هر هفته یک برنامه «شماره ۶۸۸»/ این بار گزارش صعود قلل«شیورکش و کاسونک» ۹۶/۲/۲۲

ارسال شده توسط در 13 می 2017 یک دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

قلل شیورکش و کاسونک در منطقه گرمابدر واقع شده اند .
این قلل از جنوب غربی به دو قله معروف پیرزن کلون و مهرچال ، از جنوب به قله کافره و از شرق به دشت لار و از شمال به گردنه خاتون بارگاه می رسد.
قله شیورکش را باید از روستای گرمابدر صعود کرد اما قله کاسونک را باید از روستای گرمابدر در یک جاده خاکی به طول ۱۰ کیلومتر به سمت شرق پیش رفته تا به گردنه خاتون بارگاه رسیده و صعود را آغاز نمود.

شرح صعود ما :
صبح روز جمعه ۲۲ اردیبهشت ۹۶ ساعت ۵ از سیدخندان به قصد منطقه رودبار قصران (روستای گرمابدر)تهران را ترک کردیم .
روستای گرمابدر آخرین روستا در جاده زایگان است که بعد از آن به گردنه خاتون بارگاه رسیده و در ادامه به تنگه صخره ای یونه زا منتهی می شود.

ساعت ۶:۳۰ حرکتمان را از گرمابدر آغاز کردیم.
از روستای گرمابدر می توان مسیر زمستانه قله پیرزن کلون را پیمود.
بعد از خروج از روستا ، داخل دره گرمابدر شده و به سمت شرق ادامه مسیر دادیم و پس از عبور از رودخانه به ابتدای یال شیورکش رسیدیم.
ابتدای یال با شیب زیادی مواجه شدیم که بعد از پیمایش این شیب برای صرف صبحانه توقف کردیم.
ساعت ۸:۳۰ به سمت قله حرکت کردیم .
برای دسترسی به قله شیورکش باید گرده سنگی این قله را صعود نمود.
تیم ما بعد از دو توقف کوتاه به زیر گرده شیورکش رسید و پس از دست به سنگ شدن و در ساعت ۱۱:۳۰ موفق به صعود شدیم.
ارتفاع قله ۳۶۳۷ متر بود.
هوای منطقه ابری همراه با بارش کم باران بود.
بعد از توقف نیم ساعته ، ساعت ۱۲ به سمت قله کاسونک به راه افتادیم .
از شیورکش تا کاسونک بیشتر مسیر دست به سنگ بود.
به دلیل تسریع در صعود ، سعی کردیم کمتر با سنگها درگیر شویم .
یک تیم ۵ نفره از روی سنگها و بقیه تیم از زیر سنگها اقدام به صعود نمود.
لازم به ذکر است تیمی که از زیر سنگها صعود می کرد با حجم برف زیادی مواجه شد.
در نهایت همه تیم زیر قله کاسونک به هم رسیده و ساعت ۱۳:۴۵ دقیقه توانستیم قله ۳۸۶۸ متری کاسونک را صعود کنیم.
برای فرود ، دره گرمابدر را انتخاب کردیم که البته انتخاب اولمان گردنه خاتون بارگاه بود اما به دلیل اینکه دره گرمابدر از نعمت برفچال برخوردار بود ، این مسیر را برگزیدیم.
ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه از قله کاسونک حرکت کردیم و بعد از یک توقف جهت صرف غذا ، ساعت ۱۸ به روستای گرمابدر رسیدیم.

پی نویس:
۱- در این مسیر هیچ چشمه ای وجود ندارد و آب مصرفی را باید همراه داشت.
۲- روی هر دو قله آنتن دهی موبایل خوب است.

اعضای شرکت‌کننده در برنامه:
خانم ها : آزاده اسداله نژاد – نرگس غمیلویی – جیران نصرالدیوانی
آقایان: رضا خلیل آبادی (سرپرست) – غلامرضا خلیل آبادی (مربی )- مهران دهخدایی – علی بلوچی(پزشک تیم) – صادق آوانلو – علیرضا کاظمی – علیرضا قره داغی – علیرضا گوهری – مجید رضاپور – محمد زیودار – مهدی نجفی(نقشه و gps) – نیما اسماعیلی و عضو جدید حامد کرمانی
میهمان : قاسم ابهری

۲۰۱۷۰۵۱۲_۱۴۲۵۴۰

قله کاسونک به ارتفاع ۳۸۶۸ متر

۲۰۱۷۰۵۱۲_۱۵۲۸۲۶

یک دیدگاه to “هر هفته یک برنامه «شماره ۶۸۸»/ این بار گزارش صعود قلل«شیورکش و کاسونک» ۹۶/۲/۲۲”