گزارش برنامه صعود قله کول جنو ۱۴۰۲/۷/۱۴ – هرهفته یک برنامه «شماره ۱۰۵۳»

ارسال شده توسط در 14 اکتبر 2023 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲، پارکینگ روستای کمندان؛

بیدارباش ساعت ۳:۳۰ بود، پس از جمع کردن چادرها، بستن کوله ها و آماده شدن در ساعت ۴:۲۵ از روی پل آهنی ابتدای مسیر، شروع به پیمایش کردیم.

شب مهتابی و آسمان پر از ستاره بود.

برای مسیریابی بهتر، هدلایتها را روشن کردیم.

در حدود ساعت ۵:۲۵ به سراب خشک شده بهادر رسیدیم که نماد آن یک تابلوی فلزی است.

کم کم هوا رو به روشنی میرفت و تیم یکدست و آماده به مسیر خود ادامه میداد.

در هوای گرگ و میش، تیغه های شگفت انگیز کول جنو نمایان بود.

حوالی ساعت ۶:۲۰ بود که به چشمه ناصر رسیدیم.این چشمه به نام زنده یاد ناصر خوشه‌چین که در زمان ساخت پناهگاه سلیمانی از دنیا رفته نام گذاری شده است.

اندکی توقف کرده و سپس به سمت پناهگاه راهی شدیم.

کم کم وزش باد شروع شده بود.شیب مسیر را با گامهای یکنواخت و کوتاه سپری کردیم تا اینکه در ساعت ۶:۵۰ به پناهگاه رسیدیم.به جهت تایم خوبی که پیمایش کرده بودیم زمانی در حدود ۴۵ دقیقه جهت استراحت و صرف صبحانه در نظر گرفتیم.سرعت باد شدت گرفته بود.

ساعت ۷:۴۰ از پناهگاه به سمت ابتدای تیغه ها راهی شدیم.

سرعت باد گاهی کم و گاهی زیاد میشد.دو تیم جلوتر از ما بودند که یکی از این تیمها به سمت قله کول جنو و تیم دیگر به سمت قله شاتخت در حرکت بودند.

ساعت ۸:۵۰ به ابتدای تیغه ها رسیدیم، کمی توقف و تجدید قوا کرده، باتونها را جمع کردیم و از همان ابتدا سوار بر تیغه ها شدیم.

باد روی تیغه ها بیشتر شده بود و طبیعتا تمرکز و دقت بیشتری نیاز بود.

خوشبختانه همکاری و حمایت در سطح بسیار خوبی بین اعضا تیم برقرار بود.

بعد از دو توقف کوتاه بر روی تیغه ها، در ساعت ۱۱:۱۵ تمامی نفرات با انرژی کامل بر بلندای قله کول جنو ایستادند.

پس از ثبت عکسهای تیمی و انفرادی و مختصری استراحت، در ساعت ۱۱:۵۰ به سمت سنگ شصت خدا راهی شدیم.

ابتدای مسیر فرود، سنگی و پس از طی مسافتی نسبتا کوتاه، پاکوب پدیدار می شود.

باتونها را باز کردیم و ادامه مسیر را در پیش گرفتیم.در ساعت ۱۲:۴۰ در کنار سنگ شصت خدا بودیم.از سمت شمال این سنگ به طرف یخچال چال سیاه فرود رفتیم.این نقطه کمی دست به سنگ شدن لازم دارد.

پس از آن، پاکوب و شن اسکی های مسیر به طرف یخچال، کار را آسان میکند.

حوالی ساعت ۱۳:۴۵ بود که به پناهگاه رسیدیم.با توجه به تایم خوب صعود و فرود، تصمیم گرفتیم که حدود یک ساعت را استراحت کنیم.

ساعت ۱۴:۴۵ بود و زمان حرکت به سمت پارکینگ. مسیری که صعود کرده بودیم را برای فرود انتخاب کردیم.

در بین راه یک زمان کوتاه جهت ریکاوری زانوها در نظر گرفتیم.

سرانجام این برنامه پرخاطره و دلنشین در ساعت ۱۶:۴۰ در محل پارک خودروها به اتمام رسید‌.

اعضا شرکت کننده در برنامه:

آقایان : امین شاه محمدی«سرپرست و مربی راهنما» – علی شیدا «مربی راهنما» – سعید جامعی – علی بابایی – رضا حیدری – محمد خلیل‌ راد – ابراهیم چاوشی – حمید زعفرانی – محسن موسوی – سعید نوروزی – محمود حاتمی