ارسال شده توسط در 3 نوامبر 2013 ۵ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

سه کوه مهم «کرکس»، «کرگز» و «اردهال» که در استان‌های اصفهان و قم واقع شده‌اند، کوهستان‌هایی منفردند که در امتداد هم و در جهت جنوب به شمال‌غربی در مرکز ایران قرار گرفته‌اند.

در این بین «کرکس» بلندترین و «اردهال» کوتاه‌ترین آنانند.

روستاها و شهرها و همچنین تفرج‌گاه‌ها و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی در اطراف این کوهستان‌ها قرار دارند.
«کرگز» کوه میانی این مجموعه کوهستانی است که بنابر تحقیقات چندین ساله محققین کشور درخصوص علم نجوم، قرار است بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تلسکوب ایران بر روی این قله نصب گردد.

سه سال پیش (۱۵ و ۱۳۸۹،۷،۱۶) که به این منطقه سفر کرده و این قله را صعود کرده بودیم، گزارش را تهیه و در سایت باشگاه منتشر کردیم که می‌توانید با مطالعه آن در (اینجا) به چرایی نصب تلسکوب در این کوهستان پی ببرید.

و اما شرح این سفر:
تیم سیزده نفره ما روز جمعه دهم آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۱:۰۰ صبح صعود را از میانه جاده معدن «کامو» شروع نمود.
این جاده قبل از ورود به شهرستان کامو در استان اصفهان با تابلویی مشخص شده است.
برای رسیدن به این شهرستان زیبا، کوهستانی و مرتفع می‌توانید از سمت کاشان و هم از میمه اصفهان به آنجا سفر کنید.
ارتفاع مبدأ صعود ۲۷۰۰ متر از سطح دریا بود.
کمتر از ۳ ساعت طول کشید تا بتوانیم به قله این کوهستان دست یابیم. پاکوب مشخصی با نصب تابلوها در این مسیر وجود دارد.
بر روی این قله تجهیزاتی وجود دارد ولی هنوز تلسکوب اصلی در آنجا نصب نشده است.
جاده‌ای اتومبیل‌رو نیز که قسمت اعظم آن آسفالت شده، از مسیر جنوب‌شرقی به این قله می‌رسد که البته تردد در آن برای افراد متفرقه ممنوع می‌باشد. ابتدای این جاده یک کیلومتر قبل از ورود به «کامو» با تابلویی مشخص شده است.

… و اما تیم ما جهت صعود قله، یالی را انتخاب کرد که قبل از قله به پاکوب اصلی می‌رسید. این یال سنگی و کمی ریزشی بود.
ساعت ۱۴:۰۰ بعد از صعود قله ۳۶۲۰ متری «کرگز» و عکاسی و استراحت، به مبدأ صعود بازگشته و در ساعت ۱۶:۰۰ بعداز آماده شدن با مینی‌بوس باشگاه به طرف شهرستان کامو حرکت کردیم.

در آنجا منزل یکی از دوستان «خانوده افتاده» استراحت و صرف عصرانه‌ای داشتیم که به دلیل محبت و صفای میزبانمان، بسیار برایمان دلپذیر و خاطره‌انگیز شد.

شهرستان کامو با درختان و کوچه‌باغ‌های پاییزی و رنگارنگ خود دارای محلی با عنوان «سرچشمه» می‌باشد که تفرج‌گاهی عمومی و بسیار دیدنی است.

ساعت ۶:۰۰ عصر، بعد از خرید «عرقیجات» که سوغاتی منطقه است، به طرف قم حرکت کردیم تا به دیدار یکی از اعضای باشگاه به نام خانم فاطمه عزیزخانی برویم.

ایشان از سال ۱۳۸۷، عضو باشگاه اسپیلت بوده که متأسفانه در حادثه سقوط از دیواره بیستون در نوروز ۱۳۸۹، دچار سانحه شده و از ناحیه کمر به ضایعه نخاعی شدید دچار شد.
از آن تاریخ تاکنون ایشان پیگیر مداوا و درمان خود بوده‌اند که امیدواریم با توجه به روحیه بسیار بالا و مبارزه‌جویانه ایشان، هر چه سریعتر شاهد بهبود کاملشان باشیم.
دیروز نیز فاطمه را بسیار بشاش و سرحال دیدیم و با توضیحاتی که ارائه داد، متوجه شدیم همچنان محکم و استوار و البته با امید و نظم به زندگی روزانه خود به طور عادی در شهرستان قم ادامه می‌دهد.

…. بعد از یک سفر طولانی یک روزه، ساعت ۱۲:۰۰ شب به تهران رسیدیم و هرکدام به طرف منازلمان حرکت کردیم….

در بین راه فکر می‌کردم هر کدام از سفرهای هفتگی ما دارای جذابیت‌های متنوعی است که در حین صعود قله‌های متعدد، تجربه‌های بسیاری هم به دست می‌آوریم.
این هفته با اجرای این برنامه قطعاً خاطره‌ای فراموش نشدنی در اذهانمان باقی خواهد ماند:
   صعود قله‌ای زیبا و در عین حال بسیار منحصربه‌فرد از لحاظ علمی در منطقه‌ای زیبا و بکر،
    آشنایی با خانواده‌ای مهربان، با اصالت و مهمان‌نواز «کامویی»
   و دیدار از دوستی بااراده و قوی که می‌تواند الگویی باشد برای همه ما آدم‌های به ظاهر سالم که در بسیاری از موارد نمی‌توانیم راه زندگی خود را در پیچ و تاب هزار توی زندگی امروزی به طور صحیح بیابیم و از آن بهره‌مند شویم.

اعضای شرکت‌کننده به ترتیب حروف الفبا (۱۳ نفر):
خانم‌ها: بهبهانی، جمشیدی و محمودی
آقایان: حمیدی (سرپرست برنامه)، ر. خلیل‌آبادی (عکاس)، رضوی، سجادیان، سلیمی، سیدمراد و همدانچی (پزشک)
مهمانان برنامه:
خانم هوریه جمالی و آقایان: مهرداد حسینی
و «پوریا افتاده» که ضمن صعود قله، میزبان ما در منزل خانواده خود در شهرستان کامو بود.

گزارش سایت از: ذ. حمیدی
    11/8/1392

مسیر صعود و فرود

کوه کرگز

قله کرگز ، ارتفاع ۳۶۲۰ متر

منزل خانواده «افتاده» در شهرستان کامو

قم ، «فاطمه عزیزخانی» در میان اعضای باشگاه

۵ دیدگاه to “هر هفته یک برنامه: این بار گزارش صعود قله کرگز (و دیدار خانم عزیزخانی)ـ ۱۳۹۲،۸،۱۰”

1. قاسم می گوید:

باسلام
    مرسی از گزارش کامل و عکسهای زیبا تون.
    جای همه دوستانی که نبودند خالی.
    در پایان زنده باد آقای حمیدی که بهترین زمانبندی را کرده بودند.
    به امید صعود های زیباتر با اسپیلت. شاد باشید

2. فاطمه می گوید:

با سلام
    ممنون از همه دوستان که قبول زحمت کردند و تشریف آوردند
    هر چند کوتاه ، ولی دیدار دوستان لذت بخش بود.
    به امید دیدار در جلسه باشگاه .
    عزیزخانی

3. فردین کولائیان می گوید:

سلام
    همنوردان عزیز خسته نباشید، و ممنون از گزارش رسا و صمصیمی آقای حمیدی عزیز. آرزومند سلامتی کامل خانم فاطمه عزیزخانی از درگاه خداوند یکتا و مهربان هستم.

4. نصرت الله طریقی می گوید:

ممنون از این گزارش خوب و عکسهای برنامه …

5. امیر می گوید:

با سلام
    مسیر صعودتون کمی اشتباه رفتید جاتون خالی ۱۰ بهمن ۹۳ رفتیم تا خود قله و واقعاً شانس آوردیم که تونستیم در برگشت خودمون رو به پایین برسونیم چون برف عجیبی شروع به باریدن کردن و با اینکه کامویی بودیم و چند بار صعود کرده بودیم به مشکل خوردیم