هر هفته یک برنامه: این بار گزارش صعود قلل جانستون و خرسنگ ـ ۱۳۹۲٫۰۵٫۰۴

ارسال شده توسط در 27 جولای 2013 ۴ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

این دو قله در خط‌الرأس اصلی البرز واقع هستند که از شرق به گردنه یونه‌زا و از غرب به قلل خلنو متصل شده‌اند.

با تیم ۱۲ نفره باشگاه، ساعت ۶:۳۰ صبح روز جمعه ۴ مرداد ماه ۱۳۹۲، از جاده انتهایی روستای آب‌نیک، از توابع رودبار قصران، جهت صعود قله جانستون حرکت کردیم.

بعد از عبور از تنگه آب‌نیک و دشت جانستون طی یک‌ونیم ساعت کوهپیمایی، در انتهای مسیر رودخانه و در کنار غار دست‌کن «بیوک» قبل از آنکه تابش بسیار گرم این روزهای آفتابی به ما برسد، برای صرف صبحانه توقف کردیم.

بعد از آن از منتهی‌الیه دره غربی حرکت کرده، در ساعت ۱۱:۳۰ موفق به صعود قله ۳۹۶۰ متری جانستون شدیم. (اندازه‌گیری با GPS)

بعد از استراحت، به طرف شرق و از روی خط‌الرأس ادامه مسیر دادیم.

ابتدا قله فرعی جانستون (شرقی) به ارتفاع ۳۹۵۲ متر را که بسیاری از کوهنوران آن را با قله اصلی جانستون اشتباه می‌گیرند صعود کرده، سپس به طرف قله خرسنگ حرکتمان را ادامه دادیم.

بعد از این قسمت، خط‌الرأس به شکل سنگی و ریزشی می‌باشد که بیشتر آن را به شکل تراورس و با پشت‌سر گذاشتن دو قله فرعی به زیر برج سنگی قبل از خرسنگ شمالی رسیدیم.

برای عبور از روی این برج، کمی دست به سنگ شدن لازم بود ، پس از آن به گردنه‌ای رسیدیم که از طرف شمال به دشت لار و از طرف جنوب به انتهای دشت جانستون ختم می‌شد.

با توجه به از دست دادن زمان و به دلیل عدم آمادگی چند نفر از اعضا، در ساعت ۱۵:۰۰ تیم را به دو دسته تقسیم کرده، تیم اول به تعداد ۵ نفر به سرپرستی آقای باقر یوسفی جهت صعود سرعتی قلل خرسنگ شمالی و جنوبی اقدام نمودند.

آنها ابتدا قله فرعی خرسنگ شمالی به ارتفاع ۳۹۱۰ متر و سپس قله اصلی را به ارتفاع ۳۹۴۰ متر صعود نمودند.

تیم دوم به سرپرستی مسئول برنامه از مسیر گردنه به طرف دشت جانستون فرود آمدند.

در ساعت ۱۹:۰۰ بعد از پیوستن تمام نفرات تیم در انتهای جاده باغات آب‌نیک، با مینی‌بوس باشگاه حرکت کرده و در ساعت ۹:۰۰ شب به تهران رسیدیم.

مختصات قله جانستون اصلی (شرقی) به ارتفاع ۳۹۶۰ متر:

"N 36°02ََ ۲۵٫۵

" 02.8 E051° 36َ

اعضای شرکت‌کننده به ترتیب حروف الفبا (۱۲ نفر):
خانم‌ها: اسداله‌نژاد و شاهرخی
آقایان: پورزادی، حمیدی (مسئول برنامه)، صادق‌زاده، صادقی، طریقی (عکاس)، فتحیان، مرواری، منصوری،  همتیان (گزارش‌نویس) و یوسفی (مسئول فنی)

گزارش سایت از: ذبیح‌ا… حمیدی
    1392.5.5

مسیر صعود با رنگ زرد و مسیر فرود با رنگ قرمز نشان داده شده است.

قله اصلی جانستون در منتهی الیه سمت چپ دیده می شود.

یکی از سرچشمه های رودخانه آب نیک

نمایی از قله خرسنگ شمالی

برفراز قله خرسنگ شمالی

قله خرسنگ جنوبی ـ ۳۹۴۰ متر

۴ دیدگاه to “هر هفته یک برنامه: این بار گزارش صعود قلل جانستون و خرسنگ ـ ۱۳۹۲٫۰۵٫۰۴”

1. فرشاد مرواری می گوید:

سپاس فراوان از مسئولان باشگاه به ویژه آقای حمیدی برای ترتیب دادن این برنامه زیبا و عالی.
    همچنین تشکر ویژه میکنم از آقای امید صادقی بخاطر عدس‌پلو خوشمزه‌ای که بعد از رسیدن به اتوبوس به من داد تا همه عدس پلو رو بخورم 🙂

2. azadeh as می گوید:

مرسی از آقای حمیدی بخاطر این برنامه عالی و همکاری خوب همه گروه

3. محسن می گوید:

خدا قوت و زنده باد به همه همنوردای عزیز…

4. همتیان می گوید:

سلام و درود بر همنوردان عزیز
    برنامه ی بسیار خوبی بود همراه با تجربیات جدید منجمله پوشیدن جورابی که به تاول نزدن کف پا کمک کند.برای همه ی گرامیان آرزوی سلامتی دارم.