هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت(سال سوم – شماره‌۱۴۳ – تاریخ ۹۴،۵،۱۸)

ارسال شده توسط در 9 آگوست 2015 ۲ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت
سال سوم          شماره‌۱۴۳          تاریخ ۹۴،۵،۱۸

انسانها در هیچ یک از ویژگی‌هایشان به اندازه نیکی کردن به همنوعان خود خدای گونه نیستند.«سیسرو»

green-mountain

تیتر خبرها:
* نشست هفتگی اعضای باشگاه ۹۴،۵،۱۳
* تبریک تولد
*عرض تسلیت

* برگزاری کلاس‌های سنگ‌نوردی آقایان
* قله و گرده آزادکوه صعود شد
* آخرین خبر از تیم کورژنفسکایا
* استقبال از قهرمانان هیمالیانورد اعزامی به قله کنگور
* متن پیام تبریک معاون ساماندهی امور جوانان اداره کل به تیم هیمالیانوری استان تهران
* فدراسیون طی مکاتبه‌ای با نهادهای ذی‌ربط خواستار برخورد با «شهرداری رینه» شد
* اهدای پاداش قهرمانان رشته «سرعت»
*«سومین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی با نگاهی به سلامت مکمل‌های ورزشی»
* اعزام تیم ملی امید کوه‌نوردی ایران به کمپ آموزشی هندوستان
* بازدید مدیرعامل شرکت توسعه از تأسیسات ورزشی فدراسیون در دماوند
* گزارش صعود سراسری بانوان به قله سنبران
*«فرمانروای زاگرس»؛ ۲۳ مرداد روی پرده‌ی نقره‌ای!
* اشتک ۷۲ قله را پشت سرگذاشت
* شکستن رکورد بزرگترین عکس دنیا؛۱۵ روز عکاسی در دمای منفی ۱۴ درجه‌ی «مون‌بلان»

 

نشست هفتگی اعضای باشگاه ۹۴،۵،۱۳:
شانزدهمین نشست هفتگی باشگاه همراه با ارائه دو گزارش برنامه بود.گزارش برنامه صعود قله علم کوه همراه با عکس و فیلم توسط بهاران اصلانی و صعود قلل سرکچال به خلنو همراه با عکس توسط مریم پیمان و رضا خلیل آبادی .

 

تبریک تولد:
۱۶ مرداد مصادف با تولد دو نفر از اعضای باشگاه بود. میلادحسین‌زاده و معصومه رجب‌علی. ضمن عرض تبریک به این عزیزان ، برایشان آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون داریم.

 

عرض تسلیت :

باخبر شدیم آقای کریم شمشاد از اعضای قدیمی باشگاه در سوگ از دست دادن برادر گرامی‌شان هستند. ضمن عرض تسلیت به ایشان و خانواده محترم، از خداوند منان برای آن عزیز از دست رفته غفران الهی و آرامش ابدی و برای بازماندگان صبر جزیل خواهانیم .

 

برگزاری کلاس‌های سنگ‌نوردی آقایان:
پایان هفته گذشته آخرین جلسه کلاس سنگ‌نوردی مقدماتی به مربی‌گری آقای صفتدر ظهوری در بخش آقایان و با حضور اعضا در منطقه بندیخچال برگزار شد.

 

قله و گرده آزادکوه صعود شد:
برنامه هفته گذشته باشگاه صعود قله آزادکوه و گرده بود که این برنامه با حضور اعضا و میهمانان اجرا شد.

 

آخرین خبر از تیم کورژنفسکایا:

طی تماس تلفنی آقای ذبیح‌اله حمیدی ، ایشان به دلیل سوختگی پا و عدم بهبودی روز گذشته ۱۷ مردادماه با هلی‌کوپتر بیس کمپ کورژنفسکایا را به مقصد شهر دوشنبه ترک کرده و اکنون آنجا مستقر و در حال مداوا هستند و روز پنجشنبه به ایران بازمی‌گردند.

آقای حمید محمودی با تیم خراسان رضوی به سرپرستی آقای حسین امانی در کمپ ۲ (۵۸۰۰ متر )و در تلاش برای برپایی کمپ ۳ (ارتفاع ۶۳۰۰ متر)هستند.
لازم به ذکر است تیم ایران در سال‌جاری ، اولین تیم گشاینده مسیر صعود این قله می‌باشد.
با آرزوی سلامتی برای آقای حمیدی و سلامتی و موفقیت برای آقای محمودی و اعضای تیم.

 

استقبال از قهرمانان هیمالیانورد اعزامی به قله کنگور: 

IMG_9117-1024x669

سایت هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ؛ ساعت ۲۲روز شنبه ۱۷ مرداد ماه ، قهرمانان هیمالیانورد استان تهران پس از تلاشی ارزشمند بر قله‌ی ۷۷۱۹ متری “کنگور” که با شعار ” حفظ کوهها برای تامین آب ” و ” حمایت از کودکان نقص ایمنی ” انجام گردید، از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) با استقبال ریاست محترم فدراسیون کوه نوردی جناب آقای زارعی، پیش‌کسوتان، مربیان، دوستان و خانواده‌ها به میهن بازگشتند.
باشگاه کوه‌نوردی اسپیلت نیز ضمن عرض تبریک به اعضای تیم، برای تمامی این عزیزان آروزی موفقیت درتمامی مراحل زندگی را دارد.

 


متن پیام تبریک معاون ساماندهی امور جوانان اداره کل به تیم هیمالیانوری استان تهران:

roosttami7

هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان تهران به نقل از سایت اداره کل ورزش و جوانان استان تهران ؛

معاون ساماندهی امور جوانان در پیامی موفقیت کوه‌نوردان استان تهران در صعود به قله ۷۵۴۷ متری موستاق را به جامعه کوه‌نوردی تبریک گفت. متن این پیام به شرح زیر میباشد:
“موفقیت کوه‌نوردان استان تهران، در صعود به قله ۷۵۴۶ متری موستاق ‌آتا را به یکایک اعضای تیم، دست اندرکاران و جامعه کوه‌نوردی صمیمانه تبریک عرض می‌کنم. این صعود که در نوع خود ارزشمند است، بار دیگر موید شایستگی جوانان ایران عزیز در انجام فعالیت‌های گروهی و سخت‌کوشی تا رسیدن به قله‌های موفقیت است. امید داریم تعمیم ورزش انسان‌ساز کوه‌نوردی، بستری باشد برای گسترش کار گروهی و تعمیق فرهنگ دوستی با طبیعت اقشار مختلف میهن عزیزمان. ”

 

فدراسیون طی مکاتبه‌ای با نهادهای ذی‌ربط خواستار برخورد با «شهرداری رینه» شد:

1091-main-1919130474

فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی با ارسال نامه های جداگانه به جناب آقای فیاضی رئیس محترم کمیته ملی طبیعت‌گردی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی‌ و گردشگردی، سرکار خانم معصومه ابتکار معاون محترم رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران و جناب آقای دکتر مهردادی مدیرکل محترم سازمان حفظ محیط زیست استان مازندران؛ خواستار برخورد با شهرداری رینه در تخلیه زباله های این شهر در دامنه کوه دماوند گردید .
در این نامه آمده است:
“ضمن قدردانی از تلاش‌‌های ارزشمند شما و آن سازمان محترم، به استحضار می‌رساند؛ پس از تعطیلی معادن کوه دماوند که موجبات نزدیک شدن به خواسته‌های جامعه کوه‌نوردی و علاقه‌مندان محیط زیست را فراهم آورد، اینک شهرداری رینه با بی‌توجهی به اکوسیستم شکننده این کوهستان، محل معدن وسون در دامنه جنوبی این کوه را بدون توجه به هشدارهای این فدراسیون به مکان تخلیه زباله‌های شهر رینه تبدیل نموده است! این امر علاوه بر آنکه موجبات نگرانی علاقه‌مندان محیط زیست را فراهم آورده، سدی است در مقابل تلاش‌های صورت گرفته در ثبت جهانی این کوهستان.
لذا از آن مقام محترم تقاضا می‌شود دستورات لازم را جهت جلوگیری از ادامه این روند و برخورد با عوامل دخیل در این تخریب صادر نمایید.”

 


اهدای پاداش قهرمانان رشته «سرعت»:

1096-main-1937730841

فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی به منظور قدردانی از سه قهرمان رقابت‌های سنگ‌نوردی ماده سرعت؛ اقدام به اهدای ۳ لاین گیره سرعت به ۳ تن از قهرمانان این رشته نمود. «رضا علیپور» رکورددارسرعت مردان، «فرناز اسماعیل زاده» رکورددار سرعت زنان و «حمیدرضا توزندجانی» قهرمان سرعت کشور بدلیل کسب عناوین قهرمانی و رکوردهای ارزشمند مورد تقدیر قرار گرفتند. لازم به ذکر است گیره‌های فوق دارای استاندارد فدراسیون جهانی صعودهای ورزشی بوده و در کلیه رقابت‌های قاره ای و جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

«سومین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی با نگاهی به سلامت مکمل‌های ورزشی»:

1097-main-1577932412

به گزارش کارگروه پزشکی کوهستان؛ در پی استقبال علاقه مندان، متخصصان و جامعه علمی از دو دوره متوالی همایش مکملهای رژیم غذایی و رژیمی، دبیرخانه دائمی همایش مذکور اقدام به برگزاری «سومین همایش مکملهای غذایی و رژیمی با نگاهی به سلامت مکملهای ورزشی» در روزهای ۲۸، ۲۹ و ۳۰ مرداد ماه در مرکز همایشهای بین المللی هتل المپیک تهران نموده است …
لازم به ذکر است یک از اهداف اصلی این همایش سالم سازی زنجیره تأمین مکمل ها و افزایش آگاهی جامعه ورزشی کشور نسبت به این مقوله میباشد، مراتب جهت اطلاع علاقه‌مندان بر اساس فایل‌ها اعلام می گردد. لطفا برای مشاهده (اینجا)کلیک کنید.

 

اعزام تیم ملی امید کوه‌نوردی ایران به کمپ آموزشی هندوستان:

1102-main-1132911745

بنا بر اعلام کارگروه هیمالیانوردی فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ؛ تیم ملی امید کوه‌نوردی ایران پس از پشت سرنهادن ۱۸ ماه اردوهای ناپیوسته و صعود زمستانی به قلل دماوند و آرارات و همچنین حضور در کمپ جوانان اتحادیه جهانی کوه‌نوردی در دماوند با ترکیب هشت ورزشکار پسر و دو دختر و ۳ مربی و سرپرست روز ۲۷ مردادماه راهی هندوستان جهت حضور در کمپ آموزشی این کشورخواهد گردید.
اعضای اعزامی کشورمان عبارتند از: رضا فتاحی قاضی، مهیار کفاش، مهدی بیگدلی، منصور عزیزی، احد درویش زاده، سهند جمشیدی، محمدجواد اله‌یارنژاد، هادی محرمی، نسترن گودرزی و نرگس گودرزی سرپرست محمد نصیری ،مربی حسین مقدم ،امور بین الملل محمود هاشمی.

لازم به ذکر است کمپ این تیم در ایالت هیماچال پردادش و منطقه لاهول بر روی یخچال باراشیگری که در مرز جامو و کشمیر هندوستان قرار دارد برپاخواهد گردید.
ما نیز برای این عزیزان آرزوی موفقیت داریم.

 

بازدید مدیرعامل شرکت توسعه از تأسیسات ورزشی فدراسیون در دماوند: 

1103-main-201417314

به گزارش سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ؛ مهندس مدبر مدیرعامل شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی صبح پنجشنبه ۱۵ مرداد با حضور در ارتفاعات کوه دماوند، از مجتمع خوابگاه در حال ساخت قرارگاه پلور بازدید کرد. به گزارش روابط عمومی شرکت، این پروژه توسط شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی جهت رفاه حال کوه‌نوردان و سایر ورزشکاران محترم در حال احداث می باشد. در این بازدید جناب آقای فضلی بخشدار لاریجان نیز حضور داشتند مدیرعامل شرکت در ادامه ضمن بازدید روستای ناندل، به بررسی احداث خانه کوه‌نوردی در ضلع شمالی کوه دماوند پرداخت. طی این بازدید ساریخانی دبیر فدراسیون کوه‌نوردی و سهرابی مدیر فنی منطقه گزارشی از آخرین وضعیت این پروژه‌ها خدمت مهندس مدبر ارائه کردند. در این بازدید آقایان عباسی معاون فنی و مهندسی و خمارلو مدیر حوزه مدیرعامل و روابط عمومی نیز حاضر بودند.

 

گزارش صعود سراسری بانوان به قله سنبران:

1105-1473862093

صعود سراسری بانوان کشور به قله سنبران در اشترانکوه به حمایت از سمندر لرستانی و با پشتیبانی مالی شرکت سنبران سازه در تاریخ ۱۵ و ۱۶ مرداد با حضور پانزده اسستان از کشور و مجموع ۱۲۰ شرکت کننده خانم برگزار شد.
استان های شرکت کننده : آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خوزستان، اصفهان، تهران، گیلان، کردستان، کرمانشاه، یزد، سمنان، خراسان رضوی، لرستان، بوشهر، قزوین

ناظر فدراسیون سرکار خانم نادیا اسمی خانی
سرپرست صعود پروین رضایی

 

«فرمانروای زاگرس»؛ ۲۳ مرداد روی پرده‌ی نقره‌ای!

jefMh

بر اساس خبر ارسالی به «کوه‌نوشت»؛ مستند «فرمانروای زاگرس» به بررسی زندگی و عوامل تهدید سمندر امپراطور، اکوسیستم زاگرس و تلاش یک تیم علمی برای حفاظت و آگاه سازی مردم نسبت به این گونه می‌پردازد.
این مستند که ساخته‌ی «پرهام دیباج» است روز جمعه ۲۳ مرداد ۹۴ ساعت ۱۸:۱۵ در پردیس سینمایی «قلهک» اکران خواهد شد.
تمامی درآمد حاصل از پخش این فیلم صرف کمک به همیاران «سمندر» در استان خوزستان خواهد شد.
جهت خرید بلیت اینترنتی به اینجا مراجعه کنید.

 

اشتک ۷۲ قله را پشت سرگذاشت:

steck-griffith_arista-peuterey

کوه نامه ؛یولی اشتک کوه‌نورد سوئیسی به آخرین مرحله پروژه ۸۲ قله ۴۰۰۰ متری آلپ در عرض ۸۰ روز رسیده و با صعود به مونبلان فقط ۱۰ قله از این برنامه باقی مانده است. در این صعود جاناتان گریفیث او را همراهی کرده. با صعود به مونبلان به ارتفاع ۴۸۱۰ متر، بلندترین قله آلپ، کار چندانی برای اتمام این ماجراجویی باقی نمانده و هنوز کل زمانی که برای این برنامه صرف شده به دو ماه نرسیده. ۱۰ جون سفر او شروع شد، اولین همراه وی میکل(میشی) وولبین بود و از شرقی ترین چهارهزارمتری آلپ، پیز برنینا به ارتفاع ۴۰۴۹ متر کار خود را شروع کرد. این برنامه خالی از افت و خیز نبود، یک هفته بعد، فرود بد با پاراگلایدر موجب کبودی پای میکل شد و مجبور شد از برنامه کناره گیری کند.

یولی به تنهایی پروژه را ادامه داد و گاهی سایر کوه‌نوردان، دوستان و بستگان به او ملحق شدند. دانیل میدر، همسرش نیکل، دن پاتیوچی،آندراس استندل و … بنابراین او با انگیزه بالایی پروژه را ادامه داد و در کمتر از یک ماه ۴۱ قله را صعود کرد. یکی دیگر از همراهان او مارتین سایغن بود این کوه‌نورد هلندی رویای صعود ۸۲ قله را در سر داشت و اگر موفق می شد، اولین فرد در کشورش در این رابطه محسوب می شد اما یک حادثه در یال روشنفورت به رویا و زندگی او خاتمه داد.
۲۹ قله توده مونبلان

steck_montblanc-03_1

شامونی و مونبلان در آخرین مرحله ماجراجویی اشتک قرار دارند. در توده مونبلان ۲۹ قله از این پروژه قرار دارد. ماشین سوئیسی ۱۷ جولای با پاراگلایدر وارد این توده شد. او چند روزی با دیوید گاتلر کوه‌نورد آلمانی همراه بود که همنورد گرلیند کالتنبونر در نوپتسه و سیمونه مورو در تلاش زمستانی نانگاپاربات در زمستان بود. اخیرا” نیز با جاناتان گریفیث که به تازگی گشایش مسیری روی لینک سار پاکستان داشته در صعود به مونبلان همراه بوده.
اشتک در آخرین پست خود در فیس بوک اینطور نوشته : ” امروز با برگشت به مونبلان یال بروئیلار را از کمپ وال ونی صعود کردم، یک صعود ۴۲۵۹ متری توأم با احساس غم و اندوه. پروژه به انتهای خود نزدیک شده فقط ۱۰ قله باقیمانده”. هشت قله در اطراف شامونی قرار دارند و دو قله آخر دورترین چهارهزارمتری و جنوبی ترین می باشند، گرندپارا دیزو ۴۰۶۱ متر و باره دس اکرینز ۴۱۰۲ متر. با توجه به زمان برنامه ریزی شده (۸۰ روز) کل ماه آگوست برای تکمیل پروژه فرصت باقی مانده است.
توضیح : همانطور که طی گزارشات قبلی به اطلاع رسید ، هدف اشتک از این پروژه سرگرمی و لذت بردن از طبیعت است زیرا قبلا اعلام کردیم که رکوردهای بی نظیری تا به حال در این رابطه به ثبت رسیده (۸۲ قله در عرض ۶۰ روز) و اشتک قصد رکورد شکنی ندارد، همراه شدن گهگدار کوه‌نوردان با اشتک فرصتی است که در حین اجرای برنامه ها نصیب او و سایرین می شود. یولی بغیر از وولبین رسما از کسی برای ملحق شدن به این پروژه دعوت بعمل نیاورده، کشته شدن همراه هلندی او یک حادثه غم انگیز بوده که هنوز انعکاس آن در گزارشات اشتک دیده می شود و تابه حال بازتابی از این ماجرا در هیچ یک از سایت های کوهستانی دیده نشده.

 

شکستن رکورد بزرگترین عکس دنیا؛۱۵ روز عکاسی در دمای منفی ۱۴ درجه‌ی «مون‌بلان»:

M2r9B

 ۱۵ روز عکاسی در دمای منفی ۱۴ درجه، ۷۰.۰۰۰ بار فشردن دکمه شاتر و ۴۶ ترابایت فضای خالی روی هارد دیسک؛ این‌ها اعداد و ارقامی هستند که برای ثبت عنوان بزرگترین عکس دنیا نیازشان خواهید داشت!
بنا بر خبر ارسالی به «کوه‌نوشت»؛ در این پروژه که in2white نام دارد، عکاسی به نام Filippo Blengini با پشتیبانی شرکت Canon دو هفته را در «مون بلان» مرتفع ترین قله در رشته کوه آلپ سپری کرد.
نتیجه نهایی ۷۰ هزار عکس ثبت شده بود که با پیوستن به یکدیگر این تصویر غول آسای قابل زوم شدن را تشکیل داده اند.
ظاهرا عنوان بزرگترین عکس دنیا قرار است هر سال دست به دست شود. در سال ۲۰۰۹ عنوان فوق به یک تصویر ۲۹ گیگاپیکسلی از شهر درسدن آلمان تعلق داشت. یکسال بعد نمونه ای ۷۰ گیگاپیکسلی از بوداپست بزرگترین عکس جهان شد و حالا نوبت گروه دیگری از عکاسان است تا با آپلود تصویری با رقم باور نکردنی ۳۶۵ گیگاپیکسل، برای مدتی این عنوان را از آن خود کنند.
عکس که باز شد رویش زوم کنید تا هر اندازه که می‌شود! …

اینجا کلیک کنید و ببینید.

 

گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

۲ دیدگاه to “هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت(سال سوم – شماره‌۱۴۳ – تاریخ ۹۴،۵،۱۸)”

  1. علیرضا مرادی می گوید:

    با تشکر از زحمات فراوان خانم محمودی.

  2. علیرضا کاظمی می گوید:

    باسلام وخسته تباشید خدمت سرکارخانم محمودی.ازشنیدن دوخبر خیلی متاسف و متاثر شدم. یکی زباله هایی که شهرداری رینه در کوهپایه های دومین قله مخروطی دنیا با بی درایتی مدیرانش میریزد ودیگری رفتاری که هم وطنانمان درحال حاظر با سمندر لرستانی انجام میدهند وباعث انقراض این گونه نادر میشوند. امیدوارم درهردومورد خبرهای خوشحال کننده بشنویم.باتشکرازشما خانم محمودی عزیز.

دیدگاه خود را بیان کنید