاهد سه صعود از مسیرهای نو و از طرف سه تیم دو نفره که متشکل از بهترین های حال حاضر دنیای کوه نوردی محسوب می شوند، باشد. این صعودها در حالی در مرحله اجرا بودند که از سه تیم نام برده شده تیم روسی متشکل از گلب سوکولوف (Gleb Sokolov) و الکساندر کریکوف (Alexander Kirikov) به دلیل عدم تامین منابع مالی برای این اکسپدیشن صعود خود را به تاخیر انداخته است. در این حال دو تیم دیگر متشکل از کوه نوردانی چون سیمونه مورو، اولی استک و دنیس اوروبکو/الکسی بولوتوف در حال تلاش برای صعود اورست از مسیرهای نو در دیواره جبهه جنوب غربی هستند.
طبق گفته های دنیس اوروبکو این صعودها سه ویژگی خاص دارند که آنها را از صعودهای قبلی خود متفاوت می کند و آن ویژگی ها به گفته او:
•    صعود از مسیر نو
•    صعود به سبک آلپاین
•    و در نهایت صعود در قالب تیم کوچک دو نفره
می باشند. دنیس در ادامه اضافه میکند که هیچ یک از صعودهای قبلی هر سه ویژگی گفته شده را یکجا ندارند و برای صحت حرف های خود به دو صعود بارز قبلی اشاره میکند که فقط دو ویژگی ذکر شده از سه ویژگی بالا را با هم دارند:
•    صعود سولو رینهولد مسنر در سال ۱۹۸۰ که به طور کامل به سبک آلپاین نبود و از بارگذاری های قبلی بر روی مسیر استفاده کرده بود.
•    و صعود ارهارد لورتان (Erhard Loretan) و جین تریولت (Jean Triollet) در سال ۱۹۸۶ که به سبک آلپاین صعود کرده بودند اما از مسیر شناخته شده (مسیر هورنبین و ژاپنی ها در جبهه شمال) این صعود را به انجام رسانده بودند.
اما از دو تیم باقی مانده در اورست که قصد صعودهای نو را دارند ، در حال حاضر تکلیف تیم اول که متشکل از دنیس اوروبکو از قزاقستان و الکسی بولوتوف از روسیه می باشد کاملا روشن بوده و طبق آخرین خبر های ارسالی در سایت های خبری ، این تیم مسیر صعود خود را کاملا مشخص کرده و در حال حاضر و البته بعد از هم هوایی و مشخص کردن مسیر انتخابی خود در بیس کمپ بسر می برند و منتظر فراهم شدن شرایط برای آغاز تلاش اصلی خود جهت صعود اورست هستند. لازم به ذکر است که مسیر این دو کوه‌نورد معروف از دیواره جنوب غربی اورست خواهد بود.
در آخرین آپدیت خبرهای مربوط به صعود دنیس و الکسی که حدود ۱۰ روز پیش در سایت Russian Climb درج شده الکسی خبر از استراحت شان در بیس کمپ را می دهد.
اما خبرهای تیم دوم یعنی تیم سیمونه مورو از ایتالیا و اولی (Ueli )استک از سوئیس حاکی از ایجاد یک جنجال بین شرپاهای نپالی و اولی استک بوده! طبق گفته های سیمونه آن دو بعد از تکمیل اولین دور هم هوایی قصد داشتند دوباره و برای بار دوم با صعود به شانه اورست هم هوایی داشته باشند که در پی ریزش یخ از مسیر صعود اولی استک بر سر شرپاهای نپالی که در حال ثابت گذاری مسیر نرمال بودند کارشان به دعوا و حتی کتک کاری کشیده است!
طبق گفته های سیمونه مورو، اولی استک در جهت تکمیل پروژه هم هوایی در حال صعود در کنار طناب های ثابت گذاری شده و در جبهه لوتسه بوده که با تراورس به موقعیت کمپ نهایی باعث عصبانیت رهبر شرپاهایی شده که در حال ثابت گذاری طناب ها بودند. این جنجال موقعی رخ داده که رهبر شرپاها به گروه ۱۷ نفری خود دستور داده به سمت پایین حرکت کنند در حالی که طبق گفته سیمونه و اولی آنها بر روی سر شرپاها تکه های یخ نریخته بودند و حتی اولی برای ثابت گذاری کمپ ۳ به آنها کمک هم کرده بوده! بعد از بازگشت این دو کوه‌نورد به کمپ ۲ بین آنها و شرپاها درگیری رخ داده و شرپاها با سنگ و چاقو به آنها حمله کرده اند و آنها را تهدید کرده اند که اگر کمپ را ترک نکنند کشته خواهند شد و تیم سیمونه هم همین کار را کرده و مجبور شدند از یک مسیر نامطمئن به بیس کمپ برگردند. در حال حاضر هیچ مصدومیت جدی گزارش نشده است.
سیمونه و اولی معتقدند رهبر شرپاها به این خاطر به آنها حمله کرده چون غرورش به خاطر صعود سریع این دو کوه نورد لطمه خورده . و همچنین او خسته بوده و لازم بوده از او عذرخواهی شود تا اوضاع روبراه شود. از شرپاهای اورست تا به حال سه نفر برای تحقیقات از منطقه فراخوانده شده و طبق گزارش رسانه‌های سوئیس ، اولی استک تصمیم گرفته اورست را ترک کرده و راهی خانه شود.

اولی استک درحال صعود آزاد بر روی دیواره لوتسه برای هم‌هوایی اورست

چهار کوه‌نورد بر قله شیشاپانگما ایستادند:
به نقل از وبلاگ سولدوز کلوب ؛ گزارش های ارسالی خبر از اولین صعود شیشاپانگما در فصل ۲۰۱۳ می دهند. طبق این اخبار روپرت هاور (Rupert Hauer) از اتریش و تونچ فیندیک (Tunç Findik)، دوست و همنورد عظیم در چند صعود قبلی از ترکیه، به همراه همنورد خودشان نیما داوا (Nima Dawa) از نپال موفق شدند دیروز در حوالی ساعت ۲ بعد از ظهر به قله شیشاپانگما برسند. طبق گفته تونچ هوا بسیار سرد و  به همراه با بادهای شدید بود و به همین خاطر هم صعود سخت و دشواری را داشتند. تونچ در صفحه فیس بوک خود این صعود را به دشواری صعود K2 و آناپورنا ذکر کرده است.
در همین حال کوه نورد اکوادوری سانتیاگو کوینترو (Santiago Quintero) نیز با دو ساعت اختلاف نسبت به دو کوه نورد ذکر شده در بالا موفق شد ساعت ۱۲ به وقت تبت بر قله ۸،۰۲۷ متری این قله بایستد. لازم به ذکر است که هر چهار کوه نورد فوق صعود خود رو بدون استفاده از اکسیژن مکمل به انجام رسانده اند.
اما در کنار این صعودهای موفق چند کوه‌نورد نیز در انتظار صعود به سر می برند که زوج آلمانی لوئیس اشتیتزینگر (Luis Stitzinger) و الیکس وون مله (Alix von Melle) از آن جمله اند. این زوج کوه نورد قصد دارند بعد از صعود با اسکی فرود بیایند. روزا فرناندز (Rosa Fernandez) از اسپانیا دیگر کوه‌نوردی است که قصد دارد صعود خود را بدون استفاده از اکسیژن مکمل و به شیوه سولو به اجرا برساند طبق برنامه او روز ۵ می روز صعود به قله خواهد بود. و در نهایت دو کوه نورد آلمانی که با شرکت the Amical Alpin راهی شیشاپانگما شده‌اند هفته آینده به سمت قله حرکت خواهند کرد.

گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

 

۲ دیدگاه to “از یکشنبه تا یکشنبه چه خبر؟(۹۲،۲،۸ تا ۹۲،۲،۱۵) آخرین اخبار از پروانه کاظمی …”

  1. محسن می گوید:

    سلام و خسته نباشید خانوم محمودی اخباری کامل و مفید و تبریک روز زن(مادر)به شما و تمامی بانوان و مادران باشگاه “اسپیلت”
    البته روز دوازدهم هم مصادف بود با روز معلم و تبریک به مربیان و معلمان باشگاه
    تشکر و سپاس از آقای بهروزی مسؤل آموزش باشگاه بابت هماهنگی ها و ایجاد برنامه های آموزشی باشگاه
    آرزوی موفقیت و سلامتی برای بانوی کوهستان پروانه کاظمی عزیز،

  2. همتیان می گوید:

    سلام خانم محمودی
    خیلی ممنون از اخبار جامعی که ارائه فرمودید
    بسیار مفید بود
    موفق باشید

دیدگاه خود را بیان کنید