ارسال شده توسط در 28 آگوست 2017 یک دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

خط‌الرأس دوبرار یا قره‌داغ با بیش از ۶۰ کیلومتر مسافت، دارای قلل بسیاری است (حدود ۲۵ قله) که از امامزاده هاشم (جاده هراز) شروع و تا محدوده شهرستان فیروزکوه ادامه می‌یابد.

روز جمعه ۱۳۹۶٫۶٫۳ با تیم ۲۵ نفره باشگاه اسپیلت در یک صعود ۱۲ ساعته موفق شدیم بخشی از این خط‌الرأس را به طول ۱۹ کیلومتر پیمایش و قلل بزم‌چال ـ نور ـ لاسم ـ چنگیزچال‌ها ـ پروانه‌ها و در نهایت قله ۴۰۱۰ متری انگمار را از امامزاده هاشم صعود کرده و از روستای لاسم فرود آییم.

این روستا در میانه جاده فرعی لاسم قرار دارد که جاده اصلی هراز را به جاده فیروزکوه متصل می‌کند.

شرح صعود ما:

ساعت ۷:۰۰ صبح از جاده هراز محدوده امامزاده هاشم از داخل دره‌ای موسوم به دره مرغی (ارتفاع ۲۶۵۰ متر) صعود را شروع کردیم. مسیر پس از نیم ساعت از دره به سمت شمال شیب گرفته تا اول خط‌الرأس ادامه می‌یابد.

بعد از دو ساعت به ارتفاع ۳۴۰۰ متری بین دو قله بزم‌چال (اولین قله این خط‌الرأس) و قله نور، جایی که دماوند از جبهه جنوبی کاملاً پیدا است، دست یافتیم.

پس از نیم ساعت استراحت، مسیر را از روی خط‌الرأس و با فراز و نشیب بسیار ادامه داریم. برخی از قله‌ها را از روی آنها و برخی دیگر را از فاصله کمی و از زیر آنها عبور کردیم.

در ساعت ۱۳:۳۰ پس از گذر از قلل چنگیزچال‌ها و پروانه‌ها، ۵ نفر از تیم جدا شده و به طرف روستای لاسم حرکت کردند و بقیه نفرات به قصد صعود اولین قله چهارهزارمتری این خط‌الرأس از سمت غرب (انگمار ۴) صعود را ادامه داده، در ساعت ۱۵:۴۵ به این قله دست یافتیم. (ارتفاع ۴۰۱۰ متر)

بعد از کمی استراحت و عکاسی از دره شمالی این قله که هنوز آثار برف در آن باقی و مشرف به روستای لاسم بود، فرود آمدیم.

در ساعت ۱۹:۰۰ به روستا و پای مینی‌بوس باشگاه که در آنجا منتظرمان بود، رسیده و به طرف تهران بازگشتیم.

اسامی دقیق قله‌هایی که در این پیمایش صعود شد و یا با فاصله کوتاهی از زیر آنها عبور کردیم، عبارتند از:

نرمچال ـ میان‌رود ـ نور ـ لاسم ـ چنگیزچال ۱، ۲ و ۳ ـ پروانه ۱ و ۲ ـ انگمار ۴

طول کل پیمایش: ۲۳ کیلومتر

اعضای شرکت‌کننده در برنامه:

خانم‌ها: آزاده اسدا…نژاد ـ فرناز زاهدیه ـ حوریه جمالی ـ فاطمه درزی ـ راشا ملک

آقایان: ذبیح‌اله حمیدی (سرپرست) ـ مجتبی توتونچیان ـ مهدی فرهمند ـ علیرضا کاظمی (GPS) ـ محمدرضا سنمار ـ دکتر علی طوطی (پزشک تیم) ـ مهدی یگانه ـ رضا خلیل‌آبادی (سرپرست فنی) ـ علیرضا رضایی ـ محمدرضا علی‌محمدی ـ محمدحسین ا…یاری ـ بابک کرم‌بیگی (عکاس) ـ محمد زیوار ـ محمد اسماعیلی ـ علیرضا برزگر ـ مجید رضاپور ـ محسن قبادی ـ نیما اسماعیلی ـ غلامرضا خلیل‌آبادی (مربی) ـ بابک صبری

گزارش از: ذبیح اله حمیدی
۱۳۹۶٫۶٫۶

پی‌نوشت:
علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر از اسامی قله‌های این خط‌الرأس و مسیر صعود کامل آنها می‌توانند به گزارشی که در همین سایت در تاریخ ۱۳۹۶٫۵٫۴ منتشر شده است، اینجا توجه کنند.

ابتدای مسیر (دره مرغی)

07-1

قله انگمار ۴ ـ ۴۰۱۰ متر

یک دیدگاه to “هر هفته یک برنامه «شماره ۷۰۵»/ این بار گزارش صعود قلل چنگیزچال، پروانه و انگمار (خط‌الرأس دوبرار) ـ ۱۳۹۶٫۶٫۳”

1. علیرضا کاظمی می گوید:

بادرود. برنامه سنگین و عالی بود.هنوز هم برایم باورکردنی نیست با یک تیم ۲۵ نفره این مسافت خط الراس پیایش کردیم. تیم فوق العاده بود. بی شک اگر کمی زمان داشتیم حتما” قله دوبرار را صعود میکردیم.
    درود بر همه همنوردانم دراین برنامه.
    همواره سرافراز برفراز باشید.