هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت(سال اول-شماره یازدهم-تاریخ ۹۲،۵،۱۳)

ارسال شده توسط در 4 آگوست 2013 یک دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

هفته نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت
سال اول       شماره یازدهم         تاریخ ۹۲،۵،۱۳


عاقل همه‌ی آنچه را که می‌داند نمی‌گوید ، ولی آنچه را که می‌گوید،می‌داند.«ارسطو»

«کوه‌نوردان» طرحی از مانا نیستانی

صعود قله ۷۰۱۰ متری خانتانگری :
تیم ۵ نفره صعود قلل خانتانگری و پوبدا با شعار« از فتح قله‌ها تا لمس قلب‌ها» به سرپرستی آقای حسن نجاریان که آقای حمید محمودی عضو پایدار باشگاه اسپیلت نیز یکی از اعضای این تیم بودند ، روز چهارشنبه ساعت ۵ بعدازظهر موفق به صعود این قله به ارتفاع ۷۰۱۰ متری شدند. این تیم که پس از صعود قله خانتانگری به قصد صعود قله پوبدا روز گذشته به سمت  کمپ یک این قله حرکت کرده بودند ، طبق آخرین خبری که دیروز در وبلاگ دنیای کوه(آقای حمید محمودی)درج شده اعلام کردند :" به خاطر شرایط بسیار بد آب و هوا تیم به کمپ اصلی بازگشته و به آنها اجازه صعود داده نشد . ظاهراً هوا حدود ۱۱ روز برای صعود مناسب نخواهد بود در این صورت تیم ممکن است به کاراکارا و بیشکک بازگردند".ضمن تبریک مجدد به همنوردان گرامی خصوصا آقای حمید محمودی و آقای حسن نجاریان سرپرست محترم تیم ، آرزوی سلامتی برایشان را داریم.


اعضای باشگاه در راه صعود قله کاچکار:
آقایان دکتـرهمدان‌چی و محمدتقی غلامی از اعضای باشگاه نیز در قالب یـک تیم ۵ نفره روز جمعه ۱۱ مرداد به قصد صعود قله کاچکار ( به ارتفاع ۳۹۳۲ متری ) عازم کشور ترکیه شدند. برای این همنوردان گرامی نیز آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.


نشست هفتگی ۹۲،۵،۸ :
به دلیـل مصادف شدن روز سه‌شنبه ۹۲،۵،۸ با ۲۱ ماه رمضان و شهادت حضرت علــی (ع) و تعطیلی رسمی ، نشست هفتگی باشگاه‌ اسپیلت نیز برگزار نشد.


تبریک تولد :
روز ۱۲ مردادماه مصادف بود با زادروز آقای رضا فدایی از اعضای باشگاه . ضمن تبریک به ایشان ، آرزوی موفقیت در تمام مراحل زندگی را برایشان داریم.
همچنین مطلع شدیم آقای بابک فتحیان یکی دیگر از اعضای باشگاه در هفته گذشته صاحب فرزند دختری به نام «آذین» شدند . ضمن تبریک به ایشان و همسر گرامی‌شان ، آرزوی سلامتی و شادکامی برای این عزیزان را داریم.

 

برنامه هفتگی باشگاه :

صعود قلل و دیواره منطقه علم کوه برنامه هفته گذشته باشگاه بود که به دلیل به حد نصاب نرسیدن افراد شرکت کننده اجرا نشد.


آئین بزرگداشت«گشایش مسیر ایران در برودپیک» :
بنا بر اطلاعیه پایگاه خبری باشگاه آرش،آئین بزرگداشت «گشایش مسیر ایران در برودپیک» توسط این باشگاه و با همکاری و مساعدت شهردار تهران و شورای اسلامی شهر تهران برگزار می‌گردد.
– زمان: چهارشنبه شانزدهم مرداد ۱۳۹۲ از ساعت ۱۸:۴۵ الی ۲۰:۳۰
– مکان: سالن همایش‌های برج میلاد

دیدار رییس جمهور با خانواده‌ کوه‌نوردان فاتح مسیر"ایران"در هیمالیا:
بر طبق خبر ارسالی به بخش خبری کوه نیوز، رییس جمهور «محمود احمدی نژاد» با خانواده‌ کوه‌نوردان فاتح مسیر "ایران" در هیمالیا دیدار کرد. دکتر محمود احمدی نژاد در آخرین روز کاری دولت دهم در نهاد ریاست جمهوری با خانواده‌های آیدین بزرگی، مجتبی جراحی و پویا کیوان که مسیر تازه‌ای را به نام ایران در برودپیک گشودند، دیدار کرد.
در این دیدار خانواده‌های این کوه‌نوردان ابتدا دقایقی را در مورد فرزندان‌شان و چگونگی ثبت این مسیر به نام ایران سخن گفتند و سپس دکتر احمدی نژاد با خانواده‌های آن‌ها ابراز همدردی کرده و لوح طلایی ریاست جمهوری را به این سه خانواده اهدا کرد.همایون بختیاری،دبیر باشگاه آرش نیز به همراه خانواده‌های کوه‌نوردان در دیدار با ریاست جمهوری حضور داشت.

پیگیری حادثه برودپیک توسط فراکسیون ورزش «مجلس»:
به نقل از کوه نوشت : "سید مهدی هاشمی" نماینده تهران و نایب رئیس فراکسیون مجلش شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، از پیگیری موضوع حادثه سه کوه‌نورد ایرانی در مسیر بازگشت از قله‌ «بردوپیک» خبر داد و گفت: فراکسیون ورزش مجلس، روز یکشنبه ۶ مرداد ماه با تشکیل جلسه‌ای این موضوع را پیگیری کرد.وی افزود: فراکسیون ورزش نسبت به مفقود شدن سه کوه‌نورد ایرانی حین بازگشت از قله‌ی۸۰۴۷ متری برودپیک واکنش نشان خواهد داد.نایب رئیس فراکسیون مجلس ورزش خاطرنشان کرد: این موضوع پیگیری خواهد شد تا حداقل حوادث این چنینی دیگری رخ ندهد.


پیمایش خط الرأس دوبرار و پرچم‌گذاری مسیر به یاد فاتحان‌مسیر ایران در برودپیک‌:
به نقل از کوه نیوز : دو تن از کوه‌نوردان تهرانی، آقایان مسعود حنفیان و محمدرضا اصغرزاده به پاس زنده نگاه داشتن یاد و نام فاتحان مسیر ایران در برودپیک، ، خط الرأس دوبرار را پیموده و قلل این خط الرأس زیبا را پرچم‌گذاری کردند.این برنامه روز سه شنه ۸ مرداد از نزدیکی روستای «زیار» واقع در ابتدای جاده لاسم استارت خورد و هدف برنامه پیمایش کامل خط الرأس تا منطقه «تخت نادر» بود. اما به دلیل شرایط جوی نامناسب درچهارشنه شب و پنجشنبه صبح،برنامه در قله«انگیمار۲»به پایان رسید.در پایان،قلل این خط الرآس از قله«بزم چال»تا قله «انگیمار‌2 »پرچم‌گذاری شدند.

نپال در مقررات گردشگری کوهستان بازنگری می‌کند :
به نقل از کوه نیوز ؛ دولت نپال با هدف کاهش حوادث ناگوار، در مقررات گردشگری کوهستان بازنگری می‌کند.به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پس از حوادثی که در ماه‌های اخیر برای تعدادی از گردشگران کوه‌نورد در رشته کوه هیمالیا در نپال رخ داد،‌ دولت این کشور از بازنگری در مقررات گردشگری کوهستان خبر داد.به گزارش خبرگزاری فرانسه،‌ به دلیل واقع شدن قله اورست مرتفع‌ترین کوه جهان در نپال، قدمت گردشگری کوهستان در این کشور کوچک به چند دهه می‌رسد و همواره گردشگری کوهستان یکی از منابع اصلی درآمد دولت نپال محسوب می‌شود. براساس مقررات جدید‌، استانداردهای ویژه در زمینه استفاده از : چادر‌، کپسول‌های‌ اکسیژن، دستگاه‌های مکان‌یاب، طناب‌، مواد غذایی و دیگر تجهیزات ایمنی وضع خواهد شد تا از وقوع حوادث ناگوار برای گردشگران کوه‌نورد جلوگیری شود.در همین حال گردشگران کوه‌نوردی نیز که اقدام به آلوده‌کردن کوهستان کنند ، با جریمه‌های سنگین روبه رو خواهند شد.نپال در سال ۲۰۱۲ با میزبانی نزدیک به ۶۰۰ هزار گردشگر با ثبت رکوردی جدید رشد ۱۰ درصدی گردشگری را به ثبت رساند. بیشتر گردشگران نپال از کشور هند، دومین کشور پرجمعیت جهان بودند. پس از گردشگران هندی بیشترین تعداد گردشگران نپال از آمریکا بودند که تعداد زیادی از آنها در قالب گردشگران کوه‌نورد برای صعود به قله اورست و دیگر کوه‌های رشته کوه هیمالیا راهی این کشور شدند.


ناپدید شدن پدر و پسر کوه‌نورد نیوزلندی در قله k2 پاکستان:
به نقل از کوه نوشت ، دو کوه‌نورد پدر و پسر نیوزلندی در ارتفاعات قله k2 پاکستان هنگام صعود مفقود شدند.به گزارش سایت explorersweb ،مارتی اشمیت ۵۳ ساله به همراه پسرش دنالی ۲۵ ساله بعد از صعود موفق خود در ۲۵ تیر به قله ۸۰۵۱ متری برودپیک راهی قله K2 به ارتفاع ۸۶۱۱ متر شده بودند تا نام خود را به عنوان اولین پدر و پسر فاتح این قله به ثبت برسانند اما خبرهای رسیده از K2 حاکی از گم شدن این دو کوه‌نورد نیوزلندی در حوالی کمپ سه دارد. روز دوم مرداد حدود ۲۱ کوه‌نورد و شرپا که در کمپ دو در ارتفاع ۶۶۰۰ متری مستقر و منتظر بهبود شرایط جوی برای صعود بودند ، به دلیل بارش سنگین برف و افزایش خطر وقوع بهمن در ارتفاعات  K2 تصمیم به ترک این کوه گرفته و صعودشان را نیمه تمام به پایان رساندند، اما در همین شرایط مارتی و پسرش دنالی تصمیم به ماندن گرفتند و کمپ دو را به مقصد کمپ سه در ارتفاع ۷۴۰۰ متری ترک کردند.گفته می‌شود بهمن به چادر این دو کوه‌نورد برخورد کرده و جان آنها را گرفته است. از این تاریخ به بعد هیچ خبری از این دو کوه‌نورد به دست نیامده و به نظر می‌رسد مفقود شده‌اند.

دانیل وودز و مسیری به نام چرخ زندگی   5.14d :
دانیل وودز ، امریکایی ۲۴ ساله ، با ۱۶۶ سانتی متر قد و ۶۳ کیلو گرم وزن سنگنوردی را از ۶ سالگی شروع کرده است . او اخیرا موفق شد مسیری به نام چرخ زندگی  The Wheel of Life  بادرجه شخصی  5.14d را در استرالیا صعود نماید .دانیل وودز در ۷ سال اخیر همواره یکی از ۲ بولدرر تاپ جهان بوده است . او در سال ۲۰۱۰ برنده مدال طلای جام جهانی بولدر شد .

 

 

گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

 

یک دیدگاه to “هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت(سال اول-شماره یازدهم-تاریخ ۹۲،۵،۱۳)”

  1. محسن می گوید:

    سپاس فداوان…بسیار عالی،مفید و جامع

دیدگاه خود را بیان کنید