گزارش برنامه سنگنوردی دیواره بیستون ـ ۲۴-۱۳۹۲٫۰۷٫۲۶

ارسال شده توسط در 21 اکتبر 2013 ۴ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه, گزارش برنامه های فنی

طبق هماهنگی قبلی، قرار شد ۵ نفر از اعضای باشگاه اسپیلت به سرپرستی آقای صفتدر ظهوری جهت سنگنوردی در منطقه بیستون استان کرمانشاه حضور پیدا کنیم.
 

اعضای تیم، آقایان صفتدر ظهوری (سرپرست)، ارژنگ تقوی، محسن سلیمی، علی صدیقی و خودم، محمدرضا بهروزی بودند.
 

ساعت ۹:۰۰ شب سه‌شنبه، حرکت ما با یک دستگاه وسیله نقلیه شخصی از درب منزل آقای ظهوری شروع شد و ساعت ۳:۰۰ بامداد روز چهارشنبه در محوطه امامزاده باقر منطقه بیستون اقدام به برپایی چادر و شب‌مانی کردیم.
 

روز چهارشنبه، ساعت ۷:۰۰ صبح بیدار شده و پس از آماده نمودن وسایل صعود، ساعت ۸:۰۰ صبح از کف منطقه بیستون، روبروی کاروانسرا اقدام به صعود مسیر قرارگاه نمودیم.
 

پله اول را به صورت آزاد دست به سنگ و سه طول بعدی را با استفاده از طناب صعود کردیم و پس از پیمایش ۳۰۰ متر ارتفاع، اقدام به صعود کُرده‌ای نمودیم.
 

طول‌های صعود انجام می‌شد و افراد به صورت ضربدری و ثابت به صعود کرده‌ای خود ادامه می‌دادند. نکته قابل توجه کشیدن تمامی میانی‌های ۴ طول آخر مسیر منتهی به جانپناه کام‌اژدها بود که خود آقای ضهوری به صورت سرطناب صعود کرده و پس از قرار دادن میانی طبیعی در اول مسیر بقیه افراد نیز صعود کردند.
 

ساعت ۲:۰۰ به جانپناه کام‌اژدها رسیده و پس از گرفتن عکس یادگاری اقدام به فرود تا پله اول نمودیم. پس از گذشتن از منطقه تراورس کل، ساعت ۱۱:۰۰ شب به کف منطقه بیستون کافه شیرزادی رسیده و به سوی کرمانشاه روانه شدیم.
 

صبح روز پنج‌شنبه، ابتدا در منطقه سرطاق سه مسیر سرطناب، مربی و نامشخص صعود شد. سپس در پارک شرقی، مسیرهای انجیر و زیتون دیواره زردکوتاه منطقه طاق‌بستان را صعود کرده و پس از هماهنگی آقای ظهوری با حضور آقای شهرام کرجی، مسئول امداد و نجات استان کرمانشاه و دوستانشان در دیواره سرطاق پارک شرقی، اقدام به سنگنوردی و صعود سرطناب نمودیم.
 

روز جمعه نیز به اتفاق آقای شهرام کرجی، تیم به ۳ کرده تقسیم شده و اقدام به صعود مسیرهای داغ و آذرخش نمودیم. در انتها پس از ۵ طول صعود و رسیدن به کارگاه مشترک اقدام به فرود نموده و ساعت ۱۳:۰۰ به سنگنوردی خود پایان داده و رأس ساعت ۱۵:۳۰ به سمت تهران بازگشتیم.
 

ضمن تشکر از آقای ظهوری به علت راهنمایی‌ها و هماهنگی‌های به عمل آورده در منطقه بیستون و سرطاق، از تجربیات آقای شهرام کرجی نیز بهره‌مند شده و در پی فرصت مجدد جهت حضور دوباره در بیستون و طاق‌بستان، لحظه‌شماری می‌کنم.


    گزارش سایت از: محمدرضا بهروزی
    1392.7.29

دیواره بیستون

از راست به چپ: صفتدر ظهوری، ارژنگ تقوی، علی صدیقی و محسن سلیمی

 

دیواره بیستون، ابتدای مسیر قرارگاه

 

دیواره بیستون، مسیر قرارگاه، اولین طول صعود با طناب

سرطناب: محسن سلیمی

 

جانپناه کام اژدها، مسیر قرارگاه بیستون

 

فرود از کام اژدها ـ محسن سلیمی

 

طاق بستان

سمت راست: مسیر مربی ـ علی صدیقی

سمت چپ: مسیر سرطناب ـ ارژنگ تقوی

 

طاق بستان

سمت راست: مسیر انجیر ـ ارژنگ تقوی

سمت چپ: مسیر زیتون ـ علی صدیقی

 

دیواره سرطاق، مسیر داغ ـ شهرام کرجی

 

دیواره سرطاق، مسیر داغ ـ صفتدر ظهوری

۴ دیدگاه to “گزارش برنامه سنگنوردی دیواره بیستون ـ ۲۴-۱۳۹۲٫۰۷٫۲۶”

  1. محسن می گوید:

    بسیااااااااااااااااار بسیاااااااااااااااار عااااااااااااالی بود
    کمال تشکر و سپاس فراوان از مربی خوب و دوستداشنی ،آقای ظهوری عزیز که هر لحظه با ایشان بودن یادگیری درسی جدید.. خیلی خیلی ممنون
    دوست دارم از آقای بهروزی عزیز تشکر ویژه و قدردانی بکنم. که حضور من در همچین برنامه ای به پاس زحمات ایشان به عنوان یه مربی،یه دوست و یا برادر بزرگترم که همیشه در کنار ما،یار و یاورمان بود،که اگر این عزیز نبودن من هم خواب همچین برنامه ای رو نمیدیدم..آرزوی سلامتی و موفقیت روز افزون در تمامی لحظات زندگی رابرای شما خواستارم…
    “خورشیدی هستی که اگر هم نخواهی بتابی نمیتوانی”

  2. شهرام کرجی می گوید:

    با سلام وخسته نباشید به دوستان وسنگنوردانی که از تهران تشریف آورده اند وامیدوارم که در عرصه سنگنوردی وهمچنین در زندگی موفق باشید و با سلا م به آقایان عمیقی وحمیدی مسولیت محترم باشگاه
    لازم بذکر است نام مسیر بادام است نه زیتون
    شهرام کرجی

  3. روبن سرکیسیان می گوید:

    با سلام با خواندن این گزارش به یاد سالهای گذشه افتادم لحظاتی از زندگی هست که هرگز فراموش نمیشود. برای رسیدن به چنین لحظاتی تلاش باید کرد. شاد و پیروز باشید.

  4. نصرت الله طریقی می گوید:

    با درود بر همه هم باشگاهی های عزیزم که در این برنامه بودند . تبریک فراوان و خسته نباشید

دیدگاه خود را بیان کنید