هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت (سال اول – شماره ششم – تاریخ ۹۲،۴،۹)

ارسال شده توسط در 30 ژوئن 2013 ۲ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

هفته نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی اسپیلت
سال اول         شماره ششم         تاریخ ۹۲،۴،۹


« صبر» همنشین «خرد» است . «آگوستین هیپو»

شمشک – مسیر قله سرکچال

عکاس آقای علیرضا حاصلی

نشست هفتگی ۹۲،۴،۴ :

روز ۶ تیرماه مصادف است با تأسیس باشگاه کوه‌نوردی اسپیلت . هفت سال پیش در چنین روزی این باشگاه رسما افتتاح و به بهره برداری رسید . به همین مناسبت روز سه شنبه ۹۲،۴،۴ مراسم جشنی که هر ساله برگزار می شود ، با حضور ۸۰ نفر از اعضا و میهمانان برگزارشد .

اعضای جدید باشگاه :

در هفته گذشته دونفر به عضویت باشگاه کوه‌نوردی اسپیلت درآمدند . آقایان حامد انهاری و امید صادقی . ضمن تبریک به ایشان آرزوی صعودهای موفق درکنار همنوردانشان در باشگاه اسپیلت را داریم.


میهمانی شام اول هر ماه :

همانطور که اعضای محترم باشگاه در جریان می باشند ، اولین چهارشنبه هر ماه اعضا به تنهائی و یا همراه خانواده‌هایشان در این میهمانی شرکت می کنند . میهمانی این ماه مصادف با ۵ تیرماه و زادروز اینجانب بود و با حضور  21 نفر از اعضاء و میهمان به صرف شام و یک جشن تولد کوچک همراه بود که در اینجا جا دارد از همه عزیزانی که افتخار داده و در جشن کوچک ما شرکت کردند و اینجانب را با اهداء هدایا شرمنده لطف خود کردند ، کمال تشکر و قدردانی را نمایم .


برنامه هفتگی :

هفته گذشته ۲ برنامه هفتگی داشتیم . صعود قله سرکچال که به سرپرستی آقای حمیدی و با حضور ۱۲ نفر از اعضا و میهمان برگزار شد . برنامه دوم مربوط به تیم سنگ‌نوردی باشگاه و به سرپرستی آقای صفتدر ظهوری بود که با حضور ۸ نفر از اعضا و در منطقه بندیخچال اجرا شد .


محکومیت قتل عام نانگاپاربات توسط فدراسیون کوه‌نوردی کشور:

سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی و کشتار بی‌رحمانه‌ی کوه‌نوردان مستقر در کمپ اصلی قله‌ی "نانگاپاربات" و ابراز تأثر عمیق و هم‌دردی با خانواده‌ی جان‌باختگان این حادثه‌ی تأسف‌بار، ضایعه‌ی پیش‌آمده را به جامعه‌ی جهانی کوه‌نوردی تسلیت گفت.فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی کشورمان در این اطلاعیه تصریح کرده است، مقامات و مسئولین ذی‌ربط کشور پاکستان می‌بایست نسبت به تأمین امنیت کوه‌نوردان و گردشگران در سلسله جبال قراقروم که کانون توجه‌ بسیاری از هیمالیانوردان دنیاست، توجهات و اقدامات جدی را معطوف دارند تا چنین فجایع دردناکی روند فعالیت کوه‌نوردان جهان را تحت الشعاع قرار ندهد.شایان ذکر است این اطلاعیه به اتحادیه جهانی کوه‌نوردی، اتحادیه‌ی کوه‌نوردی آسیا، فدراسیون کشورهای کوه‌نوردان جان‌باخته و مقامات پاکستانی نیز ارسال شده است.


برگزاری نهمین جشن تیرگان و روز ملی دماوند:

سایت انجمن کوه‌نوردان ایران اعلام کرد: نهمین دوره جشن تیرگان و روز ملی دماوند توسط انجمن دوست‌داران دماوندکوه و با همکاری انجمن کوه‌نوردان ایران و دیگر ارگان‌ها و نهادها در تاریخ ۱۴ تیر ۱۳۹۲ در دانشگاه پیام نور رینه برگزار خواهد شد.
زمان: ساعت ۹ تا ۱۸
غرفه‌ها:                                                 ویژه برنامه ی داخل سالن از ساعت ۱۵ تا ۱۸:        
۱- انجمن دوست‌داران دماوندکوه                 ۱- خیرمقدم مسئولین محلی     
۲- انجمن کوه‌نوردان ایران                           ۲- سخنرانی دکتر منصوری لاریجانی
۳- کوه‌نوردی و زیست محیطی                    ۳- سخنرانی دکتر کهرم و مهندس درویش
۴- نقاشی کودکان                                    4- نقالی استاد صادقی    
۵- غذاها و شیرینی‌های محلی                  5- اجرای موسیقی محلی ایلامی ومازندرانی‌و‌…  

 

تراژدی نانگاپاربات و شناسایی و تعقیب تروریست‌ها :

به نقل از وبلاگ کوه نوشت:مقامات ارشد پاکستانی چهارشنبه اعلام کردند شبه نظامیانی که اخیرا به یک اردوگاه کوه‌نوردان خارجی در مناطق شمالی پاکستان حمله کردند و ۱۰ نفر از آنان و راهنمای محلی آنها را کشتند، شناسایی شده اند.به گزارش شبکه‌های تلویزیونی داخلی«عثمان زکریا» ، بازرس کل پلیس گیلگیت-بالتیستان گفت ۱۵ تا ۱۶ شبه نظامی در حمله یکشنبه در منطقه «نانگا پاربات» دخالت داشتند.وی گفت مهاجمان اکنون به چند گروه تقسیم شده و همچنان در مناطق کوهستانی این منطقه بسر می برند و این امیدواری وجود دارد که نیروهای امنیتی به زودی آنها را بازداشت کنند.
شبکه تلویزیونی «جئو» به نقل از بازرس کل پلیس گیلگیت-بالتیستان اعلام کرد شبه نظامیان به گروههای قومی که فعالیت آنها غیرقانونی اعلام شده است تعلق دارند و از اهالی ساکن در مناطق دایامیر Diamir ، مانسهرا Mansehra و کوهستان Kohistan در بخش‌های شمالی پاکستان هستند.
به گزارش خبرگزاری «شین‌هُوا» از اسلام آباد، این افراد با به تن کردن یونیفرم‌های نیروهای امنیتی به سوی جهانگردان نزدیک اردوگاه‌شان در نانگاپاربات آتش گشودند و ۱۰ کوه‌نورد خارجی و راهنمای آنها را کشتند.عثمان زکریا گفت ارتش و سازمان های امنیتی به جمع آوری اطلاعات درباره مهاجمان کمک کردند. گروه‌های طالبان و جندالله پاکستان، مسئولیت این حمله مرگبار را که در منطقه‌ای آرام در شمال پاکستان صورت گرفت ، پذیرفته اند.در همین حال حدود ۳۵ تا ۴۰ کوه‌نورد خارجی که بلافاصله پس از این حادثه از منطقه حمله تخلیه شدند، ظرف چندروز آینده به کشورهای شان باز خواهند گشت. همچنین این وبلاگ در بخشی دیگر نقل کرده دولت پاکستان ورود گردشگران کوه‌نورد را به این کشور به حالت تعلیق درآورده و اعلام کرده پس از برقراری امنیت و مجازات مسببان این حادثه، باردیگر گردشگران کوه‌نورد امکان صعود به کوه "نانگا پاربات" و دیگر کوه‌های منطقه هیمالیا را خواهند داشت.این حادثه در شرایطی روی داد که در دهه‌های گذشته نیز ناآرامی در پاکستان، گردشگران را از این کشور فراری داده است تا اینکه از سال گذشته بازگشت گردشگران به پاکستان آغاز شد.پاکستان در سال ۲۰۱۲ با میزبانی از بیش از یک میلیون گردشگر حدود ۳۵۰ میلیون دلار از محل صنعت گردشگری درآمد داشت که یکی از علل اصلی آن راه‌اندازی مراکز اطلاع رسانی و رزرواسیون برای گردشگران در مناطق مختلف پاکستان بوده که سهم بسزایی در جذب گردشگران به این کشور داشته‌ است. در ادامه اخبار نانگاپاربات و به نقل از کوه نیوز آقای مهدی قلی‌پور نیز که بر روی قله نانگاپاربات تلاش می کرد و موفق به صعود تا کمپ ۲ این قله شده بود ، به دلیل وقوع این حادثه تروریستی و تعطیلی برنامه صعود به این قله در این فصل از طرف ارتش پاکستان ، همراه تمامی کوه‌نوردان تلاش کننده بر روی این قله  به اسلام آباد منتقل شده و در ساعت ۲۲ شنبه ۸ تیرماه وارد کشور شد.

مهدی قلی‌پور و تونچ فیندیک کوه‌نورد ترکیه‌ای در کمپ اصلی نانگاپاربات

(عکس از سایت شخصی مهدی قلی‌پور)

وبلاگ بیواک نقل کرده ، تیم کشور رومانی همچنان برای صعود قله نانگا پاربات از جبهه روپال تلاش می کند . این تیم از همان ابتدا کمابیش در جریان حمله تروریستی طالبان در بیس کمپ جبهه دایامیر قرار گرفت . این امکان وجود داشت که حمله تروریستی انرژی روانی تیم را تخلیه و آنها را مجبور به برگشت به کشورشان نماید . اما مدیران اکسپدیشن و مقامات کشور رومانی بر طبل طالبان نکوبیدند . برعکس ، آنها از یک طرف خبرهای حمله تروریستی و از طرف دیگر شرایط ذهنی و روانی حاکم بر منطقه را کنترل و مدیریت کردند و نتیجه آن‌که تیم رومانیایی کماکان به تلاش خود برای صعود ادامه می‌دهد . "برای ما خروج از نانگا پاربات کار آسانی بود . اما ما کوه را برای آسان ترین راه انتخاب نکرده ایم . ممنون برای اندیشه های مثبت . نگران ما برای انرژی های منفی نباشید " !


پروژه ۷ آتشفشان ۷ قاره و اینک صعود قله دماوند :

همانطور که در شماره های گذشته این هفته نامه تحت عنوان از یکشنبه تا یکشنبه چه خبر ملاحظه کردید و به نقل از وبلاگ سولدوز کلوب مطلبی تحت عنوان «صعود به هفت قله مرتفع آتشفانی هفت قاره در یک سال »را درج کردیم . در ادامه "پروژه هفت آتشفشان" اولگا رومیانتسوا (Olga Rumyantseva) بانوی کوه‌نورد ۳۸ ساله روس بعد از صعود به مرتفع ترین قلل آتشفشانی قطب جنوب (سیدلی)، آفریقا (کلیمانجارو) و اقیانوسیه (گیلاو)، به قصد صعود مرتفع ترین قله آتشفشانی آسیا در هفته گذشته موفق به صعود قله ۵۶۷۰ متری دماوند شد.این کوه نورد ماجراجو می گوید: " گروه ما به دماوند صعود کرد. هوا سرد بود و باد شدیدی می وزید. در کل این صعود برای بعضی از همراهانم سخت بود. همان روز شب دیروقت به پلور بازگشتیم. امروز را استراحت می کنیم و سپس به تهران بر می گردیم. بخشی از گروه به خانه بر می گردند و بخشی هم برای آشنایی بیشتر با ایران به اصفهان سفر می کنند."


گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

 

۲ دیدگاه to “هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت (سال اول – شماره ششم – تاریخ ۹۲،۴،۹)”

  1. همتیان می گوید:

    سلام ودرود سرکار خانم محمودی
    پاینده و سرفراز باشید

  2. ملکی می گوید:

    به امید اینکه خانم محمودی بزودی گزارشات صعودهای خود به هیمالیا را در هفته نامه باشگاه قرار دهد .

دیدگاه خود را بیان کنید