هر هفته یک برنامه : این بار گزارش صعود قلل کافره ـ ۱۳۹۱٫۰۷٫۰۷

ارسال شده توسط در 29 سپتامبر 2012 ۴ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

اولین برنامه پاییز۱۳۹۱ باشگاه کوهنوردی اسپیلت با صعود قله کافره در منطقه گرمابدر رقم خورد.

این قله در واقع از قلل منطقه شمالی دشت لار می‌باشد ولی راه دست‌یابی آن از منطقه گرمابدر آسانتر است.

روز جمعه هفتم مهر ماه صعود را از گردنه یونه‌زا آغاز کردیم. این گردنه که به خاتون‌بارگاه نیز مشهور است، با ارتفاع ۳۰۶۰ متر، در فاصله ۱۰ کیلومتری گرمابدر و از توابع رودبار قصران می‌باشد.

تعداد شرکت‌کنندگان ۱۵ نفر بود که با مینی‌بوس باشگاه ساعت ۷:۰۰ صبح به آنجا رسیدیم. بعد از صرف صبحانه، کوهپیمایی را به طرف گردنه دوم این مسیر شروع کردیم که برای رسیدن به آنجا حدود ۲ ساعت زمان لازم بود.

این گردنه در ضلع شرقی قله کاسونک قرار گرفته و کاملاً در جنوب گردنه یونه‌زا واقع است.

از آنجا به طرف اول یال صعود قله کافره حرکت کردیم که مسیر به شکل سرازیری و به طرف جنوب غربی ادامه می‌یافت. تا حدود ۳۰۰ متر ارتفاع کم کرده، سپس صعود نهایی قله را آغاز کردیم.

نیمی از این مسیر تا رسیدن به قله، صخره‌ای و نیاز به دست به سنگ شدن دارد. ضمناً بیشتر این مسیر ریزشی است که باید دقت لازم در موقع صعود و فرود انجام گیرد.

ارتفاع قله با GPS باشگاه دقیقاً ۳۷۰۰ متر اندازه‌گیری شد.

زمان رسیدن تیم به قله ۱۲:۳۰ دقیقه ظهر و وضعیت هوا آرام و بدون باد بود. ۱۱ نفر از اعضای تیم موفق به صعود این قله شدند و ساعت ۱۷:۳۰ به پای مینی‌بوس رسیده و برنامه ما به پایان رسید.

در اردیبهشت ماه ۱۳۹۰ این برنامه را در شرایط سختی اجرا کردیم که جهت آگاهی و همچنین به دست آوردن اطلاعات بیشتر می‌توانید اینجا کلیک کنید.

اعضای شرکت‌کننده به ترتیب حروف الفبا:
خانم‌ها: زنگنه، نگار گلجان (عضو جدید) و محمودی
آقایان: اسدی، سعید پایداری (عضو سابق)، جعفری، حمیدی (سرپرست)، ر. خلیل‌آبادی (کمک‌سرپرست)، دهخدایی، صدیقی، ابراهیم عباسی‌سیستانی (مهمان)، غلامی (عکاس)، فتحیان، کولائیان (گزارش‌برنامه‌نویس) و م. نادری

گزارش سایت از: ذبیح‌ا… حمیدی
     1391.7.8

۴ دیدگاه to “هر هفته یک برنامه : این بار گزارش صعود قلل کافره ـ ۱۳۹۱٫۰۷٫۰۷”

1. محسن می گوید:

زنده باد…همیشه در قله باشید…آرزوی موفقیت

2. ابراهیم عباسی می گوید:

درود بر دوستان باشگاه کوهنوردان اسپیلت چه روز خوبی بود از همه دوستان به ویژه آقای حمیدی بعنوان رهبر گروه و آقای جعفری که خیلی مرا راهنمایی کردن و با سپاس از همگی که مرا تحمل کردن

3. پگاه شاهرخی می گوید:

زنده و پاینده همیشه بر فراز

4. شاه محمدی می گوید:

سلام همنوردان عزیز . موفق و چون کوه استوار باشید . خداقوت .