گزارش برنامه صعود قله خرو نرو ۱۴۰۲/۸/۵ – هرهفته یک برنامه «شماره ۱۰۵۶»

ارسال شده توسط در 4 نوامبر 2023 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

حدود ساعت ۵:۳۰ صبح جمعه ۵ آبان ۱۴۰۲ پس از عبور از روستای سنگده در منطقه سوادکوه به ابتدای جنگلبانی رسیدیم‌.

اینجا آخرین نقطه ای است که با خودروی شخصی می توان تردد کرد.

پس از آماده شدن، در ساعت ۵:۵۰ به راه افتادیم.هوا کم کم رو به روشنی میرفت.

قسمتی از مسیر صعود به قله از جاده خاکی داخل جنگل میگذشت.

حال و هوای پاییز، رنگ و و زیبایی شگفت انگیزی به درختان جنگل بخشیده بود بطوریکه هر رهگذری محو تماشای این همه زیبایی  میشد.

پس از طی مسافتی حدودا ۹ کیلومتر  با ۵۰۰ متر افزایش ارتفاع، از جاده خاکی وارد انبوه درختان شدیم.

شیب کم این جاده برای تریل رانینگ بسیار مناسب است.

ساعت ۸:۲۰ بود.

مسیر پر از برگهای زرد و قرمز بود، از همین رو گاهی پیدا کردن پاکوب دقت بیشتری را میطلبید، که البته به دلیل استفاده از جی پی اس، مشکلی در پیدا کردن مسیر نداشتیم.

همچنان از میان انبوه درختان پیمایش میکردیم تا در نهایت در ساعت ۹:۰۵ از جنگل بیرون آمدیم.

مسیر پیش رو و خط الراس خرونرو به وضوح دیده میشد.

از این نقطه، پاکوب مسیر بسیار مشخص و واضح و با شیب نسبتا تندی تا زیر سنگهای عظیم این خط الراس ادامه داشت.

مسیر را با قدمهای کوتاه و یکنواخت ادامه دادیم.

در انتهای این یال و قبل از رسیدن به دیواره های سنگی، می بایست کمی به سمت شرق و دهلیزی که در سمت چپ بود، تغییر جهت می دادیم.

شیب باز هم تندتر شده بود.

این قسمت از دهلیز ریزشی بود، بنابراین اعضای تیم می بایست نزدیک به هم و با فاصله کم حرکت میکردند.

کمی بالاتر با یک کلبه که دارای امکانات اولیه مناسبی بود مواجه شدیم.روبروی این کلبه یک چشمه آب وجود داشت.

بدون توقف به راه ادامه دادیم، مقداری جلوتر به یک چشمه دیگر به نام چشمه زرجو برخوردیم که قابل استفاده نبود.

تراورس زیر خط الراس شروع شده بود.

ارتفاع ۲۹۰۰ متر بودیم و با شیبی نه چندان زیاد به سمت قله در حرکت بودیم.

در ساعت ۱۲:۱۵ به روی خط الراس رسیدیم.

سه قطعه صخره بزرگ در مقابلمان خودنمایی میکرد. میتوانستیم از سمت راست این صخره ها عبور کنیم ولی ترجیح دادیم کمی دست به سنگ شده و خود را به چالش بکشیم.

پس از عبور از این صخره ها، ادامه پاکوب را در پیش گرفتیم.

حدودا در ساعت ۱۳:۴۵ بر بلندای قله زیبای خرونرو ایستادیم.

چند تیم دیگر نیز روی قله بودند.

تقریبا ۲۵ دقیقه را جهت استراحت و ثبت عکسهای انفرادی و تیمی اختصاص دادیم.

پس از آن، همان مسیر را جهت فرود انتخاب کردیم.بنا را بر این گذاشتیم تا وعده نهار را در کنار کلبه صرف کنیم.

مسیر فرود را با سرعت بیشتری طی کردیم و در ساعت  ۱۵:۳۰ به کلبه رسیدیم، سی دقیقه توقف داشتیم و سپس مابقی راه برگشت را در پیش گرفتیم.

نهایت سعیمان این بود که تا قبل از تاریکی هوا از داخل جنگل عبور کرده و خود را به جاده خاکی برسانیم.

با همت، توان و همکاری اعضای تیم، این مهم محقق شد و قبل از اینکه هوا کاملا تاریک شود از جنگل بیرون آمدیم.

پس از کمی استراحت و تجدید قوا، هدلایت ها را روشن کرده و مجددا به راه افتادیم.

در نهایت این برنامه سنگین و در عین حال جذاب و دلنشین در ساعت ۱۹:۵۰ در محل پارک خودروها به اتمام رسید.

اعضا شرکت کننده در برنامه:

آقایان : امین شاه محمدی «مربی و سرپرست» – علی بابایی – حامدرضا قنبری – محمدرضا جعفری – نیکزاد فرزینی – حمید زعفرانی – محمد خلیلی راد – مهرداد امیرآبادیان – محمود حاتمی