گزارش برنامه صعود قله ناظر(۹۴،۵،۳۰)

ارسال شده توسط در 22 آگوست 2015 ۲۶ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

قله ناظر با ارتفاع ۴۲۸۲ متر یکی از قلل سرسخت البرز مرکزی از توابع شهرستان آمل در منطقه نمارستاق است. مبدأ صعود به قله ناظر روستای نمار و دشت دریوک می باشد.این قله در غرب دشت دریوک و شمال خط الرأس دوخواهران قراردارد . قله ناظر قله‌ای منفرد بوده و در مجاورت آن قله ناظر کوچک با ارتفاع ۳۹۱۰ متر که توسط یک دره از هم جدا شده‌اند.

دسترسی به قله :
برای دسترسی به روستای نمار که مبدأ صعود به قله ناظر می‌باشد از طرف تهران بعد از عبور از تونل شماره ۸ و ورودی روستای ناندل در سمت چپ جاده هراز و در فاصله ۴۳ کیلومتری شهرستان آمل تغییر مسیر می‌دهیم . برای ورود به این جاده هیچ تابلویی وجود ندارد و بهترین نشانه اتاقک نگهبانی و تابلوی بزرگ یادواره شهدای منطقه نمارستاق است . از نگهبانی پس از طی ۲۶ کیلومتر و با عبور از روستاهای کوچک و بزرگ منطقه نمارستاق به روستای نمار می‌رسیم . باید توجه داشته باشیم که از نگهبانی تا روستا چند دو راهی وجود دارد که همه‌ی آنها را باید از سمت راست عبور کنیم.

شرح صعود ما :
ساعت ۳ صبح روز جمعه ۹۴،۵،۳۰ از تهران به روستای نمار عزیمت کردیم.(نمار مرکز منطقه نمارستاق است.)
ساعت ۷:۳۰ از پارکینگ روستا صعودمان را آغاز کرده و بعد از رسیدن به دشت زیبای دریوک چمن برای صبحانه توقف کردیم .
ساعت ۸:۲۰ از دشت به سمت دره پنیری که در شمال دشت قراردارد حرکت کردیم. برای رسیدن به دره پنیری باید از رودخانه پر آب دریوک عبور کرد . آب این رودخانه از دامنه‌ کوه‌های منطقه سرچشمه می‌گیرد و توسط سه دره وارد این رودخانه می‌شود.
با عبور از رودخانه دریوک به دشت وسیعی رسیدیم که در این فصل خشک و بی‌آب بود و سپس وارد دره پنیری شدیم . دره را در کنار رودخانه ادامه دادیم و با عبور از یک گوسفندسرای بزرگ به یک دو راهی رسیدیم که تیم ما به سمت چپ(غرب) حرکت کرده و با عبور از شیب تقریباً تند به معدن سنگ رسیدیم که در آن دو چشمه گوارا وجود داشت . توقف کوتاهی در آنجا داشتیم و این دره را (به سمت غرب)ادامه دادیم.
هر چه ارتفاع می‌گرفتیم شیب این دره هم بیشتر می‌شد تا اینکه به دو راهی زیر قله ناظر رسیدیم(ارتفاع ۳۸۰۰ متر). ما به اشتباه به سمت قله هفت سران رفتیم اما بعد از چند دقیقه به اشتباهمان پی‌بردیم و به مسیر اصلی بازگشتیم .ساعت ۱۲:۴۰بود و از آنجایی که تا قله راه زیادی برای صعود داشتیم ، تصمیم گرفتیم یک تیم سرعتی به سمت قله راهی شود.

تیم اول متشکل از ۵ نفر به سمت قله و تیم دوم ۱۵ نفر به سرپرستی محسن شاکری به سمت دشت دریوک حرکت کردند . تیم اول درحال عبور از شیب‌های تند دامنه قله بود که یک نفر از صعود به قله انصراف داد و به همراه یک نفر دیگر به سمت دشت دریوک فرودشان را در پیش گرفتند و سه نفر دیگر به صعودشان ادامه دادند .
در نهایت تیم اول ساعت ۱۵:۴۰ به قله ناظر بزرگ رسید . تا قله هوا آفتابی بود به محض رسیدن به قله هوا ابری شد و بارش باران هم شروع شد . درجنوب قله مسیر شمالی قله دماوند و در غرب هم قله آزادکوه خودنمایی می‌کرد. بقیه قلل هم به دلیل ابری بودن هوا در زیر ابرها پنهان شده بودند. ساعت ۱۶ از قله برای فرود آماده شدیم . مسیر فرودمان با مسیر صعودمان متفاوت بود.
ما از یال شرق قله وارد دره‌ای شدیم و از همان مسیر صعودمان وارد دره پنیری شدیم . ساعت ۱۷:۱۰ برای صرف ناهار توقف کردیم . بعد از صرف ناهار به سرعت خودمان را به دشت دریوک ساندیم .ساعت ۱۸:۳۰به دشت رسیدیم و بعد از توقفی کوتاه ساعت ۱۹:۳۰ به پارکینگ رسیدیم که تیم دوم در آنجا منتظرمان بود .
آنجا متوجه شدیم دو نفری که از تیم ما جدا شده بودند هنوز به دشت دریوک و پارکینگ نرسیده‌اند . ساعت ۱۹:۴۵ به همراه یکی دیگر از همنوردان در پی آن دونفر دردشت دریوک به جستجو پرداختیم. در نهایت ساعت ۲۲:۴۵ با پیدا شدن آن دونفر برنامه پایان یافت و ساعت ۲۳ از روستای نمار به طرف تهران حرکت کردیم و ساعت ۲:۱۵ دقیقه بامداد به تهران رسیده و برنامه پایان یافت.

 

اعضای شرکت کننده در برنامه :
خانمها: شارخی – مقدم – یکتا – جیران نصرالدیوانی(عضوجدید)
آقایان: رضا خلیل‌آبادی (سرپرست) –غلامی – شاکری – کاظمی – جوانشیر – آوانلو – قبادی – صابری – وزیری – طوطی(پزشک) – داود میرحسینی (عضو جدید) – سید محمود قاسمی(عضوجدید)
میهمانان :
خانم‌ها : مریم نامنی
آقایان : مسعود لقمانی – مصطفی بختیاری – جمیل شجری

گزارش سایت از : رضا خلیل آبادی

IMG_8444

IMG_8449

IMG_8456

IMG_8469

IMG_8474

IMG_8475

IMG_8481

L1140856

قله ناظر بزرگ به ارتفاع ۴۲۸۲ متر

۲۶ دیدگاه to “گزارش برنامه صعود قله ناظر(۹۴،۵،۳۰)”

  1. طوطی می گوید:

    همانطور که انتظار داشتیم صعود پرچالشی بود ولی برنامه با موفقیت به انجام رسید و صعود به قله محقق شد. همراهی با همه همنوردان باشگاه و میهمانان افتخار بزرگی بود، به ویژه لازم می دانم از جناب آقای خلیل آبادی سرپرست برنامه تشکر کنم.

  2. علیرضا کاظمی می گوید:

    باسلام. قله ناظر واقعا” ناظر صعودمان بود.وخیلی سخت راه میداد برای صعود.ازطرفی چون مسیر رسیدن تاپای یال قله زیاد بود انژی تیم تحلیل رفت وباعث این شد که بیشتر نتوانیم صعود کنیم.البته فراموش نشود که ناظربزرگ یکی از قله های سرسخت البرز مرکزی است.به هرحال روز خوبی کنار همنوردان داشتیم.خداراهم شاکریم که آخربرنامه به خوبی و سلامتی همه همنوردان تمام شد.ازآقای رضاخلیل آبادی وآقای غلامی برای تلاشهای خستگی ناپذیرشان متشکرم.همواره سرافراز برفرازباشید.

  3. سینا می گوید:

    پرسشی که هست اینه که سرپرست با چه منظقی همه اعضای تیم رو رها کرده و دویده سمت قله . ایشون سرپرست جان ۱۹ نفر بوده .. ایشون میتونست همین ۲ نفر عزیزی که رسید به قله رو از قبل مشخص کنه که شما به صورت سرعتی برید سمت قله .. نه اینکه بقیه نفرات رو رها کنه … در اخر هم با دیدن جدا شدن ۲ نفر از اعضا باز هم اصرار داره رو قله بره…اخه خدایی نکرده حادثه ای برای این ۲ نفر اتفاق میافتاد ایشون چطوری میخواست جوابگو باشه … برادر درسته که بدنت اماده اس و دوس داری به قله برسی اما نه به قیمت رها کردن گروهت
    تازه صعود این قله افتخار خاصی هم نداره که مصر بودی بهش برسی
    ما قبلا رفتیم اون بالا … خبری نبود

  4. احمد می گوید:

    این برنامه از اولش هم مشخص هست که به دلیل طولانی بودن مسیر ،افراد کم توان و حتی متوسط هیچ گونه شانسی ندارند و برای سیاه لشکر بودن و اینکه برنامه حالت رسمی بگیره دعوت شده اند .شانس تیم دوم این هست که فقط از مناظر استفاده کنه و لدت ببره.آن هم به قیمت اینکه استرس گم شدن ۲ تن از اعضای رو به جون بخره و اینکه نیمه شب و با بدنی خسته اماده شروع یه هفته جدید بشه ونتیجه این صعود چیزی جز دلزدگی نخواهد بود.

  5. غلامرضا خلیل ابادی می گوید:

    سلام و درود بر همنوردان.اراده و همت شما عزیزان واقعا ستودنیست.راه طولانی و استراحت کم واقعا صعود قله اینچنینی را همیشه با مشکل روبرو می کند.شاید همنوردانی باشند که که با خود می اندیشند که چرا باید برای صعود یک قله باید اینقدر مشقت را تحمل کرد باید عرض کنم همین چالش ها و تفاوت هاست که انسانها را پخته تر و بقولی کار کشته تر می کند.به نظر من تکرار و روزمرگی در دارز مدت ما انسانها را یجوری در گیر افسردگی وکسالت خواهد کرد.

  6. احمد می گوید:

    امیدوارم باشگاه اسپیلت دست از این صعودهای … و بی … خودش برداره و برای اثبات خودش چاره دیگه ای کنه و گرنه باید منتظر حادثه ای باشیم.
    رها کردن تیم توسط سرپرست ، گم شدن ۲ نفر از اعضا ، رسیدن به قله در حوالی ساعت ۱۶ نشانه بارز صعود به هر قیمتی هست .
    در این روش جایی برای لذت بردن از طبیبعت وجودندارد.
    ……………..
    پاسخ :
    آقای احمد
    چند کلمه از مطلب شما به دلیل سنخیت نداشتن با ورزش کوه‌نوردی که منجر به رواج فرهنگ ناصحیح و غیر اخلاقی می‌گردد با چند نقطه … جابجا شد.
    امیدواریم این امر را برما خرده نگیرید.

  7. سجاد می گوید:

    به نظرم برنامه هایی اینچنینی که با وقت کم و سرعت بالا برگزار میشه تنها یک دلیل داره و اون هم نشون و به رخ بقیه کشیدن آمادگی بدنی نفرات تیم اول .
    تیم اول هم که ظاهرا هم همیشه نفراتش ثابت (البته با رجوع و اطلاع از برنامه های اجراشده قبلی)
    با این حال خدا قوت و خسته نباشید به همه اعضا

  8. بهنام می گوید:

    ۲ نفر از اعضا در مسیر برگشت گم شدند !!!!!
    در نزدیکی ساعت ۱۱ هم پیدا شدند !!!!!
    حتما وسایل شب مانی وپیداکردن مسیر هم نداشتند .
    سرپرست اونوقت کجا بوده … در مسیربازگشت از قله
    قله چه ساعتی صعود شده … ساعت ۴
    سوالی که هست اینه که جان افراد در این برنامه ها چه اهمیتی داره ؟
    آیا به هر دلیلی باید صعود انجام می شده ؟

  9. صادقیان می گوید:

    با عرض خسته نباشید وخدا قوت
    پسندیده بود از حال و مکان پیداشدن آن ۲نفر هم اطلاعاتی ارائه بفرمایید .

  10. علیرضا کاظمی می گوید:

    البته شاید من درمقام پاسخ گویی به منتقدین نباشم.ولی به آقایان سینا-احمد- سجاد-بهنام عرضی دارم.اولا”کسی برای برنامه کسی را دعوت نمیکند.ما اعضا و حتی میهمانان به میل خود برنامه میآییم.ثانیا”کسی کسی را بدون سرپرست داخل کوهستان رها نکرد.اگر داخل برنامه نبودید قضاوت عجولانه نکنید.ثالثا”ما برای صعود قله اینهمه مشقت رامتحمل میشویم پس برنامه ونفرات تیم اول ازقبل مشخص نمیشوندونمونه اش آقای وزیری که هنوز یکی دو ماه است باشگاه میآید ولی وقتی توان جسمی دارد حق دارد که قله راصعود کند.متاسفم که بعضی آدمها نشسته اند کناری وفقط منتظرکوچکترین مشکلی هستند که یک سری افراد یا دراین مورد یک باشگاه خاص رازیرسوال ببرند. اگرکسی توان شرکت دربرنامه هارا ندارد بهتراست توی آن برنامه شرکت نکند.مثل خود من که دوماه پیش شمالی دماوند صعود کردم.ولی الان درخودم نمیبینم که غربی دماوند که برنامه این هفته است راصعود کنم.پس لطفا”قبل از انتقاد ابتدا تحقیق کنید.همواره سرافراز برفراز باشید.

  11. هرمز خاكزاد می گوید:

    با سلام . ورزش کوهنوردی پر از هیجان،انرژی و البته خطر است، در زمانی که عضو آزمایشی باشگاه دماوند بودم قبل از هر بنامه ای و صعود به هر قله ای که برای اولین بار با گروه قصد صعود آن را داشتم ابتدا از بعضی اعضاء باتجربه تر و یا منابع اینترنتی راجب به مسیر ،سختی و سایر شرایط تحقیق می کردم انگاه با آگاهی از توان بدنی خویش در برنامه شرکت و یا انصراف میدادم، بحث گم شدن دوستان بحث متفاوتی است لیکن درخصوص بحث قوای جسمانی و انتقاداتی در این زمینه صحیح به نظر نمی رسد ، دوستان عزیز همیشه متناسب با توان بدنی خود هر برنامه ای را شرکت نمائید. بنده با وجود توان بالا ابتدا از قله های سبکی همچون پرسون شروع نموده و در نهایت پس از کسب تجربیات در باشگاه دماوند و تمرینات مستمر دماوند را ۲ روزه به راحتی صعود می نمایم. درصورتیکه قله ای بیش از حد توان ماست نمی بایست نسبت به صعود آن اقدام نمائیم.

  12. غلامرضا خلیل ابادی می گوید:

    سلام خدمت همنوردان.واقعا از اظهار نظر عجولانه بعضی همنوردان شوکه شدم. شما دوستان عزیزی که به نظر من هیچگونه اطلاعی از اجرای برنامه ها در باشگاه ندارید چگونه به خودتان اجازه اظهار نظر تخصصی می دهید.همانطور که همنورد عزیزم اقای کاظمی فرمودند ما دعوت شده نداریم وتیم رها شده هم نداریم خوشبختانه در هر صعود ما چند نفر عضو لایق و مربی و با تجربه همراه تیم داریم که شما دوست عزیز اگر کمی عینک بدبینی خود را بردارید و گزارشات را بدقت بخوانید به این مهم حتما پی خواهید برد.دوست عزیز ما هیچوقت بدنبال افتخار نبودیم که البته چیز بدی نیست ما همگی برای اجرای برنامه هزینه می کنیم اما تا حالا نه مدالی گرفته ایم و نه جایزه ای از کسی.اگر در برنامه مشکلی پیش امده این یک مسئله خیلی طبیعی است البته قابل انتقاد. ای کاش شما دوستان عزیز در باره دیگر برنامه های اجرا شده هم نظر میدادید تا ما این فکر را درباره شما عزیزان نمی کردیم که در گوشه ای کمین کرده اید که به قول معروف فقط بر روی زخم بنشینید.

  13. صادقیان می گوید:

    آقای کاظمی عزیز
    بحثی که دوستان دارند این است که درست است افراد با میل خود داخل برنامه شرکت کرده اند اما این دلیل نمی شود سرپرست هر کاری خواست به میل خود انجام دهد .با این استدلال شما میتوان همه سرپرستان برنامه ها را مجاز کرد که هرکاری مایل هستند انجام بدهند ونتیجه آن درآخر می شود حادثه بهمن دیزین سال ۸۸ که سرپرست مرحوم برنامه با تمامی تجارب خود آن فاجعه را رقم زد.
    در ضمن ۲ سال پیش در همین فصل این قله توسط تیم ما صعود شد .سرپرست برنامه با شناختی که از دوستان داشت اقدام به چیدن نفرات در غالب تیم اول و دوم کرد و ابتدای برنامه اعلام کرد که تیم دوم نهایتا تا نقطه خاصی توانایی ادامه مسیر دارند .تیم اول هم تا ساعت ۱۵مجاز به صعود شد وغیر آن باید به سرعت برمیگشت .
    سرپرست این برنامه چون هم باشگاهی شما می باشد قطعا شناخت از توانایی افراد دارد و در ضمیر خود، آگاه است آقای ایکس با این سرعت گام برداری در برنامه یکروزه آیا میرسدبه قله یاخیر .پس متوجه هستید که می توان همه چی را از قبل پیش بینی کرد .
    در ضمن این دیدگاه شما که تا انتقادی می بینید اقدام به گارد گیری برای دفاع از سرپرست یا باشگاهتان میکنید پسندیده است اما به شرطی که از انصاف نشات بگیرد نه اینکه افراد را مغرض نشان دهید که توانایی دیدن شماها را ندارند .بهتر است سعه صدر داشته باشیم وانتقاداتی که می شود را با دل وجان گوش دهیم تا همگی در دامن طبیعت رشد کنیم.
    در آخر یاداور می شوم کوهنوردی هنر لذت بردن از طبیعت است و هیچ کوهی ارزش ندارد که خونی از دماغ کسی بیاید .
    درپناه خدا

  14. سینا می گوید:

    خدمت آقای کاظمی
    برادر بهتر است افراد منتقد را متهم به ایراد وایجاد حاشیه نکنید .سوالی مطرح شد که بهتر است جوابی مناسب داده شود نه اینکه بگویید افراد خودشون دلشون خواسته بیان و یا اگه توانشون کمه نیان واز این حرفا ….
    با تفکر شما هر قیمتی رو برای صعود باید پرداخت کرد چون یه تیکه سنگی اون بالاست که اسمش قله اس واگه نرسیم بهش عملیات شکست خورده
    سوال اصلی اینه صعود به چه قیمتی مجاز ؟
    آیا شما قانون ساعت ۱۴ رو میدونید ؟
    آیا میدانید مسولیت جان همه افراد به عهده سرپرست ؟وکسی ایشون برای نرسیدن به قله مواخذه نمیکنه
    چه اصراری به بررسی تمام جوانب به صعود بود؟

  15. جمعی از دوستداران باشگاه اسپیلت می گوید:

    بنام خداوند صبوران و صادقان:
    در عجبیم که چگونه افرادی خود را اهل ورزش و قهرمانی میشمارند در حالیکه شجاعت بیان نامشان را در اظهار انتقادشان ندارند! !!!!!… بگذریم از
    بیدلی این افراد … آنچه ما از کوه و ورزش آموخته ایم رادمردی ،شجاعت، صبر، صداقت، علم، جوانمردی، انسانیت و واقع نگری ست که در سخنان افراد منتقد ندیدیم. افرادی که با بیان نازیبا و عدم آگاهی ، دو صفت ناشایست را به ورطه نمایش گذاشتند: تهمت و دروغ.
    افرادی که با فن بیان ناقص و عدم سواد در مورد این رشته باشکوه یعنی کوهنوردی افراد شایسته این باشگاه را قضاوت میکنند و تلاش گروهی را برای رسیدن به فتح به تکه سنگی تشبیه میکنند!!!
    اگرچه سخنانشان بعلت اینکه برآمده از حس حسادت است ولاغیر ، ارزش فکر کردن ندارد اما صفحات پر معنای این سایت را مملو از تیرگی میکند.
    واما یک پیشنهاد:آقای حمیدی عزیز پدر مهربان باشگاه و الگوی اخلاق و جوانمردی کاش برای حفظ آبروی باشگاه هم که شده در عضویت افراد در باشگاه آزمون اخلاق بگذارید که عده ای با قضاوتهای نابخردانه و بی منطق خویش برنامه های باشکوه باشگاه و افراد توانمند آنرا آماج سخنان بی پایه و اساسشان قرار ندهند چراکه وجود این افراد ، مخرب جو پرتلاش و آبرومند و محترم باشگاه است.
    سخن اخر:از تمامی دوستان و قهرمانان با اخلاق و صبور که این برنامه را به سلامتی به نتیجه رساندند و اتفاقات پیش امده را به جان خریدند و پناه همنوردانشان شدند نهایت تشکر را داریم و به وجودشان افتخار میکنیم.

  16. رضا خلیل آبادی می گوید:

    عرض سلام و ادب خدمت همه دوستان گرامی
    دوستان مطالب شما را به تفسیر خواندم؛ اما باید چند سوال را پاسخ دهم
    دوست عزیز هیچ کس به سمت قله ندویده!!! تیم اول قله را “صعود”کرد، مورد بعد اینکه هیچ تیمی در منطقه رها نشده بود بلکه تیم دوم هم سرپرست داشت اگر گزارش را با دقت مطالعه بفرمایید متوجه میشوید که تیم دوم هم سرپرست داشته
    اما شما که منطق رو پیش میکشید، شما با چه منطقی میفرمایید که از ابتدا باید همان دو نفر را سرعتی بسمت قله میفرستادید؟
    آیا شما از سوابق آن دو نفر اطلاعاتی دارید؟ آیا مطمئن هستید که آنها میسر را بلد بودند؟ و آیاهای دیگر… پس پسندیده است که قبل از اظهار نظر ابتدا تحقیقات لازم را لحاظ فرمایید
    در ضمن آن دو نفر از تیم جدا نشدند بلکه آن دو که از نفرات با تجربه هستند بسمت دشت راهنمایی شدندکه با یک اشتباه کوچک باعث شد این اتفاق بیفتد که البته در کوهنوردی اشتباه اجتناب ناپذیر است مهم این است که اشتباهات قابل جبران باشد که اشتباه این دوستان قابل جبران بود
    کوهنورد گرامی سعی کنید در انتقادات خود در برنامه کوهنوردی از کلماتی که در شان یک کوهنورد است استفاده کنید! تیم کوهنوردی هیچ وقت سیاهی لشگر نبوده و برای هیچ نفر و تیمی دعوتنامه رسمی، کتبی و شفاهی فرستاده نمیشود و همه نفرات با میل باطنی خودشان در این برنامه ها شرکت میکنند درست است که این برنامه طولانی بود اما یک کوهنورد با این دید به برنامه نگاه میکند که ما در چنین برنامه ای شرکت میکنیم و خودمان را محک میزنیم و هر کس به اندازه توان و تلاش خودش برنامه را اجرا می کند و کسی نمیخواهد توانایی اش را به رخ بقیه بکشد و ما کسی را به دیگری تفوق نمیدهیم
    منتقد عزیز، ما یک قانون داریم بنام قانون ساعت ۱۴ که البته در ایران این قانون ۱۵ است یعنی تا ساعت ۱۵ میتوانیم به صعود ادامه دهیم، از آنجایی که هر قانون یک تبصره دارد این قانون هم از بقیه قوانین مجزا نیست؛ اگر در ساعت ۱۵ سرپرست تشخیص بدهد که تیم در یک ساعت مناسب قله را صعود میکند و به مقصد بر میگردد میتواند به صعود ادامه دهد که تیم ما با احتساب توقف روی قله و توقف برای ناهار در ساعت ۱۸:۳۰ کنار رودخانه دریوک بود
    در پایان با احترام به همه همنوردان ومنتقدین امید آن دارم کمی حرفه ای تر به ورزش کوهنوردی پرداخته شود و همه برنامه ها بدون نقص برگزار شود
    سرپرست برنامه رضا خلیل آبادی

  17. علیرضا کاظمی می گوید:

    باسلام خدمت همنوردان عزیز.من قصد ادامه دادن به این بحث را نداشتم.امابدلیل اینکه آقای صادقیان و آقای سینا من رامخاطب قرار دادند مجبورم جواب این دوعزیز را بدهم.

  18. علیرضا کاظمی می گوید:

    آقای صادقیان:
    سرپرست به میل خود هرکاری نکرده ونمیکند.اگرشماداخل برنامه های باشگاه اسپیلت بودید میدانستید که درهربرنامه حداقل۴عضوباتجربه یا مربی وجود دارد که اگربرنامه نیاز به دوتیم شدن بود سرپرست ازاین عزیزان استفاده کند.واین حرف شما با۲سطرپایینترگفته خودتان متناقض است چون ۲سال پیش هم که شما صعود کردید سرپرست تیم را به دوتیم تقسیم کردوالبته بااین تفاوت که ۲سال پیش سرپرست شما اول برنامه این کار راکرد.نه وقتی که دید افرادی دیگرتوان ادامه صعود ندارند.ضمنا” مقصر دیزین۸۸فقط سرپرست نبوده.عوامل زیادی باعث آن حادثه شدند. ضمنا”من مشکلی بانفس انتقاد ندارم.امامنطقی آن است که منتقداولا” کاملا”و واقعا” خود را معرفی کند و ازالفاظی استفاده نکند که اجبارا” به نقطه چین تبدیل شود.به هرحال باتشکرازشما.

  19. علیرضا کاظمی می گوید:

    آقای سینا:
    سینای عزیز بهتربود کامنتی که من گذاشتم را بهتر میخواندید.بعد به من حمله میکردید.من کسی رامتهم به حاشیه سازی نکردم.اتفاقا”دیگران دنبال حاشیه سازی هستندومن بعنوان عضو باشگاه اسپیلت تاآنجاکه میتوانم اجازه نمیدهم افرادی که کناری نشسته اندوسالی یکبارهم اسمی ازایشان به عنوان منتقد نمیبینیم یکباره اینگونه به اعضاءوخودباشگاه حمله کنند.ضمنا”من گفتم برای برنامه کوهنوردی کسی برای کسی دعوت نامه نمیدهد.افراد بامیل خودشان دربرنامه ها شرکت میکنند.این حرف اشتباه است به نظرشما؟
    سینای عزیز منتقد اولا” باید خودش را کامل معرفی کند وواقعی.کسی که ترس از معرفی خود دارد بهتراست انتقاد هم نکند.ثانیا”شما وقتی هنوز اینقدر برای کوهستان و قله ارزش معنوی قایل نیستید که آن را تکه سنگی بی ارزش میدانید بهتراست بدانید افراد زیادی نه ایرانی بلکه ازاکثر کشورها سالهاست درهیمالیا و آلپ برای رسیدن به همین قله که شما آنرامسخره میکنید جانشان رابه خطرمی اندازند.ثالثا”بهتراست اگربافردخاصی مشکل دارید دیگران را به پای آن فرد نسوزانید.این از انصاف به دور است.رابعا”بهتربوداول گزارش برنامه را می خواندید بعد انتقاد عجولانه میکردید. ۱۹نفر نبودیم ۲۱ نفر بودیم.۲نفر قله را صعود نکردند ۳نفر صعود کردند.بازهم میگویم آقارضا خلیل آبادی تیم را بدون سرپرست برنگرداند.تیم همراه سرپرست و عقب دار و پزشک فرود آمد.درباره جوابگویی سرپرست برنامه هم کسی نمیتواند قضاوت کند.اگرشما با شخص خاصی مشکل دارید بهتر است بیرون ازسایت باشگاه مشکلتان راحل کنید.ضمنا”درنگارش مطالب از عامیانه نویسی بپرهیزید.به هرحال باتشکرازشما.
    امیدوارم توانسته باشم به درستی جوابگوی شما و آقای صادقیان باشم. همواره سرافراز برفراز باشید.

  20. صادقیان می گوید:

    برادران عزیز لازم نبود این همه بلوا و بی اخلاقی ایجاد بشود.افراد منتقد را بی سواد ، ترسو و دروغگو خظاب کردن درست نیست . این رویه اخلاقی ایجاد شده که منتقدان را بی سواد و ترسو قلمداد کردن فقط مختص تفکرات حکومت های دیکتاتوری و اقتدارگراست و در جامعه کوهنوردی جایی ندارد. خواهشا خود دار باشید .
    همچنین احتیاجی به کمپین سازی های بی اساس (جمعی از دوستداران باشگاه اسپیلت)ویا بلوا سایرین نبود ومگر چه اتفاقی افتاده است که اینچنین شمشیر کشیده و فحاشی میکنید .
    چرا میخواهید هزینه نقد کردن را بالا ببرید.
    سوالاتی پرسیده شد که سرپرست محترم برنامه با متانت جواب هایی ارایه کردند .البته با سپاس ازایشان
    اما سوالی دارم که قانون ساعت ۱۴ قانونی پذیرفته شده است اما ایشان بر اساس کدام متد و منبع قانون ۱۵ را بیان کردند ؟ سپاس دارم که منبع آن را ذکربفرمایید.
    درپناه خدا

  21. بهنام می گوید:

    درجوابیه جمعی از دوستداران باشگاه اسپیلت
    ایکاش شما هم شهامت داشتید وایرادات برنامه خود را قبول میکردید ودر عجبم که چرا شهامت ابراز نامتان را هم نداشتید وبه یک اسم کلی بسنده کردید
    دوما منظور از تخریب برنامه باشکوه انجام شده باشگاه منظورتان همین برنامه یکروزه قله ناظر می باشد ؟!!!
    از سرپرست محترم برنامه هم کمال تشکر را دارم که در نهایت ادب جوابیه سوالات دوستان را دادند هرچند از نظر من در بعضی موارد قابل قبول نبود .مخصوصا قانون ساعت ۱۴ که به قانون ساعت ۱۵ تبدیل شده است .

  22. احمد می گوید:

    مدیر سایت عزیز
    کلمه ای را که سانسور کردید نه بی احترامی و نه فحاشی بود .
    صعود های انتحاری در خانواده کوهنوردی وجود دارد . حالا ممکن است شما آن را نام دیگری بگذارید اما شما این صحبت بنده را سانسور کرده و آن وقت متن سراسر توهین جمعی از دوستداران باشگاه اسپیلت را بدون هیچ کم و کاستی منتشر کردید .
    این نشانه غرض ورزی آن باشگاه در انتشار پیام افراد به دلخواه و منافع خوداست.
    سوالی که مطرح می شود این قبیل تندگویی ها از تفکرات اصلی باشگاه اسپیلت نشات میگیرد و یا ناشی از خودسری عده ای می باشد .
    امیدوارم سایر دوستان اسپیلتی هم از ادب و متانت پاسخگویی سرپرست محترم برنامه در کارهای روزمره خود استفاده کنند .
    …………..
    پاسخ :
    آقای احمد در مورد این دیدگاه‌تان ، قضاوت را به خوانندگان سایت واگذار می‌کنیم.

  23. علیرضا کاظمی می گوید:

    باسلام. آقایان اگرمشکلتان با آقای رضا خلیل آبادی فقط برسر ساعت ۱۴ و ۱۵ است که ایشان درپاسخی که دادند فرمودند قانون ساعت ۱۴ است.وبازهم فرمودند هرقانونی تبصره ای هم میتواند داشته باشد.حالا شما درنظر بگیرید توچال صعود میکنید ساعت شد ۱۴ تابستان است و غروب آفتاب ساعت ۲۰ شما هم با قله توچال ۳۰۰ متر فاصله دارید هواهم ابری نیست و دلپذیر است آیا خود شما باشید برمیگردید؟ قصد آنهایی که این موضوعات را مطرح میکنند انتقاد نیست. تخریب شخص یا باشگاه است.قضاوت را میگذارم بر عهده دوستان و خوانندگان سایت.
    درپایان متشکرم ازهمه انتقادهایی که چه درست وچه نادرست وخسمانه از بنده و سرپرست برنامه ای که اتفاقا”بنده هم درآن برنامه حضور داشتم و باشگاه اسپیلت کردید.دست همه شما ناشناسان منتقد را میبوسم.همواره سرافراز برفراز باشید.

  24. ذبیح‌اله حمیدی می گوید:

    از همه کسانی که در این گفتگوی مجازی درخصوص برنامه روز جمعه گذشته شرکت کردند تشکر می کنم و توجه شما عزیزان را به نکات زیر جلب می نمایم:
    ۱ – از لحظه برنگشتن به موقع دو نفر از اعضای تیم ، تلفنی با سرپرست برنامه در ارتباط بودیم و از سوی باشگاه تمام موارد و پی‌گیری های لازم در صورت ادامه موضوع پیش بینی شده بود.
    ۲- موضوع گم شدن دو کوه‌نورد با تجربه در منطقه دشت دریوک چمن آن هم در تابستان (برای دو ساعت) برای کسانی که منطقه را می‌شناسند نمی تواند جای نگرانی جدی باشد لذا با وجود آن که مطمئن بودم اتفاق خاصی نخواهد افتاد ولی در عین حال در حال بررسی مقدمات و اقدامات مقتضی بودم.
    ۳- از سرپرست پرتوان ، جوان و در عین حال با تجربه برنامه رضا خلیل آبادی کمال تشکر و قدردانی را دارم زیرا که در نهایت تلاش و با مسئولیت پذیری و در آرامش کامل عمل نمود و همچنین با انرژی ، حوصله و ابتکار عمل خوبی با این موضوع برخورد کرد.
    ۴- از آنجایی که به نظر می رسد تمام بحث های لازم از سوی گفتگو کنندگان در این خصوص مطرح گردیده است صلاح می‌دانم این دیدگاه به عنوان حسن ختام این بحث محسوب شود . لذا از هم باشگاهی‌ها و همچنین از دیگر خوانندگان عزیز این سایت خواهشمندم از ادامه دادن به این بحث (البته در این سایت)خودداری فرمایند.
    امید است که این گونه بحث‌ها بدون آزرده شدن کسی موجب آن گردد تا هر دو طرف از لحاظ منطقی و اخلاقی به پویایی و رشد بالاتری دست یابند و نتیجه آن چراغی باشد برای راه آینده همه ما کوه‌نوردان این مرز و بوم.
    موفق و مؤید باشید.
    مؤسس و مسئول باشگاه اسپیلت

  25. بهاران می گوید:

    درود بر همگی
    خوشحالم که قله ناظر توسط همنوردان من در باشگاه همیشه بر فراز اسپیلت صعود شده، خوشحالم که برنامه با سلامتی کامل و رضایت تمام شرکت کنندگانش به پایان رسیده، خوشحالم که مسئول باشگاه اکثر کامنت هایی که از سوی دوستان و منتقدان گذاشته را مورد تایید قرار دادند که روی سایت قابل رویت باشه تا همه بتوانند مطالعه کنن (این چیزیه که در جامعه ی ما خیلی کم دیده میشه، فراموش نکنیم که انتقاد پذیری نشان از قدرت و توانایی ما داره)، خوشحالم که همه ی ما انقدر بزرگ شدیم که با علم به تمام خطرات کوهنوردی به عنوان یکی از ورزش های خطرناک دنیا می تونیم تصمیم بگیریم که توی چه برنامه ای با توجه به توانایی هامون شرکت کنیم یا نه و ….
    در پایان خوشحالم که عضو *خانواده* ی اسپیلت هستم که تمام اعضا همواره با مسئولیت پذیری نسبت به همه ی همنوردان و پذیرش تمامی شرایط صعود در کنار همدیگر کوهنوردی می کنند.
    با احترام
    بهاران

  26. مخچه می گوید:

    خیلی سایت خوبی دارین ممنون ازتون

دیدگاه خود را بیان کنید