هر هفته یک برنامه: این بار گزارش صعود قله لوارک ـ ۱۹ فروردین ۹۰

ارسال شده توسط در 10 آوریل 2011 یک دیدگاه | دسته بندی شده در اخبار

هر هفته یک برنامه: این بار گزارش صعود قله لوارک  ـ ۱۹ فروردین ۹۰

اسامی قله ها و نقاط مشهور خط الرأس غربی توچال که از قله توچال با  3950 متر ارتفاع شروع شده و با طول بیش از ۳۰ کیلومترتا جاده چالوس(پل خواب) ادامه دارد، به شرح زیر است:

قله توچال، قله شاه نشین، قله بازارک، قله لوارک، گردنه مشهور لت، قله سه سنگ، قله منار و روستای مورود.

برنامه این هفته ما صعود قله لوارک از مسیر روستای رندون بود. این روستا حدوداً در 25 کیلومتری جاده تهران ـ امامزاده داوود قرار گرفته است. در گذشته ای نه چندان دور روستای رندون جاده ماشین رو نداشت، از این رو برای رسیدن به رندون و کوهنوردی در آنجا ناچار به انجام بیش از ۲ ساعت راهپیمایی بودیم.

تیم ۱۲ نفره ما روز جمعه ساعت ۷:۳۰ صبح از این روستا شروع به کوهپیمایی کرد. ابتدای مسیر در دره ای زیبا با باغ های میوه فراوان قرار دارد. بعد از ۴۰ دقیقه به محل آبشار زیبای رندون رسیدیم که در این فصل بسیار پر آب است.

پس از صبحانه و شروع شیب ها و قطع کردن دو رودخانه دیگر به اول یال صعود رسیدیم.

مسیر صعود قله ترکیبی از کار برف و سنگ بود، ولی با توجه به شل بودن نوع برف کار سختی پیش رو نداشتیم.

در ساعت ۱۲:۳۰، ۹ نفر به قله رسیدیم. GPS ارتفاع قله را ۳۵۶۰ متر نشان داد. از روی قله منظر زیبایی را مشاهده کردیم.

ما در میان خط الرأس بودیم، در شرق مان و در دوردست قله توچال دیده می شد و غرب مان گردنده مشهور لت قرار داشت که در گذشته گذرگاه مهمی میان دو منطقه مهم شهرستانک و منطقه سولقان(کن، سولقان، رندون، تالون و سنگان) که گویا محل عبور و ترانزیت برنج های شمال به تهران بوده است. بعد از گردنه، قله های سه سنگ و منار و نهایتاً قله های ناز و کهار در دوردست در باختر دیده می شد.

نیم ساعت را بر روی قله توقف کردیم و بعد از تعویض پرچم قدیمی باشگاه که از سال گذشته روی قله بود و البته پوسیده بود از همان مسیر که آمده بودیم به پایین بازگشتیم. در ساعت ۶ عصر به کنار خودروها رسیدیم و برنامه به پایان رسید.

در موقع عبور از پل رودخانه رندون بعد از روستا، دره پر از آب رندون را به همنوردان نشان دادم و توضیح دادم که در درون این دره در گذشته مسیر پاکوب زیبایی وجود داشت که دو طرف آن را دیواره های عظیم احاطه کرده بود. در دهه ۶۰ با تنی چند از همنوردان آن دوره روی دیواره بلند آنجا(حدود ۱۵۰ متری) مسیری را گشایش کردیم که در آن دوره به مسیر دیواره رندون مشهور شد و ۴ طول طناب بود. اگر کمی سطح آب رودخانه پایین بود مایل بودم تمامی اعضا را برای دیدن این دیواره بلند راهنمایی کنم که این طور نشد و بعد از توضیحات من به طرف تهران حرکت کردیم.

سرپرست برنامه: ذ.حمیدی /۲۰ فروردین ۹۰

یک دیدگاه to “هر هفته یک برنامه: این بار گزارش صعود قله لوارک ـ ۱۹ فروردین ۹۰”