گزارش پیمایش خط الراس اشترانکوه در خرداد ۹۱ (تقدیم به پروانه کاظمی)

ارسال شده توسط در 12 ژوئن 2012 ۳ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گزارش صعود هاي تخصصي

رشته کوه بزرگ اشترانکوه کاملا کوهستانی با قله‌های بلند و صخره ای، دره‌های ژرف و طولانی، از سمت شمال غربی به جنوب شرقی استان لرستان امتداد یافته است.

برنامه ما، پیمایش خط الراس اشترانکوه از قله کوله جنون به سمت قله سن بران بود. تیم ۳ نفره ما به همراه یک نفر راهنما که قرار بود ما را تا قله کوله جنون همراهی کند، ساعت ۷:۲۰ صبح ۱۲ خرداد حرکت خود را از روستای کمندان از توابع شهرستان ازنا آغاز نمود. بعد از دو و نیم ساعت کوهپیمایی با کوله های سنگین، حدود ساعت ۱۰ صبح،  پناهگاه کوله جنون را برای صرف صبحانه انتخاب کردیم. ساعت یازده صبح را نشان می داد که لذت عبور از اولین یخچال اشترانکوه را تجربه کرده و بعد از حدود ۴۵ دقیقه حرکت در شیب تند، زیر تیغه های کوله جنون قرار گرفتیم. بعد از ۲ ساعت صخره نوردی سنگین روی تیغه های کوله جنون، حدود ساعت ۱۴ جشن صعود را روی قله برپا نمودیم. ساعت ۱۶:۳۰ در زیر تیغه های کوله جنون نهار مختصری صرف و بلافاصله به سمت خط الراس اشترانکوه حرکت کردیم. ساعت ۱۹ کمپ خود را در ابتدای خط الراس، و در زیر یال منتهی به قله قبله برپا نمودیم.

روز دوم، پس از یک و نیم ساعت صخره نوردی سنگین، بر روی قله قبله قرار گرفتیم و بدون توقف مسیر خود را به سمت قله ازنادر ادامه دادیم. حدود ساعت ۱۱:۳۰ بود که قله کاملا صخره ای ازنادر را صعود کردیم. در ادامه مسیر، ساعت ۱۴ بر روی قله کمندان قرار گرفتیم. حدود ساعت ۱۹ بود که به پایین قله کمندان رسیده و کمپ خود را پس از ۱۰ ساعت صخره نوردی سنگین، در روی خط الراس منتهی به قله سوزنی مهرجمال بر پا نمودیم.

روز سوم، مسیر خود را ادامه داده و پس از پشت سر نهادن قله شاه تخت، ساعت ۱۲ بر روی قله سوزن مهرجمال قرار گرفتیم. بعد از استراحتی کوتاه، مسیر فرود را در پیش گرفته تا حدود ساعت ۱۴ در زیر یال  قله فیالسون نهار را صرف نمودیم. حدود ساعت ۱۸ قله بسیار سرسخت و صخره ای فیالسون را صعود و در مکانی بادگیر روی قله کمپ شب مانی سوم را برپا نمودیم.

روز چهارم، به دلیل کمبود وقت ، بنا بر نظر سرپرست گروه از ادامه پیمایش خط الراس اشترانکوه صرفنظر و مسیر روستای دره تخت را پیش گرفته تا پس از ۴ ساعت به این روستا رسیده و برنامه را به پایان برسانیم.

نفرات شرکت کننده در این برنامه:
رضا خلیل آبادی- سرپرست
احمد رضا مطهری- مسئول فنی
ارژنگ تقوی- گزارش نویس
حسین بیان -راهنما
تا قله کوله جنون

لازم به ذکر است این برنامه به پاس صعود درخشان خانم پروانه کاظمی (عضو باشگاه اسپیلت) به قلل اورست و لوتسه انجام گرفت و به ایشان تقدیم گردید.

۳ دیدگاه to “گزارش پیمایش خط الراس اشترانکوه در خرداد ۹۱ (تقدیم به پروانه کاظمی)”

  1. فاطمه درزی می گوید:

    واقعاً خسته نباشید. کار بسیار فنی ، سخت و ارزشمندی رو انجام دادید. این همدلی ها و ارج نهادن به تلاش همدیگر افق روشنی رو برای باشگاه اسپیلت ترسیم میکند. به همه همنوردهای عزیزم افتخار میکنم.

  2. سیاوش باجلان می گوید:

    سلام.باعرض خسته نباشی و تبریک به خاطر این صعود. میخاستم اگه میشه اطلاعات و راهنمایی بیشتری در مورد پیمایش این خط راس به بنده بدهید.متشکرم

  3. karamifar می گوید:

    آقای سیاوش باجلان با سلام،
    لطفاً جهت کسب اطلاعات بیشتر با دفتر باشگاه به شماره ۸۸۳۰۱۰۸۴ تماس بگیرید.
    با تشکر

دیدگاه خود را بیان کنید