ازیکشنبه تا یکشنبه چه خبر ؟ (۹۱،۱۱،۱ تا ۹۱،۱۱،۸)

ارسال شده توسط در 27 ژانویه 2013 ۲ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

همانگونه که مستحضر می‌باشید بخش« ازیکشنبه تا یکشنبه چه خبر ؟» به پیشنهاد جناب آقای حمیدی مسئول محترم باشگاه به اینجانب‌ جهت جمع آوری مطالب واخبار در زمینه کوهنوری،سنگ نوردی و سایر ورزش‌های مرتبط از سایت‌ها و وبلاگ‌های مختلف‌در طول یک هفته و با هدف اطلاع رسانی به هم باشگاهی ها و سایر همنوردان از هفته دوم مهرماه شکل گرفت که در آن  اهم اخبار و رویدادهای هفتگی درج می گردد .
لذا تمام سعی خود را کرده‌ایم تا مطالب عینا و بدون دخل و تصرف و اعمال سلیقه و نظر ، صرفا جهت بالابردن اطلاعات عزیزان در زمینه ورزش کوهنوردی صورت گیرد  که در سه بخش باشگاهی ، داخلی (کشوری) و خارجی دسته بندی شده و منتشر می شود.
 همچنان در انتظار پیشنهادات و انتقادات شما عزیزان و هم باشگاهی‌های گرامی جهت هرچه بهتر شدن این بخش هستیم.

حال می پردازیم به  اخبار این هفته :


جلسه هفتگی ۹۱،۱۱،۳ :
در این جلسه طبق روال همیشه،ضمن دیدار اعضاء با یکدیگر ارائه دوگزارش برنامه داشتیم .گزارش همراه با عکس پیمایش غار قلایچی دراستان آذربایجان غربی – بوکان که توسط سرکارخانم فاطمه درزی ارائه شد و گزارش همراه با عکس تجلیل از سرکارخانم پروانه کاظمی درگنبدکاووس همراه با صعود مشترک باشگاه اسپیلت و باشگاه البرز گنبدکاووس تا ارتفاع ۱۹۰۰ متری قله قلعه موران در رامیان از توابع گنبدکاووس که توسط سرکارخانم پریساعاشق حسینی ارائه شد.همانطور که هفته قبل در همین بخش ملاحظه کردید روز پنج شنبه ۲۸ دیماه مسابقه بولدرینگ در باشگاه و در بخش بانوان وآقایان برگزار شد که در جلسه هفتگی روز سه شنبه ۳ بهمن به نفرات برتر این مسابقات جوایزی از طرف داوران ،خانم معصومه رجبعلی و آقای صاعدوند اهداء شد .


تبریک تولد :
روز چهارشنبه ۴ بهمن ماه مصادف بود با تولد سرکارخانم سودابه نعمتی از اعضای موقت باشگاه. ضمن تبریک،موفقیت ایشان را در تمام عرصه ها آرزومندیم.


برنامه هفتگی :
برنامه این هفته صعود قله آبک در منطقه فشم بود . این برنامه با حضور ۳۲ نفر از اعضا و میهمان و با حضور عضو پایدار باشگاه ، بانوی هیمالیانورد کشور سرکارخانم پروانه کاظمی و همسر گرامی شان آقای آرمان ضابط و به سرپرستی آقای محمد رهبری اجرا شد .


 گاهنامه گروه کوهنوردی آرش کمانگیر بابل منتشر شد :
دوازدهمین گاهنامه گروه کوهنوردی باشگاه آرش کمانگیر بابل منتشر شد.در این گاهنامه که شامل مطالب متنوعی می‌باشد ، مصاحبه ای نیز با سرکارخانم پروانه کاظمی انجام شده و به چاپ رسیده است. ضمن تشکر از مسئولین محترم این گروه کوهنوردی که تعداد ۵ جلد از این گاهنامه را به باشگاه اسپیلت ارسال نمودند.  


صعود سراسری بانوان کوهنورد کل کشور :
هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تهران اعلام کرد : به مناسبت ایام مبارک دهه فجر و سی و چهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ، این هیئت در دوازدهمین صعود فصلی خود با همکاری "هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان قدس"، همت گمارده تا از بانوان کوهنورد استان های کشور، جهت صعود به قله چشمه شاهی به ارتفاع ۳۲۷۵ متر دعوت به عمل آورد تا بدین گونه هر چه راهبردی‌تر به ترغیب روحیه همکاری و همدلی، تبادل اطلاعات و ارتقای فنی و کیفی این دست فعالیت ها در سطح بانوان کوهنورد اقدام نماید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر لطفا به سایت هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تهران به آدرس www.tehranclimb.ir مراجعه فرمائید.


کوتاه از تلاش های زمستانی در هیمالیا و آمریکا :
هیمالیا:
وبلاگ سولدوز کلوب نقل کرده : تلاش برای اولین صعود دو قله برودپیک و نانگاپاربات در پاکستان ادامه دارد. تلاش برای صعود نانگاپاربات زودتر از برودپیک شروع شده و در حال حاضر دو تیم بین المللی (آمریکایی/ مجارستانی و ایتالیایی/فرانسوی) برای صعود این قله تلاش می کنند.
طبق آخرین اخبار ارسالی تیم آمریکایی/مجارستانی (ایان، دیوید و زولتان) تا ارتفاع ۵۱۰۰ متری پیش رفته و فرایند هم هوایی خود را به انجام رسانده‌اند اما به دلیل هوای نامساعد مجبور به بازگشت از کمپ یک به بیس کمپ شده اند و منتظر رسیدن یک ژنراتور جدید هستند. در همان حال بانوی کوهنورد فرانسوی الی یا همان الیزابت (Eli Trevol) که به همراه دانیل ناردی از ایتالیا در بیس کمپ به سر می برد ، در گزارش ارسالی خود گفته که هوا سرد و طوفانی بوده و بهمن های زیادی رخ داده است. در صورت امکان تیم ایتالیایی/فرانسوی قصد دارند تا ارتفاع ۶۰۰۰ متری صعود کرده و به هم هوایی بپردازند.
در همین حال خبرهای رسیده از اکسپدیشن لهستانی ها در برودپیک حاکی از برقراری کمپ این تیم در جولا و پاجو (Jola and Paju) بوده و آخرین بار روز یکشنبه گذشته در ارتفاع ۴۰۰۰ متری در اردوکاس (Urdukas) بوده اند. طبق گزارش ارسالی آنها هوا سرد بوده اما رو به بهبودی ست. آنها اظهار امیدواری کرده اند که کاروان آنها در ۲۳ ژانویه به پای یخچال گادوین ـ آستین (Godwin-Austen) برسد. طبق گزارش سایت Polishwinterhimalaism.pl اکسپدیشن برودپیک تحت حمایت رئیس جمهور فعلی لهستان، برونیسلاو کوموروسکی (Bronislaw Komorowski) می باشد.
آمریکای شمالی:
در خبرهای دیگر ارسالی از تلاش زمستانی دنالی(مک کینلی) همانطور که قبلا اطلاع رسانی شده بود، لانی دوپر (Lonnie Dupre) از آمریکا که سومین تلاش سولو خود را بر روی این کوه سرد و سر سخت تجربه می‌‌کند توانسته تا غرب منطقه Windy Corner پیش روی کند. اما او نیز به خاطر هوای مه آلود و شرایط نامساعد هوایی قصد دارد در صورت بهتر شدن وضع هوا به پیش روی خود به ارتفاعات بالاتر ادامه دهد.
لازم به ذکر است که ماه ژانویه سردترین، تاریک‌ترین و خشن‌ترین زمان برای صعود دنالی ست. لانی تا به حال تنها وسایل ضروری خود را به ارتفاعات بالا حمل کرده و حتی چادر نیز با خود نبرده و به جای آن با کندن چندین غار برفی مشکل حمل چادر را برطرف کرده و توانسته با بهترین سرعت ممکن صعود کند.


بسته پیشنهادی این هفته :
«یک فرهنگ خوب و قابل تقلید درکوهنوردی امریکا : جایزه ها » وبلاگ بیواک


جمله انتخابی این هفته :
هیچ فرازی در برابر آدم های پاکباخته توان ایستادگی ندارد . «اُرُد بزرگ
»

 

گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

 

۲ دیدگاه to “ازیکشنبه تا یکشنبه چه خبر ؟ (۹۱،۱۱،۱ تا ۹۱،۱۱،۸)”

  1. seyaavash می گوید:

    با سلام، خواهشمندم ارتباط خبر راه اندازی سایت قیچی ساز که مربوط به هفته گذشته است با سایت کوهنورد محبوب مان پروانه عزیز که حداقل اینجانب ماههاست از بازدیدکنندگان آن هستم را کمی توضیح دهید. بدیهی است در صورت اطلاع نویسنده متن از حق تقدم سایت http://www.peakbutterfly.com می بایست خبر به نحو درخور ایشان انعکاس می یافت. البته برای خواننده مطلع دور از ذهن نخواهد بود که شاید نویسنده خبر بتازگی از وجود سایت اطلاع یافته که اطلاعات نوشته شده از سایت قیچی ساز این تصور را قوت بیشتری می بخشد. امیدوارم توضیح قانع کننده ای برای بازدیدکنندگان ارائه گردد.

  2. ذبیح اله حمیدی می گوید:

    آقای سیاوش
    با سلام و عرض پوزش از شما و تمامی خوانندگان این سایت، باید اعلام کنم سهل‌انگاری در این امر از طرف اینجانب رخ داده است.
    بنده از روز اول در جریان راه‌اندازی سایت خانم پروانه کاظمی بوده‌ام. ولی متأسفانه به دلیل مشغله فکری و فراموش کردن آن موضوع، خبر راه‌اندازی سایت خانم کاظمی به موقع اعلام نگردید و متأسفانه با تأخیر و همزمان با خبر راه‌اندازی سایت آقای قیچی‌ساز بر روی سایت باشگاه کوهنوردی اسپیلت منتشر شد که قصوری از طرف این باشگاه بوده است.
    امیدوارم این کوتاهی و پوزش مورد پذیرش شما و تمام علاقمندان به سرکار خانم کاظمی قرار گیرد و از این پس شاهد چنین رویدادهایی در سایت این باشگاه نباشیم.
    ضمناً به دلیل اهمیت موضوع، کل این خبر از بخش «یکشنبه تا یکشنبه» این هفته حذف گردید. ولی سایت‌های این دو قهرمان کوهنوردی کشور در بخش پیوندهای سایت باشگاه کوهنوردی اسپیلت لینک شده و در دسترس همگان می‌باشد.
    مؤسس و مسئول باشگاه

     

دیدگاه خود را بیان کنید