از یکشنبه تا یکشنبه چه خبر؟(۹۲،۲،۱۵ تا ۹۲،۲،۲۲) صعود پروانه کاظمی تا ارتفاع ۸۲۰۰ متر کانچن جونگا و …

ارسال شده توسط در 12 می 2013 ۲ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

افراد کامیاب کسانی هستند که پذیرای مسائل زندگی هستند . «لئو بوسکالیا»

جلسه هفتگی ۹۲،۲،۱۷ :
همانطور که قبلا نیز در همین بخش ملاحظه کردید ، طبق همانگی مسئول باشگاه بامسئول دپارتمان آموزش آقای بهروزی ،قرار بر این بود تا در بعضی جلسات هفتگی مباحث آموزشی نیزداشته باشیم .بنابراین جلسه هفتگی اختصاص داشت به کلاس آشنایی بیماری‌های ارتفاع که توسط آقای دکتر همدانچی برگزار شد .


تبریک تولد :
روز ۱۸ اردیبهشت مصادف بود با زادروز آقای امیر تیموری راد از اعضای باشگاه. ضمن عرض تبریک، برای ایشان آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون داریم.


برنامه هفتگی :
صعود قله سرخاب در منطقه والنگرود برنامه جمعه گذشته بود که به سرپرستی آقای حمیدی و حضور ۲۴ نفر از اعضا و میهمانان اجرا شد.


معصومه رجبعلی در اردوی مسابقات سنگ‌نوردی آسیا :
در سیزدهمین دوره مسابقات جام فجر که در اوایل اردیبهشت ماه و در دو بخش بانوان و آقایان برگزارشد ، معصومه رجبعلی عضو باشگاه اسپیلت در بخش بولدرینگ موفق به کسب مقام ششم شده و به اتفاق ۷ نفر دیگر از استان تهران به اردوی تیم ملی که از ۲۱ تا ۲۵ اردیبهشت در زنجان تشکیل شده راه یافت . همانطور که مستحضر می باشید بیست ویکمین دوره مسابقات سنگ نوردی آسیا به میزبانی کشورمان از اول تا سوم خرداد ماه در تهران برگزار خواهد شد. برای معصومه عزیز آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.


مسابقه سنگ‌نوردی اعضای باشگاه دماوند در باشگاه اسپیلت :
به دنبال تمرینات سنگ نوردی اعضای باشگاه کوه‌نوردی و اسکی دماوند که به طور منظم (هفته‌ای دوبار) در باشگاه اسپیلت انجام می گیرد، یک دوره مسابقه بولدرینگ در تاریخ پنج‌شنبه ۹۲،۲،۱۹ در این باشگاه برگزار شد . مسئول این مسابقه خانم مریم بهرامی نژاد و آقای علی کریمی از مربیان و سنگ‌نوردان باشگاه دماوند بودند که با حضور ۱۵ نفر مسابقه دهنده انجام پذیرفت . در پایان این دور رقابت‌ها به ۳ نفر از برندگان (خانم و آقا)جوایزی اهدا شد.


پروانه کاظمی در ارتفاع ۸۲۰۰ قله کانچن جونگا :
آخرین خبری که در وب سایت پروانه کاظمی درج شده :
۱۲/۰۵/۲۰۱۳ مصادف با ۹۲،۲،۲۲
↓ پیشروی تا ارتفاع ۸۲۰۰ متر – تغییر تندی باد – بازگشت به کمپ ۴
به امید خدا به زودی خبر صعود نهائی پروانه عزیز را به قله درج خواهیم کرد.

 

مجمع عمومی انجمن کوه‌نوردان ایران برگزار شد:

به گزارش سایت انجمن کوه‌نوردان ایران ، مجمع عمومی انجمن کوه‌نوردان ایران برگزار شد.در این مجمع پس از ارائه گزارش هیئت مدیره، شنیدن گزارش مالی و بازرسی، انتخابات دوره جدید هیئت مدیره و بازرس انجمن انجام شد. نتیجه ی شمارش آراء دریافتی به ترتیب تعداد رای کاندیداها توسط هیات رییسه مجمع به شرح زیر اعلام شد:
کاندیداهای هیات مدیره
۱٫ فاطمه زند حبیبی ۱۷۲ رای
۲٫  محمد نوری ۱۳۳ رای
۳٫ محمد تقی بهره ور ۱۳۲ رای
۴٫ عزت الله عمرانی ۱۲۹ رای
۵٫ سیامک شایان پور ۱۱۳ رای
۶٫ شهناز قلی زاده ۷۶ رای
۷٫ افسر شاندیز ۶۶ رای
۸٫ عماد قهرمانیان ۶۳ رای
۹٫ ارژنگ محسنی ۴۹ رای
۱۰٫ علیرضا حاصلی مشهدی ۹ رای
۱۲٫اسماعیل رضایی ۳ رای
کاندیداهای بازرسی
۱٫ بهزاد ترکاشوند ۱۶۴ رای
۲٫ محمد تهرانی ۲۷ رای
 هفت نفر حائز بیشترین رای به عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره در این دوره برای دو سال انتخاب می‌شوند و نفرات هشتم و نهم اعضای علی البدل خواهند بود.

 

برگزاری همایش«نگاهی بر عملکرد پنج ساله هیئت استان تهران»:
هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ،همایشی تحت عنوان «نگاهی بر عملکرد پنج ساله هیئت استان تهران» را روز سه شنبه مورخ هفدهم اردیبهشت ۱۳۹۲ در فرهنگ‌سرای بهمن و سالن نغمه برگزار کرد . بنا به گزارش سایت هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان تهران ، این همایش میزبان ۷۰۰ نفر از پیشکسوتان، مربیان و مسئولان کوه نوردی و صعودهای ورزشی بود. همزمان با همایش ، نمایشگاه "دستاوردهای پنج ساله هیئت کوه نوردی و صعودهای ورزشی استان تهران" شامل: عکس، پوستر و پخش اسلاید برقرار گردیده بود.

در این مراسم آقای رضا خلیل آبادی به عنوان نماینده باشگاه اسپیلت حضور داشتند که لوح تقدیر این باشگاه را به پاس ۵ سال همکاری با هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان تهران دریافت نمودند.

 

صعود مشترک به قلل "چشمه شاهی" و "پهنه حصار" به مناسبت سالگرد درگذشت‌"زنده یاد جعفر ناصری"

بنا بر گزارش سایت هیئت کوه‌نوردی استان تهران ، گرامی‌داشت اولین سالگرد درگذشت هیمالیانورد فقید«زنده یاد جعفر ناصری» و صعود مشترک به قلل "پهنه حصار" و "چشمه شاهی" به میزبانی "هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی شهر قدس" و خانواده آن مرحوم، برگزار خواهد شد. لذا از همه گروه‌ها دعوت می شود در این مراسم حضور بهم رسانند.

زمان مراسم یادبود: پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت، ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰
مکان: شهر قدس، شبستان بهشت فاطمه (س) و حضور در کنار سردیس آن مرحوم
زمان صعود: جمعه ۲۷ اردیبهشت ساعت ۷ صبح
مکان: پارکینگ ایستگاه مترو ورد آورد
ضمنا وسیله ایاب و ذهاب از پارکینگ مترو ورد آورد تا روستای واریش مهیا می باشد. جهت هماهنگی با شماره ۰۹۱۲۸۳۰۳۵۳۹ (صادق ناصری) و ۰۹۱۹۴۳۸۵۱۴۳ (داود احمدیان) تماس حاصل فرمایید .

سوابق ورزشی "جعفر ناصری" را می خوانید:

"جعفر ناصری" متولد تیرماه ۱۳۵۶ در تهران بود و سابقه او در ورزش کوه نوردی به سال ۱۳۸۶ باز می گردد.

– همکار کمیته کوه نوردی هیات کوه نوردی و صعودهای ورزشی استان تهران
– عضو هیات کوه نوردی شهرستان شهر قدس
– عضو باشگاه کوه نوردی و اسکی دماوند
– عضو گروه کوه نوردی پارس خودرو
– مدرس درجه ۳ فدراسیون کوه نوردی در رشته سنگ نوردی
– مربی درجه ۳ فدراسیون کوه نوردی در رشته برف و یخ، ‌کوه پیمایی و صعودهای ورزشی
– صعود زمستانی قلل دماوند، علم کوه، ‌سبلان و …
– صعود برخی از دیواره ها و یخچال های بلند ایران
– صعود به قله آرارات (۵۱۳۷ متر) در سال ۱۳۸۷در کشور ترکیه
– صعود به قله موستاق آتا (۷۵۴۶ متر) در سال ۱۳۸۸ در کشور چین
– شرکت در اردوهای تیم ملی کوه نوردی آقایان کشور اعزامی به قله دائولاگیری
– صعود به قله نان پیک (۷۱۳۵ متر) در سال ۱۳۸۹ به عنوان عضو تیم (در قالب تیم منتخب امید استان تهران) در هیمالیای هندوستان
– عضو اولین تیم یخ نوردی اعزامی به مسابقات جهانی یخ نوردی کره جنوبی ۲۰۱۲ (در قالب تیم ملی کشور)
– صعود به قله ماناسلو (۸۱۶۳ متر) در اردیبهست ۱۳۹۱ به عنوان تیم مستقل
جزییات حادثه منجر به سقوط "زنده یاد جعفر ناصری":

متاسفانه "جعفر ناصری" هیمالیانورد تهرانی و از اعضای تیم منتخب استان تهران در صعود به قله نان، در راه بازگشت از "قله ماناسلو" سقوط نموده و در جستجو های اولیه اثری از وی یافت نشد. "امید آمحمدی" یکی از ۳ کوه‌نورد ایرانی که به صورت مستقل در صعود به ماناسلو حضور داشته است، پس از بازگشت به کمپ اصلی این قله، طی تماسی از بروز حادثه‌ برای همنورد خود "جعفر ناصری" خبر داد. وی اظهار داشت: روز پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت، بر اساس پیش‌بینی هوای مناسب اقدام به صعود قله نمودیم و در ساعت ۱۸ موفق به صعود قله شدیم؛ اما در مسیر بازگشت که در شرایط تاریکی شب، دید کم و هوای دگرگون‌ شده و نامساعد انجام گرفت، متأسفانه "جعفر ناصری" به صورت ناگهانی در شیبی تند سقوط کرد و جستجوهای اولیه‌ ما در منطقه‌ سقوط بی نتیجه ماند .

"آمحمدی" با اشاره به این‌که به دلیل تمام شدن شارژ تلفن‌های ماهواره‌ای امکان تماس فراهم نبود، روز بعد نیز به جستجو ادامه دادیم که بازهم بی‌نتیجه بود و در نهایت تصمیم به بازگشت گرفتیم. ضمن این‌که در ارتفاع ۷۵۰۰ با یک تیم مشترک ایتالیایی و کانادایی برخورد کردیم که به سمت قله در حرکت بود و به آن‌ها موضوع حادثه و مختصات محل سقوط را ارائه کردیم. وی در مورد خبر ارسالی تیم مشترک ایتالیا و کانادا که دو نفر از آنان نیز موفق به صعود قله ماناسلو شدند؛ افزود: سایر نفرات این تیم مشترک بر اساس مختصات ارائه شده، ضمن فرود تا بخشی از مسیر سقوط و جستجوی محل، متأسفانه اثری از فرد حادثه دیده مشاهده نکردند. ضمن این که بر اساس ارتباط برقرار شده با شرکت نپالی طرف قرارداد؛ به دلیل ارتفاع بروز حادثه و شرایط نامساعد جوی امکان جستجوی هوایی و یا از طریق شرپاها وجود ندارد.


آلپاین کلاب امریکا : رویایت را زندگی کن !
وبلاگ بیواک : آلپاین کلاب امریکا AAC به شیوه های مختلف تلاش می کند تا کوه‌نوردی کشورش را توسعه دهد . از اعطای جایزه ها گرفته تا انوع و اقسام کمک های مالی مستقیم . یکی از این کمک های مالی که سال گذشته بنیان گذاری شده اسم جذابی دارد : رویایت را زندگی کن ، Live Your Dream . تصور نکنید که این کمک مالی به صعود های شاخص تخصیص داده خواهد شد ، نه ! این کمک مالی به کوه‌نوردانی در هر سن و سال و با هر توانایی داده خواهد شد ، کافی ست کوهنورد برای خودش رویایی داشته باشد – مایه ای از جسارت و نوآوری در طبیعت و رویایی در ذهن و روح خود . امریکایی ها سال‌هاست به این نتیجه رسیده اند که مهمترین صعود ها ، صعود هایی هستند که کوه‌نورد به خاطر خودش ، به خاطر خود خودش ، به خاطر دلش و در پاسخ به نیاز درونی اش انجام می دهد – و نه به خاطر مذهبش و یا ملتش و یا هر برچسب دیگری . امسال که دومین سال بنیان گذاری این کمک مالی ست بیش از ۲۵۰ تقاضا توسط آلپاین کلاب امریکا دریافت شده که از میان آنها به ۴۲ تقاضا جمعا مبلغ ۰۰۰ ۱۸ دلار پرداخت خواهد شد . بدین ترتیب برندگان این کمک مالی می توانند رویاهای کوهنوردی شان را در داخل و خارج خاک امریکا محقق کنند .
بله ، "ما باور داریم که جسارت ورود در ناشناخته ها ، باعث خلق تجربه های با ارزش و رفاقت های ماندگار خواهد شد. ما با بنیان گذاری کمک مالی "رویایت را زندگی کن" هر کوهنوردی را تشویق می کنیم تا در ناشناخته های ذهنش رویا پردازی کند و سپس با رویاهایش مواجه شود – و البته ، هیچ رویایی خیلی بزرگ و یا خیلی کوچک نیست !"
 اریک لامبرت ، مدیر یازار یابی و اطلاعات AAC

 

گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

 

۲ دیدگاه to “از یکشنبه تا یکشنبه چه خبر؟(۹۲،۲،۱۵ تا ۹۲،۲،۲۲) صعود پروانه کاظمی تا ارتفاع ۸۲۰۰ متر کانچن جونگا و …”

  1. محسن می گوید:

    سلام وخسته نباشید خدمت خانوم محمودی…
    آرزوی سلامتی و موفقیت روز افزون برای این دو بانوی پر تلاش باشگاه اسپیلت

  2. همتیان می گوید:

    درود سرکار خانم محمودی
    طلیعه ی کلام بسیارزیبایی انتخاب نمودید،سپاس
    منتظر خبر صعود خانم کاظمی هستیم
    سلامت و تندرست باشید

دیدگاه خود را بیان کنید