گزارش صعود قله دوخواهران ۹۷٫۵٫۲۶/هر هفته یک برنامه «شماره ۷۶۷»

ارسال شده توسط در 18 آگوست 2018 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

قلل دو خواهران با ارتفاع ۴۳۲۰ و ۴۳۲۴ متر در دشت لار و بر روی خط الرأسی قرار دارند که از یال سرداغ شروع و به رودخانه سه سنگ دشت لار ختم می شود.(غرب به شرق)
این قلل در دورترین منطقه دشت لار قرار کرفته اند و دسترسی به آن تقریباً سخت می باشد.

گزارش صعود:
روز جمعه ساعت ۴:۳۰ دقیقه همراه دوازده نفر از اعضا و سه نفر میهمان با یک دستگاه مینی بوس به سمت دشت لار حرکت کردیم و در ساعت ۶:۴۰ دقیقه از نگهبانی سد لار گذشتیم.

جاده خاکی بسیار نامناسب مانع از سرعت ماشین در این دشت می شود.

پس از عبور از رودخانه دلیچای و سپس رسیدن به رودخانه سفیداب در امتداد رودخانه حرکت و بعد از حدود نیم ساعت جاده سمت راست رودخانه را به سمت شرق که سربالایی بسیار تندی دارد ، ادامه دادیم و ساعت ۹:۱۵ دقیقه به منطقه دیو آسیاب رسیدیم.

به دلیل شیب زیاد مجبور شدیم در ارتفاع ۳۰۰۰ متر از مینی بوس پیاده شده با کوهپیمایی به راهمان ادامه دهیم.

(البته ابتدای صعود این قلل از ارتفاع حدوداً ۳۵۰۰ متر است.)

بعد از صعود و فرود و عبور از رودخانه به ابتدای یال صعود که با شیب نسبتاً زیادی شروع می شود ، رسیدیم.

در اینجا دو نفر از اعضای باشگاه که در دشت لار مستقر بودند به تیم اضافه شدند و با ۱۷ نفر به صعود ادامه دادیم.

ساعت ۱۴:۱۵ همه تیم به جز دو نفر موفق به صعود قله شرقی دوخواهران شدیم.

پس از ده دقیقه تعدادی از نفرات تیم موفق به صعود قله غربی دوخواهران نیز شدند.

نیم ساعت را به استراحت و عکاسی اختصاص دادیم و ساعت ۱۵ فرود را آغاز نمودیم.

ساعت ۱۶ نیز نیم ساعتی را جهت صرف ناهار توقف داشتیم و سپس فرود را ادامه دادیم.

هنگام بازگشت همنورد عزیزمان محمدتقی غلامی از اعضا با استفاده از یکدستگاه سواری در دو نوبت اعضای تیم را به منطقه دیو آسیاب (محل استقرار مینی بوس) رساند که کمک قابل توجهی به زمان فرود کرد که بسیار از ایشان سپاسگزاریم.

نهایتاً در ساعت ۲۳:۱۵ دقیقه به پل سیدخندان رسیدیم و یک روز خوب و یک صعود فراموش نشدنی دیگر به پایان رسید.

پی نویس:
هم‌نوردان گرامی می توانند گزارش کامل تر این صعود در تاریخ ۹۴/۴/۱۲ را (در اینجا) ملاحظه نمایند.

آقایان : غلامرضاخلیل آبادی «سرپرست» – محمود نادری – محمدتقی غلامی – رحیم بیضاوی – دکتر علی طوطی – رضا عبدالهی – علیرضا قره داغی – ایمان عبادی – بنیامین سعیدی