هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت (سال دوم-شماره ۸۵ -تاریخ ۹۳,۴,۸)

ارسال شده توسط در 1 جولای 2014 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت
سال دوم                 شماره ۸۵            تاریخ ۹۳,۴,۸

«اسپیلت ۸ ساله شد :«

شش تیرماه مصادف است با تأسیس باشگاه کوه‌نوردی اسپیلت . ۸ سال پیش در چنین روزی باشگاه با همت آقای حمیدی و همکاری جمعی از کوه‌نوردان و سنگ‌نوردان که جزو موسسین و پایه گذاران اولیه آن هستند ، رسما آغاز به فعالیت کرد.

در این شماره می خوانید :
– برگزاری نشست هفتگی اعضای باشگاه ۹۳,۴,۳
 –تبریک تولد به همنوردان باشگاه
 –معرفی اعضای جدید باشگاه
 –مصاحبه اختصاصی کوه نامه با بانوی هیمالیا نورد- پروانه کاظمی
– اطلاعیه: بزرگداشت اولین سال گشایش کنندگان مسیر ایرانیان در برودپیک
– برگزاری دهمین همایش روز ملی دماوند    
– اولین جشنواره صعودهای برتر کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی
– سومین جشنواره بین‌المللی سنگ‌نوردی «بیستون »مهرماه برگزار می‌شود
– نتایج سنگ‌نوردان ایرانی در جام جهانی فرانسه-لاوال
– اولین جلسه کارگروه اسکی کوهستان با ترکیب جدید

 

برگزاری نشست هفتگی اعضای باشگاه ۹۳,۴,۳ :
این نشست هفتگی اختصاص داشت به ارائه و معرفی جدول برنامه‌های تابستان و اهداء کارت‌های عضویت اعضا در پایه‌های مختلف که توسط آقای حمیدی مسئول باشگاه انجام گرفت .در پایان نیز از سرود باشگاه اسپیلت در حضور آهنگ ساز و خواننده رونمایی شد و در ادامه به خواننده و نماینده سراینده سرود مرجان گودرزی فرزند آقای محمود گودرزی هدایایی اهدا شد.


تبریک تولد به همنوردان باشگاه
روزهای هفته قبل مصادف بود با تولد اعضای باشگاه . ۴ تیر غلامرضا عمیقی (مدیر سابق باشگاه در بخش آقایان) ، ۵ تیر من و ۷ تیر محمدولی عزیزی .ضمن عرض تبریک ، آرزوی موفقیت در تمام ارکان زندگی برایشان را داریم .


معرفی اعضای جدید باشگاه
در هفته گذشته عبدالرضا ذاکر به عضویت باشگاه درآمدند. ضمن خوش آمدگویی ، برایشان آرزوی صعودهای موفق در کنار هم‌نوردانشان در باشگاه را داریم .


مصاحبه اختصاصی کوه نامه با بانوی هیمالیا نورد- پروانه کاظمی :

روز ۲۵ خرداد وبلاگ کوه نامه مصاحبه‌ای با پروانه کاظمی در محل باشگاه اسپیلت انجام داد که می توانید متن کامل آن را اینجا مطالعه فرمائید.

 

اطلاعیه: بزرگداشت اولین سال گشایش کنندگان مسیر ایرانیان در برودپیک :


کوه نامه : بنا براطلاع دریافتی؛باشگاه کوه‌نوردان آرش و باشگاه دماوند قصد دارند در یک برنامه مشترک در نکوداشت یاد سه عزیز فقید، زنده یادها آیدین بزرگی،پویا کیوان و مجتبی جراهی صعودی در فاصله زمانی  25 الی ۳۱ تیرماه برگزار کنند.به همین مناسبت از کلیه هیات ها ،باشگاه ها و گروهای کوه نوردی درخواست دارند که در فاصله زمانی فوق صعود های خود را به نام این سه کوه نورد فقید برگزار و به روح بزرگشان تقدیم کنند.


برگزاری دهمین همایش روز ملی دماومد:

 سایت انجمن کوه‌نوردان ایران ؛ دهمین همایش روز ملی دماوند روز جمعه در شهر ˈ رینه ˈ از توابع شهرستان آمل برگزار شد. این گردهمایی بزرگ که همزمان با جشن تیرگان یا ˈ تیر ماه سیزده شو ˈ برگزار شده بود ،از ساعت ۹ صبح آغاز و تا ساعت ۱۸ با حضور جمع زیادی از کوهنوردان و جامعه محلی شهر های رینه ، آمل و تهران ادامه داشت. برپایی نمایشگاه جانبی از محصولات فرهنگی و صنایع دستی، اجرای موسیقی های محلی و سنتی کشور ، و میزگرد علمی و سخنرانی از جمله برنامه های این همایش بود.

این همایش همانند سال های گذشته با هدف طرح مشکلات زیست محیطی دماوند ،به همت انجمن دوستداران دماوندکوه و با همکاری انجمن کوه نوردان ایران، گروه دیده بان کوهستان، شورای شهر رینه، بخشداری لاریجان، دانشگاه پیام نور رینه و سازمان های مردمی و دولتی دیگر برگزار شد. یکی از برنامه های ویژه امسال برگزاری مسابقه نقاشی روز ملی دماوند با حضور جمع زیادی از نونهالان و نوجوانان بود.روز ملی دماوند هر ساله همزمان با تیرگان در مازندران که به نام تیرماه سیزده شو مشهور است برگزار می شود.

اولین جشنواره صعودهای برتر کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی:

به نقل از سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی :به اطلاع می‌رساند؛ آئین اولین جشنواره صعودهای برتر کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی، روز سه‌شنبه ۱۰ تیر ماه ۹۳ از ساعت ۱۸ الی ۲۱ در محل سالن ‌اجتماعات شهید قندی برگزار می‌شود.
بدین‌وسیله از جامعه‌ی کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی به منظور حضور در این مراسم دعوت به عمل می‌آید.
شایان ذکر است مقارن با ساعت اذان مغرب، پذیرایی افطار پایان بخش برنامه خواهد بود.
آدرس سالن اجتماعات شهید قندی؛ خیابان شریعتی، بعد از چهارراه قصر، ورودی یک وزارت ارتباطات.


سومین جشنواره بین‌المللی سنگ‌نوردی «بیستون »مهرماه برگزار می‌شود:
کوه نوشت ؛ رئیس هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان کرمانشاه از برگزاری سومین دوره جشنواره بین‌المللی سنگ‌نوردی دیواره بیستون که بلندترین دیواره ایران است در مهرماه سال‌جاری خبر داد. وی با اشاره به حضور ۱۰۰ شرکت کننده اروپایی در جشنواره سال گذشته اظهار کرد: شرکت کنندگان کشورهای اروپایی امسال بیش از دوره‌های گذشته حضور خواهند داشت.
به گفته «مشتکوب» ، سهمیه حضور ورزشکار در این دوره برای هر استان چهار نفر بوده که تا قبل از زمان برگزاری از سوی هیئت‌های کوه‌نوردی استان‌ها اعلام می‌‌شود. این مسئول خاطرنشان کرد: تعمیرات دیواره بیستون از چهار ماه پیش به‌ منظور ایمن‌سازی این دیواره برای برگزاری جشنواره آغاز شده است. «مشتکوب» برگزاری این جشنواره را یک رویکرد خوب برای سنگ‌نوردان استان کرمانشاه دانست و افزود: ورزشکاران کرمانشاهی می‌توانند با جدیدترین علم سنگ‌نوردی آشنا شوند و منبع درآمدی برای آن‌ها به واسطه حضور سنگ‌نوردان اروپایی خواهد شد.
 
وی برگزار کنندگان این جشنواره را فدراسیون کوه‌نوردی و اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه عنوان کرد.
«
بهمن مشتکوب» هم‌چنین از اعزام ۲کوه‌نورد کرمانشاهی برای شرکت در کلاس‌های مربیگری کوهپایه درجه سه در استان زنجان خبر داد. وی ادامه داد: «جواد الماسی» و «محمد ملکی» امروز برای حضور در کلاس مربیگری کوهپایه عازم استان زنجان شدند.


 نتایج سنگ‌نوردان ایرانی در جام جهانی فرانسه-لاوال :

سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ؛ رقابت های سنگ‌نوردی جام جهانی کشور فرانسه عصر روز جمعه در شهر لاوال آغاز و سه شرکت کننده کشورمان در رده های ۲۱، ۵۱ و ۵۷ ایستادند.در این رقابت‌ها که در شاخه بولدرینگ آغاز و تا عصر روز شنبه ۲۸ جون ادامه یافت ، علی برات زاده از کشورمان بیست و یکم شد و از صعود به مرحله فینال بازماند.در این رقابت‌ها همچنین رضا کلاسنگیان پنجاه یکم و امیر نوری در رده پنجاه و هفتم ایستادند.مرحله فینال عصر روز شنبه در شهر لاوال پیگیری و مسابقات بولدرینگ به اتمام رسیده است .
جهت اطلاع از نتایج مرحله مقدماتی به لینک زیر مراجعه نمائید:

 

http://www.ifsc-climbing.org/index.php/world-competition#!comp=۱۵۲۲&cat=۶

 

 

اولین جلسه کارگروه اسکی کوهستان با ترکیب جدید:
سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ؛ با توجه به انتصاب جدید مسئولیت کارگروه اسکی کوهستان (عبدالحسین صالحی) از سوی ریاست فدراسیون، اولین جلسه این کارگروه در مورخ ۳ تیرماه ۹۳ برگزار شد.
این جلسه با حضور:
عبدالحسین صالحی : مسئول کمیته، مهدی سهیل فرید : دبیر، سیروس جعفری و حسین نظر : بخش آموزش، سید ستار صید : کمیته مسابقات ،افشین رمضانی : کمیته روابط عمومی برگزار گردید.
بعد از معرفی و مشخص شدن اهداف کلی کارگروه ، اهداف جزء مشخص شد که به شرح زیر می باشد:
تهیه پاورپینت در خصوص معرفی اسکی کوهستان
تهیه تقویم ورزشی تا پایان سال ۹۳ متشکل از همایش ها، کلاسها، مسابقات و صعود های شاخص
ارتباط با هیات های استانها و شهرستانها

 

گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

 

دیدگاه خود را بیان کنید