گزارش راهپیمایی جنگل ابر

ارسال شده توسط در 17 اکتبر 2009 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در اخبار, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

طبق روال برنامه های پاییزی که مناسب اجرای برنامه های جنگلی است این بار به تعداد ۲۵ نفر در شب چهارشنبه ۲۲/۷/۸۸ با یک دستگاه میدل باس به طرف علی آباد گرگان حرکت کردیم. ساعت ۸ صبح به روستای شیرین آباد رسیدیم و بلافاصله با تعویض لباس ها صعود را شروع کردیم. طول این مسیر تا ابر حدود ۱۵ کیلومتر است که یک راه پاکوب در آن وجود دارد. راهنمای ما در این برنامه آقای غفاری از اعضای باشگاه کوهنوردی آفاق گرگان بود که صمیمانه از او سپاسگزاریم.

این مسیر از کنار دره ای در شرق شیرین آباد که رودخانه ای هم در آن جاریست شروع می شود و به طرف جنوب شرقی ادامه دارد. پاکوب این دره تا بالای گردنه ای که به روستای ابر می رسد کشیده شده است و از آنجا به بعد متأسفانه جاده ای ماشین رو وجود دارد که به روستای ابر می رسد.

جنگل در این فصل هم هوای خوبی دارد، هم پاکوبی مناسب. چون بارندگی زیاد نیست و هوا هم رو به سردی است، در نتیجه از دم و بخار و گرما خبری نیست. بعد از ۶ ساعت راهپیمایی در نزدیکی های گردنه بر روی چمن زاری مسطح که اطرافمان را شیب های جنگلی با رنگ های زرد و قرمز و سبز پوشانده بود، کمپ شب مانی را برپا کردیم و بعد از غروب آفتاب با سرد شدن هوا شروع به جمع آوری شاخه های فروافتاده از درختان کهنسال کردیم و آتشی افروختیم که تا صبح ادامه داشت.

واقعأ چه سرزمینی ست ایران. هر نوع طبیعتی که بخواهی می توانی در آنجا بیابی. منطقه ی ابر و شاهرود منطقه ای استثنایی است. در جنوب آنجا کویر مرکزی ایران است و در شمالش جنگل و دریا. در شرق و الالخصوص در غرب آن کوهستان های مرتفع وجود دارد مثل قله ی شاهوار به ارتفاع ۳۹۵۰ متر.

صبح روز بعد با جمع آوری زباله های خود کمپ را ترک کردیم و در راه با خود نجوا کردیم که شاید این تنها خدمتی ست که میتوانیم متقابلأ به این طبیعت زیبا داشته باشیم. طبیعتی که بدون هیچ چشم داشتی این همه نعمت را در اختیار انسان و به خصوص ما کوهنوردان می گذارد.

  ذ.حمیدی ۲۷/۷/۸۸

دیدگاه خود را بیان کنید