هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت (سال اول – شماره ۴ -تاریخ ۹۲،۳،۲۶)

ارسال شده توسط در 16 ژوئن 2013 ۳ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت


سال اول         شماره ۴         تاریخ ۹۲،۳،۲۶


بشر از ابتدا موجود ساخته و پرداخته‌ای نیست،بلکه با برگزیدن اخلاق خود،خویشتن را می‌سازد.

« ژان پل سارتر »

نشست هفتگی ۹۲،۳،۲۱:
دراین نشست هفتگی خانم پروانه کاظمی عضو پایدار باشگاه اسپیلت که از کانچن‌جونگا بازگشته‌اند حضور داشتند و گزارش کوتاهی از نحوه صعود ، شرایط منطقه ، تیم‌های حاضر در منطقه ارائه کردند که البته شرح کامل را در گزارش برنامه شان ارائه خواهند نمود.
همچنین گزارش دو برنامه اجراشده باشگاه نیز ارائه شد . صعود قله زرینه کوه همراه با عکس توسط آقای آرش ده‌حقی و صعود قله سیالان و فرود از جنگل دو هزار همراه با عکس توسط خانم راحله خلیل آبادی.

تبریک تولد :
روز ۲۰ خرداد تولد آقای علی صدیقی کوچک‌ترین عضو باشگاه اسپیلت (با ۱۵ سال سن) بود . ضمن عرض تبریک به علی آقا ، برای ایشان آرزوی موفقیت و پیروزی درتمام مراحل زندگی را داریم .


عضوجدید باشگاه :
در هفته گذشته آقای محمدمهدی فومنی به عضویت باشگاه اسپیلت درآمدند. برای ایشان آرزوی صعودهای موفق در کنار هم باشگاهی هایشان را داریم .


برنامه هفتگی:
صعود قله خلنو برنامه هفته گذشته باشگاه بود که با سرپرستی آقای حمیدی و حضور ۲۱ نفر از اعضا و میهمان اجرا شد.


آخرین خبر از اعزام تیم باشگاه کوه‌نوردان آرش به برودپیک :
همانطور که در همین سایت ملاحظه کردید روز یکشنبه ۱۹ خرداد ماه ۱۳۹۲، تیم ۵ نفره باشگاه کوه‌نوردان آرش به سرپرستی آقای رامین شجاعی عازم صعود قله ۸۰۴۷ متری برودپیک، دوازدهمین قله مرتفع جهان در هیمالیای پاکستان شد. این تیم قصد دارد این قله را از مسیر جدید (ایرانی‌ها) که در سال ۱۳۸۸ تا ارتفاع ۷۰۰۰ متری آن را گشایش و صعود کرده بودند ، صعود نماید. در سال ۱۳۸۸ آقای کیومرث بابازاده به عنوان سرپرست و آقای رامین شجاعی به عنوان سرپرست فنی به علاوه ۶ کوه‌نورد دیگر در تلاشی ۵۰ روزه (به طور مستقل) برای اولین بار مسیری جدید را بر روی قلل هیمالیا با نام (ایرانی‌ها) به ثبت
رساندند. دیگر اعضای این تیم را آقایان آیدین بزرگی، مجتبی جراحی، افشین سعدی و پویا کیوان  تشکیل می دهند .
کوه نیوز به نقل از آقای کیومرث بابازاده اعلام کرده که این تیم بعد از رسیدن به این کشور از طریق زمینی خود را به« اسکاردو »رسانده است و امروز یکشنبه عازم« اسکولی »و سپس در روز دوشنبه راه پیمایی خود را از طریق « یخچال بالترو» به طرف بیس کمپ برودپیک آغاز می کند.آقای برهمنی همنورد لیلا اسفندیاری در صعود گاشربروم، که قصد صعود به قله برود پیک از مسیرنرمال را دارد همراه تیم  است.


مهدی قلی پور درکمپ اصلی نانگاپاربات:
بنابر گزارش کوه‌نوشت : «مهدی قلی پور» در کمپ‌ اصلی «نانگاپاربات» مستقر شده است. این گزارش حاکی‌ست به علت نامساعد بودن هوا از روز استقرار  (۲۲ خرداد) وی پس از چند روز استراحت فعالیت خود را جهت هم هوائی آغاز کرده است. نانگاپاربات نهمین قله مرتفع جهان به ارتفاع ۸۱۲۶ متر می باشد که  در هیمالیای پاکستان قرار گرفته است.


فراخوان طرح یادبود جان‌باختگان کوهستان در قطعه‌ی قهرمانان و نام‌آوران :
سایت فدراسیون کو‌ه‌نوردی و صعودهای ورزشی کشور : به اطلاع می‌رساند؛ پیرو تعاملات صورت‌گرفته با کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران، این فدراسیون در نظر دارد نسبت به تهیه طرح یادبود جان‌باختگان کوهستان در قطعه قهرمانان و نام‌آوران بهشت زهرا(س) اقدام نماید.لذا از آن دسته از پیش‌کسوتان، مربیان، ورزشکاران، هنرمندان، علاقه‌مندان و… که تمایل دارند در این طرح، هم‌فکری و مشارکت نمایند، درخواست می‌شود نسبت به ارائه ایده‌ها و طرح‌های ارزشمند خود تا تاریخ ۳۱ تیر ۹۲ اقدام نمایند. این فدراسیون پیشاپیش از مشارکت جامعه گرانقدر و قدر‌شناس کوه‌نوردی در این رابطه تشکر و قدردانی می‌نماید.


«پاکستان » تلاش در برندهای ۸۰۰۰ متری و مسیرهایی مهم‌تر از برندها:
به نقل از وبلاگ بیواک : با پایان یافتن صعودهای بهاره ۸۰۰۰ متری‌ها در نپال ، اینک صعودهای تابستانی ۸۰۰۰ متری‌ها در پاکستان آغاز شده است . حالا K2  ، نانگاپاربات ، گاشربروم ۱ ، گاشربروم ۲ و برودپیک میزبان کوه‌نوردان و توریست کوه‌نوردان هستند . اکسپدیشن های زیادی از سراسر دنیا عازم پاکستان شده اند و یا در حال عزیمت به پاکستان می باشند . اما و شاید مهم‌تر از این برندها ، قله ها و مسیرهای کمتر شناخته شده یا کمتر صعود شده هستند که قرار است امسال روی تعدادی از آنها تلاش هایی به شرح زیر صورت گیرد :
 
ماشر بروم – 7821 متر : ماشر بروم ، همان  K1 است ، نهمین قله بلند پاکستان و بیست و دومین قله بلند جهان . اولین تلاش بر روی این قله در سال ۱۹۳۸ ( ۷۵ سال پیش ) توسط تیمی از انگلستان صورت گرفته است . اما اولین صعود موفق آن توسط تیمی امریکایی – پاکستانی در سال ۱۹۶۰ به ثمر نشسته است . دیوید لاما و پیتر اورتنر قرار است امسال این قله را از مسیری نو و از دیواره سنگی ۳۵۰۰ متری صعود کنند . کوپل نامدار کوه‌نوردی جهان قبلا اولین صعود آزاد و تاریخی مسیر کمپرسور را در پاتاگونیا ( امریکای لاتین ) به نام خود ثبت کرده اند . آنها علاوه بر ده ها صعود موفق دیگر ، تابستان سال گذشته در پاکستان برج ترانگو به ارتفاع ۶۲۶۵ متر و نیز چوگولیسا به ارتفاع ۷۶۶۵ متر را صعود کرده اند .
کونیانگ چیش شرقی – 7400 متر: تا کنون چند بار تلاش بر روی این قله صورت گرفته اما هنوز این قله صعود نشده است . تابستان امسال قرار است دو کوه‌نورد اتریشی و سوئیسی به ترتیب به اسامی هانس یورگ اوئر و سایمون آنتاماتن بر روی این قله تلاش کنند . آنها فعلا در مسیر بیس کمپ هستد .
چارکوسا ولی: دو کوه‌نورد انگلیسی به اسامی جان گریفیت و اندی هوسمان بر روی قله‌های دره‌ی چارکوسا تلاش خواهند کرد . این قله ها عبارتند از:  K6   به ارتفاع ۷۲۸۱ متر ، K7 به ارتفاع ۶۹۳۴ متر و لینک سار به ارتفاع ۷۰۴۱ متر .
پاسو پیک – ۷۱۸۴ متر: یک تیم ۸ نفره فرانسوی در صدد هستند تا قله‌هایی به ارتفاع ۵۰۰۰ تا ۶۸۰۰ متری را در دره هونزا صعود کنند . در انتهای برنامه قرار است آنها قله ۷۱۸۴ متری پاسوپیک را صعود کنند و با اسکی فرود بیایند.( لازم بذکر است که تیم ملی ایران در تابستان سال ۱۳۹۰ پس از ۱۶ سال که هیچ تیمی نتوانسته بود این قله را صعود کند ، موفق به صعود این قله شد که آقای رضا خلیل آبادی عضو پایدار باشگاه اسپیلت نیز در این صعود حضور داشتند.)
برج اولی بیاهو – ۶۱۰۹ متر:۶ کوه‌نورد و یک فیلم‌بردار ایتالیایی بر روی برج اولی بیاهو  به ارتفاع  6109 متر تلاش خواهند کرد . قرار است آنها در رخ جنوب شرقی به شیوه‌ی آلپی مسیری جدید در دیواره سنگی به ارتفاع ۱۰۰۰ متر گشایش نمایند .
پایجوپیک – ۶۶۱۰ متر: امسال سه کوه‌نورد باسکی بر روی این قله از رخ جنوبی تلاش خواهندکرد که ۱۰۰۰ متر آخر مسیر دیواره‌ای سنگی و برفی است . تا کنون فقط دو کوه‌نورد پاکستانی و یک کوه‌نورد آمریکایی موفق به صعود این قله آن هم از رخ شمالی آن شده اند .


        

گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

 

۳ دیدگاه to “هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت (سال اول – شماره ۴ -تاریخ ۹۲،۳،۲۶)”

  1. همتیان می گوید:

    سلام ودرود سرکار خانم محمودی
    ممنون از هفته نامه ایی که تدارک دیده اید.
    شاد و سلامت باشید

  2. رامین شریف زاده می گوید:

    سلام..
    خسته نباشید ویژه به خانم محمودی بخاطر اینهمه وقت و علاقه که صرف باشگاه میکنند .. …

  3. مرجان گودرزي می گوید:

    سرکار خانم ساقی محمودی عزیز بر همت بلند و اخلاق مهربانت درود

دیدگاه خود را بیان کنید