هر هفته یک برنامه: این بار گزارش صعود قله ساکا ۱۱ دی ۸۸

ارسال شده توسط در 5 ژانویه 2010 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در اخبار, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

به اتفاق ۱۱ نفر از اعضای باشگاه روز جمعه ساعت ۳۰/۶ صبح در هوایی برفی، صعود را از روستای افجه(لواسانات) شروع کردیم.

حجم برف در ابتدای مسیر(۲۱۵۰ متری) حدود ۲۰ سانتیمتر بود. شاید آن روز تصور اینکه در ارتفاعات بالاتر به حجم برف ۱۲۰ سانتیمتر برسیم دور از ذهن بود، ولی این اتفاق افتاد و هرچه بیشتر ارتفاع گرفتیم حجم برف هم بیشتر شد. علت آن هم بی تردید بارندگی بی وقفه دو روز گذشته بود.

آن روز ایمن ترین مسیر را انتخاب کرده و ترجیح دادیم ابتدا به دشت هویج صعود کنیم و از انجا با تراورسی به سمت غرب خود را به قله ساکا نزدیک تر کنیم. تیم ما اولین تیم حاضر در منطقه بود و طبیعتاً برف کوبی نیز به عهده تیم ما بود.

حدود ساعت ۳۰/۹ صبح یک تیم از گروه کوهنوردی کوهبُد به ما رسیدند و در برف کوبی مسیر کمی یاریمان کردند. بعد از رسیدن به دو راهی(ارتفاع ۲۹۵۰ متری) یال شمالی را انتخاب کردیم. البته این انتخاب به دلیل مه شدید اجتناب ناپذیر بود چون مسیر اصلی دیده نمی شد و ما اجباراً و ناخواسته به سمت شمال کشیده شدیم. به هر حال با قرار گرفتن روی یال منتهی به قله که شیبی حدود ۴۵ درجه داشت و برف کوبی نوبتی که حجم بالای برف طلب می کرد سرانجام ساعت ۲ بعدازظهر به قله فرعی ساکا(۳۲۵۰ متر) رسیدیم. هم زمان  با تیم ما، یک تیم هم از باشگاه دماوند و از مسیر نرمال به قله رسیدند. پس از استراحت روی قله، فرود را آغاز کرده و ۳۰/۵ عصر به کنار ماشین رسیدیم.