گزارش صعود قلل اسپیدچال و همهن ۱۴۰۲/۱/۱۸ – هر هفته یک برنامه «شماره ۱۰۲۹»

ارسال شده توسط در 8 آوریل 2023 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

قله همهن با ارتفاع تقریبی ۳۶۵۰ متر در البرز مرکزی و بر روی خطالرأسی فرعی قرار گرفته است که از شمال شرقی به قله پیرزن کلون و از جنوب غربی به قله (فرعی) اسپیدچال به ارتفاع ۳۲۰۰ متر وصل می باشد.
روستای زیبا و تاریخی امامه/فشم استان تهران در پهنه جنوبی این کوهستان واقع است که بهترین مسیر صعود این قلل محسوب می شود.
روز جمعه ۱۸ فرودین ۱۴۰۲ با تیم باشگاه اسپیلت ساعت ۵ بامداد از میدان مهرچال روستای امامه ی بالا صعود را شروع کردیم.
وضیعت هوا آفتابی با باد ۳۰ کیلومتر پیش‌بینی شده بود.
این مسیر تماما روی یال قرار دارد و مناسب صعودهای زمستانی ست.
ساعت ۷:۱۵ بر فراز قله اسپیدچال رسیدیم.
تا اینجای مسیر چالش خاصی وجود نداشت.
تیم ما کم تعداد و سرعت صعود خوبی داشت.
از این به بعد مسیر صخره ای و با کمی افت و خیز همراه بود.
وضیعت برف نرم و تا حدود زیادی نیازمند برف کوبی بود.
در بعضی نقاط به دلیل یخزدگی و برای امنیت بیشتر از کلنگ کوهنوردی استفاده شد.
صعود این مسیر زیبا در ساعت ۱۱ با رسیدن به قله همهن به پایان رسید.
مسیر بازگشت را از دره مهرچال انتخاب کردیم به همین جهت پس از کمی پیشروی به طرف قله پیرزن کلون ، از یالی که به سه راهی (رودخانه) مهرچال ختم میشد ، فرود رفتیم.
برف زیادی در آن منطقه به چشم می خورد.
با رسیدن به رودخانه به طرف پاکوب تابستانی امامه حرکت کردیم که اوایل آن راه را برف زیادی پوشانده بود.
به دلیل آشنا بودن با مسیر راه صحیح را شناسایی و در ساعت ۱۵:۱۵ به روستای امامه پایین رسیدیم و با پیمودن ۲ کیلومتر دیگر بر روی جاده به کنار پارک اتوموبیل مان بازگشتیم.
مسافت این برنامه ۱۶ کیلومتر انداره گیری شد و در ساعت ۱۶ به پایان رسید.

اعضای شرکت کننده در برنامه؛
آقایان : ذبیح اله حمیدی «سرپرست» – رامین منفردزاده «کمک سرپرست» – حامدرضا قنبری – علیرضا بابایی