هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت (سال چهارم – شماره ۱۹۲ – تاریخ ۹۵/۵/۳۱)

ارسال شده توسط در 21 آگوست 2016 ۲ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, دسته بندی نشده, گالری, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت
سال چهارم           شماره ۱۹۲             تاریخ ۹۵/۵/۳۱

حتی کسی که از مادرش فلج به‌دنیا می آید،اگر قهرمان ورزش نشود،مسئول و مقصر است.«ژان پل سارتر» 

mountain-lake-18453-1920x1200

نشست هفتگی باشگاه ۹۵/۵/۲۶:
بیستمین نشست باشگاه در سال ۹۵ با حضور اعضا برگزار شد.
این نشست اختصاص به دیدار با آزاده مقدم فاتح قله کورژنفسکایا و تیم صعود دیواره علم کوه از مسیر هری روست داشت و در ادامه ارائه دو گزارش برنامه .
صعود قله آزادکوه از مسیر نرمال و گرده که توسط  میثم نظری و امیر چایچی همراه با عکس و فیلم . و گزارش دوم صعود قله پالون گردن همراه با عکس و فیلم توسط امیر درودیان .

 

تبریک تولد اعضا :
روز گذشته ۳۰ مرداد تولد فاطمه درزی از اعضای باشگاه بود. ضمن عرض تبریک به این عزیز ، آرزوی سلامتی و موفقیت در همه مراحل زندگی را برایشان داریم.

 

صعودقلل ناز و کهار:
برنامه جمعه گذشته باشگاه صعود قلل ناز و کهار بود که با حضور ۱۹ نفر ، به سرپرستی غلامرضا خلیل آبادی و با موفقیت اجرا شد.

 

بازگشت حمید محمودی از اکسپدیشن پوبدا :

IMG-20150823-WA0013

روز گذشته حمید محمودی عضو پایدار باشگاه اسپیلت که در قالب تیم خراسان رضوی به سرپرستی حسین امانی بر روی قله پوبدا در کشور قرقیزستان تلاش می کرد به کشور بازگشت . ایشان پس از ۳۵ روز تلاش و با توجه به پایان مدت ویزا و عدم تمدید آن مجبور به بازگشت شد.
لازم به ذکر است که تیم فوق صبح امروز موفق به صعود این قله شدند.
عرض تبریک به تیم خراسان رضوی .

 

صدور گواهینامه صعود قلل از طریق پرتال:

2801-main-670374118 (1)

به آگاهی می‌رساند؛ به منظور حفظ محیط زیست و کاهش مصرف کاغذ، صرف انرژی و زمان کمتر؛ از تاریخ اول شهریور ۹۵ صدور گواهینامه صعود قلل، فقط از طریق پرتال و صفحه شخصی تمامی اعضاء امکان پذیر خواهد بود. پس از تأیید فدراسیون در استان انتخابی اعضاء قابل چاپ و دریافت است. بدیهی است به درخواست‌هایی که پس از تاریخ فوق به صورت دستی ارسال شوند هیچ گونه ترتیب اثری داده نخواهد شد. پیشاپیش از همکاری شما صمیمانه سپاسگزاریم. منبع: سایت فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی

 

با موافقت شهرداری تهران : جشن سررسیدهای سفید اول شهریور ۹۵ در بوستان طالقانی تهران:

sarresid-1 (1)

بانی کمپین سررسیدهای سفید برای روستاهای مناطق محروم گفت: با نظر مساعد مقامات شهرداری تهران و همکاری آن ها، جشن دریافت سررسیدهای سفید در بوستان طالقانی تهران از ساعت ۱۹:۰۰ تا ۲۱:۰۰ فردا دوشنبه اول شهریور ماه برگزار خواهد شد.
رحیم دانایی، نویسنده نام آشنای کتب کوهنوردی و بانی کمپین سررسید های سفید که ایده او با اقبال زیاد هموطنان سراسر کشور در مدت کوتاهی مواجه شده است، با صدور اطلاعیه ای در کانال تلگرامی بچه های بلوچ اعلام کرد:
– این حرکت از حامی مالی و امکانات بالایی بر خوردار نمی باشد . امکان دریافت از محل وجود ندارد . امکان پرداخت هزینه پیک با توجه به میزان زیاد استقبال نیست.
لذا خواهشمنداست با در نظر گرفتن این ملاحظات و با سخاوتی که دارید همراه ما باشید.
– لطفا هدایای خود را بدرستی بسته بندی نمائید (درون کارتن قرار دهید. تا آنجا که می توانید از کیسه پلاستیکی استفاده نکنید) و بر روی کارتن بسته بندی، تعداد اقلام را ذکر کنید.
محل دریافت سررسیدهای سفید :
روز دوشنبه – اول شهریور
از ساعت ۱۹:۰۰ تا ۲۱:۰۰
ورودی بوستان طالقانی
بزرگراه حقانی – جنب مترو حقانی
شرکت گردشگری – تجاری ارسباران
خیابان ولیعصر – ۲۰ متر بالاتر از میدان ولیعصر – کوچه مولایی – پلاک ۱۸ – طبقه اول
از ساعت ۹:۰۰ تا ۱۴:۰۰
از تاریخ ۶ تا ۹ شهریور
بر اساس این اطلاعیه از همیاران این کمپین خواسته شده تا در صورتی که حجم سررسیدهای ارسالی بیشتر از یک کارتن است
از تاریخ ۲۳ تا ۲۴ شهریور ماه سررسیدها و هدایای خود را به صورت بسته بندی شده (تسمه کشی شده) به آدرس زیر ارسال نمایند:
باربرى حبیبى، خیابان شوش غربى روبروى پارک بهاران پلاک ٢١۶
تلفن ۵۵١٨٧١٩۵- ۵۵١٨٧١٩١
بخش محوله های ارسالی به شهرستان ایرانشهر
– استان سیستان و بلوچستان
لطفا بر روی کارتن های خود تعداد سررسید و شماره تماس آقای رحیم دانایی ذکر شود ( ۰۹۱۹۲۶۹۵۸۷۶)
از ارسال حجم های بالاتر از یک کارتن به مراکز داخل شهر جدا خودداری نمائید .
– در صورتی که عزیزانی امکان جمع آوری سررسید در سطح شهر را دارند به ما اعلام نمایند تا از طریق کانال ” سررسید سفید ” به همشهریان اطلاع رسانی نمائیم . توجه کنید این تنها یک حرکت خودجوش مردمی است که بر اساس اعتماد و مسئولیت پذیری اجتماعی شکل می گیرد .
– از هدایای خود عکس بگیرید و اگر تمایل داشتید پیام های محبت آمیزی برای کودکان مناطق محروم در میان هدایای خود بگذارید.
– دوستان عزیزی که در سایر شهرهای ایران اقدام به جمع آوری سررسید و هدایا می نمایند توجه کنند؛ می توانند با هماهنگی ادارات آموزش و پرورش منطقه و تشکل های مردمی. خیریه ها و سایرنهادها؛ روستاهای هدفی را در استان خود شناسایی نمایند و اقلام جمع آوری شده را در استان خودشان نیز توزیع کنند.
– مواردی که مورد نیاز است:
سررسیدهای سالم و بلا استفاده
دفترچه مشق نو ( لطفا لوکس و گران قیمت نباشد)
نوشت افزار و لوازم التحریر

منبع : کوه نامه

 

“داوود شیرخانی” قهرمان اسکای رانینگ “آلاداغلار” ترکیه:

2880-main-1534699497

“به گزارش سایت فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ؛ آقای داوود شیرخانی برای دومین بار مقام اول مسابقات اسکای رانینگ آلاداغلار ترکیه را بدست آورد.

 

 

اکسپدیشن بین المللی غارنوردی جوجار؛ نقشه برداری شش غار جدید:

2882-main-285373090

به گزارش رسیده؛ در ادامه اکسپدیشن بین المللی غارنوردی جوجار، روز پنجشنبه ۲۸ مردادماه، تیم حاضر در غار جوجار به فعالیت خود خاتمه داد و از غار خارج شد، در چند روز آینده و در بخش پایانی اکسپدیشن تیم دیگری وارد غار خواهد شد. این تیم، نقشه برداری غار جوجار را نیز تکمیل خواهد کرد…در ادامه کشف سطحی و نقشه برداری غارهای منطقه، ۶ غار جدید نقشه برداری شد و تعداد غارهای اکتشاف و نقشه برداری شده در این اکسپدیشن به ۲۸ غار رسید.با ورود گروه جدید در این هفته، بررسی زمین شناسی منطقه و نمونه برداری آب و خاک آغاز شده است. نتایج این بررسی ها می تواند در حوزه های علمی و کاربردی بسیار مورد استفاده قرار بگیرد و همچنین برای فعالیت های آینده در این منطقه مستعد، مفید و موثر باشد.کلیه اعضای حاضر در این اکسپدیشن در سلامتی کامل هستند.

منبع :سایت فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی 

 

اهتمام ارزنده کوه نوردی با اراده ؛ «سروش شرفیان اردکانی»:

2889-main-394352752

به گزارش کارگروه هیمالیانوردی فدراسیون؛‌ سروش شرفیان اردکانی که مبتلا به بیماری ام اس است اخیرا تلاشی را برای صعود به قله ٧١٣۴ متری لنین در کشور قرقیزستان به انجام رسانده و موفق شده است تا ارتفاع ۶٧٠٠ متری این کوه را صعود کند. از آنجایی که سرما در بروز علایم این بیماری تاثیر گذار است، حرکت شجاعانه این کوهنورد را در تلاش و تصمیم به موقع برای بازگشت، به ایشان تبریک عرض می نماییم. همچنین از خسرو جمشیدی سرپرست تیم اعزامی فدراسیون به کمپ جوانان آسیا برای همراهی این کوهنورد جهت بازگشت به کمپ اصلی، نهایت تقدیر و سپاس را داریم.

منبع :سایت فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی 

 

آلکس مگوس، دومین صعود با درجه (۵٫۱۵B (9B:

a16

آلکس مگوس، سنگنورد معرف آلمانی و دارنده اولین آنسایت ۹a جهان، دومین صعود (۵٫۱۵b (9b خود را در کانادا انجام داد. این مسیر که اولین مسیر با درجه (۵٫۱۵b (9b در کشور کانادا است با نام ” فایت کلاب Fightclub” دو هفته پیش رول کوبی شده بود. الکس برای این صعود با احتساب روزهای استراحت ۵ روز وقت گذاشته است.
تا کنون سنگنوردان بسیار کمی موفق به صعودهایی با درجه (۵٫۱۵b (9b شده اند.
http://www.ukclimbing.com/news/item.php?id=70626

منبع : کوه نامه 

 

صعود سولو اورست در فصل منسون:

Capture

نابوکازو کوروکی (Nobukazu Kuriki) کوهنورد ژاپنی که سال گذشته بیشتر انگشتان خود رو در گرده غربی اورست از دست داد، امسال برای ششمین بار در تلاش است تا اورست را به شکل سولو و بدون استفاده از کپسول اکسیژن در فصل منسون (هوای نامتعادل در فصل غیر نرمال برای صعود) صعود کند. این کوه نورد ۳۴ ساله امسال قصد دارد تا از جبهه شمالی در تبت تلاش خود را آغاز کند.

Capture2

همانطور که گفته شد او سال گذشته از جبهه نپال تلاش خود را آغاز کرد ولی برای پنجمین بار شکست خود. نابوکازو در تلاش سال گذشته خود تا ارتفاع ۸،۱۵۰ متری یعنی ۲۰۰ متر بالاتر از گذرگاه جنوبی پیش رفت ولی هوای بد و بارش سنگین برف و باد شدید مانع پیشروی او شد. لازمه که اضافه کنم او تنها یک انگشت کاملا سالم دارد.

منبع : وبلاگ گروه کوهنوردی آلپ سولدوز 

 

 

بسته پیشنهادی هفته؛ نویسنده نام آشنای کتب کوهنوردی و حمایت از کودکان محروم‌ترین استان ایران:

balooch-2

کوه نامه ؛ سیستان و بلوچستان بزرگ‌ترین استان ایران و سرزمینی است که در آن طی دهه‌های متوالی بیشتر از هر جای دیگر وعده داده شده است. از گذشته های دور تا به امروز هر کسی از مقامات کشوری که به این استان می‌رود اول از ظرفیت‌های بالای استان صحبت می‌کند، بعد می‌پذیرد که این استان واقعاً محروم است، و بعد از تبدیل این استان بزرگ ایران به قطب صنعتی، کشاورزی، بازرگانی، دانشگاهی، توریسم و … صحبت می‌کند و یک مشت وعده و دروغ تحویل می‌دهد و می‌رود. مردم بلوچ خیلی وقت است که با این وعده‌های توخالی آشنا هستند، چرا که در عمل می‌بینند که حتی بسیاری از مواد غذایی و مایحتاج اولیه زندگی روزمره آن‌ها از پاکستان می‌آید.
در عصری عجیب زندگی می‌کنیم که در آن انقلاب الکترونیک باعث بسیاری از تغییرات زیربنایی شده است و چیزهایی مثل کاغذ و دفتر و پست و نامه در حال انقراض هستند. در مدارس دفتر مشق در حال تبدیل شدن به تبلت است ولی هنوز میلیون‌ها بچه در این کشور از داشتن چیزهایی مثل دفتر و مداد و … محرومند و این محرومیت می‌تواند باعث ترک تحصیل آن‌ها شود.
بچه‌های بلوچ متاسفانه از محروم‌ترین بچه‌های کشور هستند. مدارس آن‌ها از کمترین امکاناتی که در مدارس سایر نقاط ایران وجود دارد، برخوردار نیستند. متاسفانه سیستم آموزشی کشور مثل سایر دستگاه‌ها کمترین امکانات را برای آن‌ها فراهم کرده است و با اوضاع اقتصادی حاضر شاید تا دهه‌های آینده هم کاری برای آن‌ها صورت ندهد. ادامه را در اینجا بخوانید.

گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

۲ دیدگاه to “هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت (سال چهارم – شماره ۱۹۲ – تاریخ ۹۵/۵/۳۱)”

  1. علیرضا کاظمی می گوید:

    درود برشما.خسته نباشید خانم ساقی.
    خواننده همیشگی هفته نامه شماهستم.
    خیلی عالی.
    همواره سرافراز برفراز باشید.

  2. رضا می گوید:

    درود بر ساقی بانوی پرتلاش

دیدگاه خود را بیان کنید